Consumatorii romani se implica activ in generarea de reactii in mediul online in jurul companiilor si al brandurilor, prin ratinguri, review-uri, grupuri de sustinere sau boicot. 63% dintre romanii cu varste cuprinse intre 16 si 44 de ani s-au folosit de retelele sociale pentru a-si comunica nemultumirea legata de branduri catre prieteni sau rude. Romania este depasita doar de catre Turcia (72%) in aceasta privinta.

Relatia cu brandul in mediul online include si manifestarea vocii critice a consumatorilor direct pe paginile sociale ale companiilor. 75% dintre romani au utilizat retelele sociale pentru a-si adresa plangerile in acest mod. In topul tarilor care si-au exprimat nemultumirile pe paginile sociale detinute de branduri, Romania este devansata de Turcia (78%) si urmata de Finlanda (63%).

Conform studiului Mediascope, prezenta online a brandurilor si a companiilor influenteaza vizibil comportamentul consumatorilor europeni: 47% dintre acestia sunt dispusi sa afle mai multe despre produsele care beneficiaza de publicitate in mediul virtual, 46% acceseaza site-urile oficiale ale brandurilor favorite, iar 30% marturisesc ca sunt inclinati sa cumpere produsele unui brand pe care il urmaresc pe retelele de socializare.

Prezenta companiilor pe retelele sociale se dovedeste extrem de importanta atat pentru cresterea reputatiei si a influentei acestora, cat si pentru implicarea directa a publicului in activitatea lor. Brandurile nu mai pot ignora importanta mediului online in ceea ce priveste impactul general pe care il au asupra consumatorilor”, a comentat Ioana Anescu, Director executiv IAB Romania.

Internetul ramane predominant un instrument prin care europenii prefera sa tina legatura cu prietenii si rudele. 63% dintre utilizatorii de Internet folosesc mediul online in acest scop. Emailul este cel mai utilizat canal de comunicare online (95%), fiind indeaproape urmat de retelele sociale (90%) si mesageria instant (73%). 49% dintre europeni acceseaza retelele de socializare cu o frecventa zilnica.