Anul 2020 a fost unul câștigător pentru o mulțime de televiziuni din România, printre care și PRO TV, care a fost lider de audiență anul trecut mai ales datorită departamentului de știri.

„PRO TV este în prezent un mix între canal de știri, divertisment și sport, iar știrile PRO TV este segmentul cu cea mai mare audiență a televiziunii. Oamenii erau speriați și voiau să știe ce se întâmplă în lume, de aceea au urmărit știrile, nu doar pentru că au fost nevoiți să rămână în casă. Pentru anul acesta, am stabilit ore fixe pentru jurnalul de seară pentru Știrile PRO TV”, a declarat Didier Stoessel, CEO Central Media Enterprise (CME), grupul media care deține PRO TV.

Astfel, publicul nu va mai fi întrerupt de filmul de seară sau de faptul că a ratat jurnalul de știri pe timpul zilei, ci va putea urmări seara o recapitulare a tuturor știrilor din ziua respectivă. Acesta spune că au ales să introducă un jurnal de seară cu o oră stabilă pe întreaga săptămână pentru a oferi publicului stabilitate și predictibilitate. Didier Stoessel spune că, pe lângă jurnalul de seară, televiziunea lansează în toamnă și noi emisiuni și din ce în ce mai multe producții proprii față de anii trecuți.

Citește mai multe și despre Noua grilă a PRO TV: ce emisiuni și seriale vor putea fi urmărite în această toamnă pe postul de televiziune.

Pentru viitor, acesta spune că românii vor fi mai interesați de două domenii: știri și sport. Deoarece campionatul de fotbal a fost pus pe pauză din cauza pandemiei de COVID-19, românii vor deveni din ce în ce mai interesați de a urmări meciurile la televizor dacă nu pot ajunge live.

Producții puse pe pauză și un buget mai mare pentru emisiuni

La fel ca multe alte businessuri din România, televiziunile au trebuit să se adapteze la condițiile pandemiei, o bună parte din angajați fiind trimiși să lucreze de acasă.

„La începutul pandemiei, în martie-aprilie, a trebuit să luăm măsuri extreme pentru a putea asigura un spațiu sigur pentru angajații noștri. Au existat și producții ale unor emisiuni la care bugetul a crescut cu aproape 10%. Atunci când filmam anumite emisiuni în interior, a trebuit să menținem o distanțare socială între operatori, lucru care a îngreunat filmările”, precizează Didier Stoessel.

Pe lângă distanțare, PRO TV a testat personalul constant, iar în cazul în care existau probleme, producția era oprită chiar și pentru două săptămâni pentru a fi siguri că sunt respectate toate normele sanitare.

La început de pandemie majoritatea angajaților au fost nevoiți să lucreze de acasă, lucru care se întâmplă și în prezent. În continuare o parte bună a personalului lucrează parțial de acasă.

Întrebat dacă PRO TV va urma exemplele companiilor din străinătate care își obligă angajații să se vaccineze, CEO-ul CME a spus că personalul ar trebui să aleagă singur dacă dorește să se imunizeze.

„În prezent, 95% dintre angajații noștri sunt vaccinați. Nu vom impune imunizarea celorlați deoarece oamenii au diferite nevoi. Există unele persoane care nu se pot vaccina deoarece sunt alergice”, spune acesta.

Citește și Interviu cu șeful producțiilor Kanal D: Despre televiziune pe timp de pandemie, seriale turcești și obiceiuri de consum românești.

Două elemente care caracterizează publicul din România: umor și emoție

Simțul umorului și emoția sunt cele două elemente care diferențiază publicul român de cel din Cehia, de exemplu, țara din care provine grupul Central Media Enterprise.

„Publicul din România se diferențiază foarte mult de cel din Cehia, care are un alt simț al umorului și vede divertismentul cu alți ochi. Atunci când ești un grup media pe mai multe piețe trebuie să te adaptezi publicului țintă. Sunt anumite emisiuni pe care le-am produs diferit deoarece telespectatorii preferă ceva diferit”, spune Didier Stoessel.

Un exemplu dat de acesta este noua emisiune care va începe la PRO TV din această toamnă: Superstar. Deși emisiunea este difuzată în aceeași perioadă în România și Cehia, CEO-ul CME spune că în România s-a pus accent mai mult asupra impactului emoțional, spre deosebire de Cehia unde publicul este mai mult impresionat de performanța participantului.

CME are operațiuni în România, Cehia, Bulgaria, Slovacia și Slovenia. În România, grupul deține posturile PRO TV, PRO 2, PRO X, PRO GOLD, PRO CINEMA și PRO TV International, precum și mai multe site-uri. Totodată, în operațiunile de pe piața românească este inclus și postul PRO TV Chișinău, din Republica Moldova. România este a doua piață pentru CME, după Cehia.

Sursa foto: Central Media Enterprise

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Raluca Nicolae
 Raluca a studiat Jurnalism la Universitatea Hyperion din București și a urmat un master în Comunicare mediatică și publicitate, în cadrul aceleiași instituții. Ea și-a început activitatea în presă în 2019, în departamentul economic al grupului Mediafax. În perioada 2019-2020, Raluca a acoperit domeniile start-up și fintech în cadrul Adevărul Financiar , publicație care face parte din grupul Adevărul . S-a alăturat echipei...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri