Compania americana Netflix, care are aproape 140 de milioane de abonati in lumea intreaga, este liderul mondial care domina cu autoritate segmentul platformelor de streaming video, insa acest succes a fost obtinut cu pretul unei efort costisitor, ce a vizat realizarea unor productii originale, in fata unei concurente tot mai acerbe pe aceasta piata, informeaza AFP, scrie Agerpres.

Grupul american, care se afla in spatele unor succese precum serialele "House of Cards" si "Stranger Things", a adunat in ultimele trei luni ale anului 2018 peste 8,8 milioane de abonati noi, depasindu-si propriile asteptari. Firma californiana mizeaza pe un total de 148 de milioane de abonati la finalul primului trimestru din 2019, potrivit unor cifre oficiale publicate joi.

Pe durata intregului an 2018, Netflix a atras aproape 30 de milioane de noi platitori de abonamente.

Netflix a progresat mai ales datorita segmentului international, cu 7,3 milioane de abonati noi inregistrati in afara Statelor Unite in ultimul trimestru din 2018, compania culegand astfel roadele unor investitii masive facute in productii locale in ultimii ani, dupa exemplul serialelor "Marseille" (produs in Franta) si "Dark" (produs in Germania).

Potrivit unor analize, Netflix a cheltuit aproximativ 12 miliarde de dolari pentru continuturi proprii in 2018, producand atat seriale, dar si lungmetraje precum "Bird Box", cu Sandra Bullock, lansat la sfarsitul anului trecut si vizionat de 80 de milioane de abonati in patru saptamani.

Avengers: Endgame - cel mai...
Citeste si: Avengers: Endgame - cel mai bun debut de film din istorie

Strategia Netflix: nominalizarile la Globurile de Aur

Aceasta strategie "cheltuitoare" a dat roade si in ceea ce priveste critica de specialitate, intrucat Netflix a obtinut mai multe trofee la gala Globurilor de Aur 2019, inclusiv cu lungmetrajul "Roma", regizat de mexicanul Alfonso Cuaron, care s-a impus la categoriile "cel mai bun film strain" si "cel mai bun regizor".

Globurile de Aur "au reinnoit increderea investitorilor in strategia centrata pe continuturi si aceasta reclama buna ar trebui sa stimuleze cresterea numarului de abonati in primul trimestru din 2019", au estimat recent analistii de la Canaccord.

Pionier in domeniul streamingului video, compania Netflix are in prezent concurenti numerosi, care, desi se afla inca mult in spate, se bucura de un succes tot mai mare, precum Hulu ("The Handmaid's Tale"), Amazon ("The Marvelous Mrs. Maisel", serial premiat la ultimele doua editii ale Globurilor de Aur) si HBO ("Game of Thrones").

Netflix va trebui sa infrunte si rivali noi: WarnerMedia (AT&T) si Disney, care se lanseaza in streamingul video, pe o piata stimulata de noile obiceiuri de consum ale telespectatorilor, avizi de programe la cerere si incantati sa renunte la abonamentele oferite de posturile TV americane prin cablu si satelit, considerate foarte scumpe.

Cum iti poti transforma...
Citeste si: Cum iti poti transforma livingul intr-o sala de cinema

In aceasta saptamana, NBCUniversal a anuntat ca va lansa o platforma de streaming video in 2020.

Din aceste aspecte a aparut si necesitatea pentru Netflix de a cheltui mai mult pentru a-si pastra clientii actuali si pentru a atrage altii noi.

Insa aceste cheltuieli apasa asupra rentabilitatii sale, fapt care nu este pe placul investitorilor. Actiunile firmei americane au intrat in degringolada la bursa, pierzand aproape 4% in schimburile bursiere, in urma publicarii rezultatelor financiare ale companiei.

Aceasta deceptie arata mai ales ca Netflix, care s-a bucurat de un succes enorm inca de la debuturile sale, "a plasat stacheta foarte sus", afirma Paul Verna, analist la eMarketer.

Cinci jocuri video care au...
Citeste si: Cinci jocuri video care au fost sursa de inspiratie pentru filme

Marja operationala a companiei - indicator ce permite masurarea viabilitatii sale - a scazut net la sfarsitul anului trecut, tocmai "din cauza numarului mare de titluri lansate in timpul ultimului trimestru", au explicat reprezentantii Netflix, reamintind ca pe durata intregului an 2018 acea marja a fost conforma cu prognozele grupului.

Compania a dorit totusi sa ii asigure pe investitori de reusita strategiei sale, promitand o crestere a acelei marje in 2019, continuand insa sa isi extinda catalogul.

Cresterea preturilor

Investitiile in continuturi vor continua "pe o scala mai larga", a declarat Ted Sarandos, directorul de continuturi al firmei americane, intr-un interviu acordat unui analist si difuzat pe internet dupa publicarea rezultatelor financiare ale firmei, fara sa ofere insa cifre exacte.

Pentru a compensa aceste cheltuieli, Netflix a anuntat de altfel, in aceasta saptamana, o crestere neta a tarifelor sale din Statele Unite, crescand abonamentul de baza de la 7,99 dolari la 8,99 dolari, iar oferta sa completa, ce permite vizionarea in HD pe patru ecrane diferite, va creste cu doi dolari, pana la tariful de 15,99 dolari.

Netflix a anuntat pentru ultimul trimestru al anului trecut o crestere cu peste 27% a cifrei sale de afaceri, care a ajuns la 4,187 miliarde de dolari, si un profit net de 134 milioane de dolari.

Pe durata intregului an 2018, cifra de afaceri a crescut la 15,8 miliarde de dolari, iar profitul net a fost de 1,2 miliarde de dolari.

Sursa foto: pixinoo/Shutterstock

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Media & Pub »



Citeste si
[Infografic] Pretul abonamentelor Netflix dupa scumpirile din 2019