Specialistii in marketing din Slovenia castiga cel mai bine din regiune, in timp ce romanii din acelasi domeniu au printre cele mai mici salarii, se arata intr-un comunicat al unei platforme de recrutare online, citat de Agerpres.

Astfel, in Slovenia, media salariului net este de 1.910 euro, pe luna, potrivit comparatorului salarial Paylab. Slovenii sunt urmati de cei din Estonia, cu 1.650 de euro, lunar, si cei din Lituania, care au un salariu mediu de 1.635 de euro.

Ierarhia continua cu salariile incasate de specialistii in marketing, PR si publicitate din Cehia (1.530 de euro), cei din Croatia (1.510 euro) si Slovacia (1.440 euro). La scurta distanta se afla angajatii din Letonia, unde angajatorii ofera specialistilor din domeniu un salariu mediu de 1.400 de euro, pe luna.

Foarte apropiate ca nivel salarial sunt si urmatoarele doua tari vecine - Ungaria si Romania, unde specialistii in marketing, PR sau advertising au salarii medii de 1.280, respectiv 1.230 de euro. Doar Bulgaria si Serbia coboara sub acest nivel, cu castiguri medii nete raportate de 1.095, respectiv 900 de euro, lunar.

"Vorbim despre o industrie care a crescut foarte mult in ultimii ani si care a ajuns la un nivel foarte dezvoltat de supraspecializare. In acest moment, suntem la niveluri similare cu ce se intampla in afara in acest domeniu. Da, comparativ cu alte tari din regiune, suntem pe ultimele locuri in ceea ce priveste salariile oferite de angajatori, dar daca ne raportam la ce se intampla pe pia?a locala, vedem ca avem de-a face cu un domeniu din ce in ce mai competitiv, care incepe sa concureze cu industriile recunoscute pentru 'generozitatea' fata de angajati. Si aici ma refer la IT, avocatura sau banking', spune Bogdan Badea, CEO eJobs Romania, citat in comunicat.

Potrivit raportului Paylab, care include date stranse de la angajatorii si angajatii din toate tarile regiunii ECE, cele mai importante aptitudini pe care le cauta acum companiile din domeniu de la candidati sunt stapanirea zonei de digital marketing, user experience (experinta pe care o are un utilizator atunci cand foloseste un produs digital) si project management. Mai putin cantaresc astazi cunostintele de social media, de copywriting sau de organizare de evenimente.

'Devine tot mai important si mai prezent conceptul de intraprenoriat. Companiile cauta angajati care sa isi poata asuma responsabilitati, care sa aiba viziune si putere de decizie. Nu mai vor doar executanti, ci oameni de strategie, cu o capacitate reala de a contribui la cresterea business-ului. Tocmai de aceea, desi este o industrie relativ tanara, a inceput sa fie si foarte bine platita. Acest aspect, precum si faptul ca este, prin execelenta, un domeniu foarte creativ, ceva mai putin scortos si mai flexibil s-au transformat in principalele argumente pentru care tot mai multi tineri isi doresc o cariera in marketing si comunicare', mai spune Bogdan Badea.

Sursa foto: Shutterstock

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Media & Pub »



Citeste si
Cine este Vasile Raduca, preotul care nu condamna violul