Il puteti urmari pe Bogdan Constantinescu si la Banking 2.0, conferinta wall-street.ro dedicata inovatiilor din zona bancara. La editia din acest an vom discuta despre digitalizarea relatiei client-bancher si despre creditarea online. Inscrie-te aici gratuit.

"Digitalizarea este directia in care merg marea majoritate a bancilor cu care colaboram, pentru ca le ofera un canal alternativ de a ajunge la clienti si simt nevoia sa se diferentieze tot mai mult fata de ofertele existente in piata. Acest canal digital creat permite optimizarea activitatii", afirma Constantinescu.

Bancile realizeaza tot mai mult ca un canal care permite utilizatorilor sa isi creeze o proprie experienta si care degreveaza angajatii de la birouri, astfel incat sa se ocupe de activitatile care aduc bancii o profitabilitate ridicata, este un demers util.

Astfel, tot mai multe dintre servicile de baza ale unei banci se duc spre canalul digital, fie ca este vorba de zona de self service care exista in sucursale, fie de canalele de online si mobile banking. "Serviciile cu valoare adaugata mica sunt impinse in zona de tehnologie, iar serviciile cu valoare ridicata (creditarea, consultanta, tranzactiile mai complicate) pentru banca sunt mentinute la nivelul angajatilor din branch-uri", a explicat Constantinescu.

El apreciaza ca tehnologia ajuta la o personalizare a relatiei intre client si banca, pentru ca fiecare client poate fi recunoscut si tratat in mod special de catre banca. "E foarte greu sa creezi o relatie personala la nivel de branch cu un client daca nu este din zona de private banking. Este greu pentru un lucrator dintr-o banca sa te tina minte dupa nume, sa tina minte ce tranzactii obisnuiesti sa faci, ce preferinte ai sau ce tipuri de servicii utilizezi. Dar tehnologia te ajuta sa creezi clientului un mediu familiar, in care este intampinat si recunoscut", a mai spus managerul Printec Romania.