Marile branduri au inceput sa tanjeasca la mai mult decat a convinge consumatorii sa cumpere produsul. Ele vor iubire, pasiune, daca nu chiar fanatism din partea acestora. Asta ar mai putea fi solutia pentru a se distinge in omniprezentul zgomot de marketing. Asocierile tot mai frecvente cu sportul si muzica - adevarate pepiniere de fani - au devenit instrumente de marketing cu bataie lunga.
Mai mult ca niciodata, anul acesta companiile s-au intrecut in a le oferi consumatorilor momente memorabile. Megaconcerte, competitii sportive, caravane si party-uri publicitare de toate felurile au atras multimile in piete publice, parcuri, plaje sau sosele. Marketingul evenimentelor acompaniat de sampling nu este ceva nou. Insa acesta tinde sa treaca la o faza superioara: experiential marketing, care implica emotivitate si face apel la mijloace care starnesc pasiuni: muzica, sport sau alte hobby-uri. In acest context, consumatorul intra in contact direct cu brandul si va ramane cu experiente memorabile.

Trecerea catre experiential marketing

Diferenta dintre marketingul traditional si experiential marketing este aceea ca primul le spune oamenilor ceva despre un produs, in timp ce al doilea ii lasa sa se convinga singuri, implicandu-i si emotional. Marketingul experiential inseamna mai mult decat a invita niste jurnalisti la un eveniment, pentru ca acestia sa transmita publicului constatarile lor. El vizeaza sentimentele consumatorului, iar o astfel de tinta nu se poate atinge decat printr-o comunicare directa, fata in fata, nu prin intermediari.

Experiential marketing angajeaza consumatorul cand este relaxat, capabil sa absoarba informatii si sa-si concentreze intreaga atentie, ceea ce marketingul traditional nu poate face. Ofera posibilitatea de a atinge si de a incerca produsele, iar aceste experiente, dublate de implicatiile emotionale legate de competitii la care participa direct sau de concerte la care este, de asemenea, participant direct, raman mai mult timp in memoria consumatorilor, uneori chiar amintiri de nesters. In plus, legaturile stranse create cu consumatorii in timpul evenimentelor permit marketerilor sa extinda si sa mentina comunicarea chiar dupa eveniment.

Dispute pentru adjudecarea fanilor

Consumatorii ajung sa asocieze emotiile pozitive din timpul concursului sau al concertului cu brandul respectiv. De aceea sunt inca lupte pentru apropierea anumitor sporturi reprezentative pentru brandul respectiv. Carlsberg este deja la a treia editie a turneului de golf, probabil cel mai nobil sport, dupa cum berea Carlsberg este probabil cea mai buna, spunea Sachar Shaine, presedintele companiei. Dar si Henkel tanjeste la o asociere cu acest sport, intrucat la scurta vreme dupa Carlsberg a organizat tot un turneu de golf. Cursele de motociclism sunt disputate de brandul Pepsi Max, cu turneul Max Moto Race, dar si de Red Bull, cu turneul Red Bull Romaniacs. De anul trecut, Red Bull FreakStyle a lansat si concursul de slospestyle. Dublarea acestor evenimente cu un concurs Best Photo online a asigurat forumul pasionatilor.
Pentru fanii muzicii house, Caravanele Ursus Liberty Parade, la a doua editie anul acesta, sunt deja perioade de referinta ale anului. Brandul Corrido Sangria, bautura traditionala a Spaniei, si-a facut intrarea pe piata autohtona coborand direct pe plaja, in mijlocul consumatorilor. Pe litoral, fetele Corrido Sangria au fost insotite de o trupa de flamenco, Los Corridos, care a captivat audienta.

Evenimente intrate in traditie
Repetarea acestor evenimente este importanta atat pentru mentinerea relatiei cu consumatorii deja existenti, dar si pentru faptul ca favorizeaza intalnirea dintre acestia si cei nou-veniti, iar primii sunt capabili sa depuna testimoniale in favoarea produsului. In plus, evenimentele urmaresc educarea consumatorului in spiritul brandului respectiv. De aceea, repetarea lectiei de la an la an devine esentiala.

Sunt evenimente care au ajuns chiar la a patra sau a cincea editie si incep deja sa fie legate in mod traditional cu marca sub umbrela careia sunt organizate.

Brandul Mountain Dew si-a adjudecat deja legatura sentimentala cu rolele si skate-ul, sariturile spectaculoase cu bicicleta. Evenimentele Mountain Dew Urban Fest sunt deja la a cincea editie. De acum incolo, fanii acestor sporturi vor asocia emotiile legate de concursuri cu bautura respectiva si nu cu alt produs. Mountain Dew Urban Fest vizeaza targetul tanar, care nu mai este preocupat de mediile de comunicare traditionale. Stilul de viata s-a modificat si este important sa comunici intr-un mediu cat mai apropiat de stilul lui de viata, spune Florin Itu - Account Director Graffiti BBDO. Pentru ca este important sa atinga cat mai multe puncte de interes pentru tineri, festivalul vizeaza si alte elemente ale culturii urbane - concerte de muzica hip-hop si rock alternativ, concursuri de graffiti si alte forme de street art, cultura digitala, foto si urban wear.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri