Pagina de Media: Cati bani au cheltuit pe TV partidele in campania electorala. PSD e fruntas, cu 2 milioane de euro

In perioada campaniei electorale pentru alegerile europarlamente posturile de stiri au incasat, potrivit estimarilor Paginademedia.ro, o suma de cel putin o jumatate de milion de euro fiecare. Cel mai mult a cheltuit PSD, in timp ce Alianta USRL PLUS 2020 alocat o suma de 20 de ori mai mica decat Partidul Social Democrat, scrie paginademedia.





Paginademedia.ro prezinta o estimare a sumelor cheltuite de partide pe posturile TV facuta pe baza monitorizarilor numarului de spoturi din campanie, pe baza numarului de prezente ale partidelor politice si a tarifelor publice declarate de posturile TV la CNA, precum si pe baza discutilor cu profesionisti din industria de media si de publicitate, dar si cu oameni apropiati campaniilor electorale.

Sase posturi TV au avut reclame electorale, emisiuni dedicate contracost si mitinguri transmise in direct, platite de partide: B1 TV, Realitatea TV, Antena 3, România TV, Digi 24 si National TV.

"PSD si PNL au cheltuit cel mai mult pe posturile TV. Aproape doua milioane de euro a cheltuit PSD in campanie, potrivit calculelor Paginademedia.ro. PNL a platit in jur de 1,1 milioane de euro.

Cel mai putin a cheltuit pe TV Alianta USR Plus 2020: in jur de 130.000 de euro, de peste 15 ori mai putin decat PSD. Candidatii USR Plus au avut undeva la 30 de spoturi difuzate (aproape toate pe Realitatea TV), fata de aproape 750 de reclame date de PSD pe televiziune".

Citeste si:
PSD a făcut o plângere penală împotriva declarațiilor lui Nicușor Dan
PSD a făcut o plângere penală...
Citeste si:
Tratament pentru cresterea parului
Tratament pentru cresterea...

Cat au incasat in total televiziunile?

  • Romania TV a incasat cel mai mult, cu aproape doua milioane de euro, cu bugetele mari de la PNL si PMP, dar si de la ALDE si PSD
  • Antena 3 a scos din publicitate electorala 710.000 de euro de la doar doua partide: PSD si Pro Romania
  • B1 TV a totalizat, din estimarile Paginademedia.ro, 620.000 de euro.
  • Realitatea TV a avut cele mai mici tarife, cel putin la spoturi, dar multe difuzari, asa ca a incasat 580.000 de euro.
  • Digi 24 a fost aproape de Realitatea TV. In jur de 580.000 de euro, din care aproape 400.000 de euro au venit, in md egal, de la PSD si PNL.
  • National TV a fost departe de statiile de stiri. A fost insa singurul canal generalist care a "gustat" din campania electorala si a incasat aproape 140.000 de euro.

Sursa foto: By Concept Photo/Shutterstock

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Comunicate de presă

Vrei ca informatia ta sa ajunga la publicul tau tinta? Publica un comunicat de presa →


Setari Cookie-uri