Trusted Advisor Strategy & Finance, compania românească de contabilitate şi strategie financiară, condusă de Ioana Arsenie, strateg financiar, prezintă rezultatele studiului „Raportarea Financiară la Antreprenori”, ediţia a-II-a, 2021.

Studiul a fost elaborat pe un eșantion de 230 de respondenți, companii antreprenoriale din România, care înregistrează o cifră de afaceri între 100 000 de euro și 10 milioane de euro din orașe precum Bucuresti, Cluj, Giurgiu, Ploiesti, Suceava, Arad, Sibiu, din sectoare ca producţie agricolă, de mobilier, e-commerce, consultanţă, horeca, automotive, medical, comerţ tradiţional, construcţii şi transporturi.

„Ne bucurăm să avem ocazia să continuăm acest proiect relevant pentru zona financiară a companiilor româneşti. Aşa cum rezultă din date, pentru acest an, am sesizat o nevoie acută de realizare şi implementare de strategii financiare pentru o abordare integrată a operaţiunilor în companiile româneşti. Observ o evoluţie pozitivă prin deschiderea și înțelegerea nevoii de strategie și finanțe, care au crescut vizibil la antreprenorii români, în contextul pandemiei”, declară Ioana Arsenie, Fondator Trusted Advisor Strategy & Finance și strateg financiar.

Se lucrează la profesionalizarea și optimizarea departamentelor financiare, care să aducă mai multă valoare în companii. Principalele concluzii ale studiului „Raportarea Financiară la Antreprenori”, ediţia a-II-a, 2021:

Pandemia a schimbat modul în care antreprenorii se raportează la cifre, astfel:

Citeste si:
Livrări RECORD la Tesla: compania lui Musk depășește veniturile...
Livrări RECORD la Tesla:...
  • 31.5% lucrează prudent şi gestionează atent cheltuielile;
  • 29.6% sunt mai atenţi la cash-flow şi întârzieri în recuperarea banilor de la clienţi;
  • 14.8% amână deciziile de investiţie şi fac mai multe evaluări înainte de a aproba o investiţie;
  • 14.8% nu au făcut schimbări;
  • 5.6% lucrează cu ipoteze şi estimări multiple;
  • 3.7% au multiplicat rapoartele şi analizele financiare.

Din cauza pandemiei, bugetul iniţial al antreprenorilor a avut de suferit:

  • 35.2% au decis tăieri în categoriile de cheltuieli care nu afectau imediat continuarea afacerii;
  • 22.2% au redus cheltuielile administrative;
  • 22.2% au beneficiat de un context pozitiv şi au investit pentru dezvoltarea capacităţilor de producţie şi livrare;
  • 11.1% au făcut restructurări de personal;
  • 5.6% au redus bugetul de marketing;
  • 3.7% au oprit parţial capacităţi de producţie şi distribuţie.

Antreprenorii îşi doresc sprijin în zona strategiei financiare pentru:

  • 24.1% definirea şi implementarea unui Tablou de Bord cu ajutorul căruia să piloteze businessul;
  • 22.2% consolidarea şi optimizarea mai multor tipuri de afaceri;
  • 14.8% calcule şi decizii investiţionale;
  • 14.8% analize de profitabilitate pe linii de business;
  • 7.4% cash-flow;
  • 5.6% analize de cost de oportunitate;
  • 3.7% definirea structurii bugetului de venituri şi cheltuieli;
  • 3.7% realizarea şi coordonarea bugetelor departamentale;
  • 3.7% strategia de preţ.

Pentru următoarea perioadă, antreprenorii îşi prioritizează activităţi precum:

  • 46.3% creşterea profitabilităţii nete;
  • 14.8% obţinerea de finanţări pentru investiţii;
  • 13% capitalizarea firmei şi optimizarea indicatorilor financiari;
  • 13% optimizare cash-flow;
  • 7.4% creşterea marjelor;
  • 5.6% obţinerea de finanţări pentru activitatea curentă.

49% dintre antreprenorii care lucrează cu buget, dintre care:

Citeste si:
BNR: Taxa pe active ar putea reduce profitabilitatea sistemului bancar
Lazea (BNR): Taxa pe active...
  • 31.5% aplică bugetarea dinamică pe bază de scenarii multiple;
  • 46.3% corelează strategia de preţ cu bugetarea.

În ceea ce priveşte relaţia cu departamentul financiar-contabil, antreprenorii doresc:

  • 51.9% au nevoie de recomandări de optimizare a afacerii;
  • 29.6% sunt deficitari pe partea de raportare financiară pentru management;
  • 55.5% doresc mai multă proactivitate şi o comunicare mai bună.

Sursa foto: Shutterstock

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Raluca Juncu
Raluca este unul din reprezentanții entuziaști și curioși ai generației Millennials. A studiat Jurnalism la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării la Universitatea din București și a urmat un master în Comunicare și Resurse Umane, în cadrul aceleiași instituții. Timp de doi ani a fost redactor la revista Forbes România și colaborator în cadrul mai multor proiecte editoriale precum Top 500 companii , Top 30 cele mai influente femei, precum și...

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Money »



Setari Cookie-uri