Unul dintre succesele muzicale ale anului 2012, clipul "Gangnam Style", al cantaretului sud-coreean Psy, a generat venituri de 8 milioane de dolari pentru YouTube, dupa ce a fost vizionat de peste un miliard de ori, a anuntat compania Google, care detine site-ul, citat de AFP si dat publicitatii de Mediafax.
Directorul financiar al Google, Nikesh Arora, a facut public acest lucru intr-o conferinta de presa dupa publicarea rezultatelor financiare ale grupului pe ultimul trimestru al lui 2012, vorbind si despre posibilitatea de a obtine incasari publicitare din platforma YouTube.

Veniturile publicitare generate de videoclipurile populare pe site sunt impartite cu creatorii de continut.
In decembrie, clipul "Gangnam Style" a depasit pragul de un miliard de vizualizari pe YouTube, iar marti acesta afisa 1,23 miliarde de vizualizari.

In ascensiunea lui fulminanta, "Gangnam Style" a depasit alte cateva videoclipuri celebre, precum "On the Floor" al cantaretei Jennifer Lopez si "Love the Way You Lie" al rapperului Eminem.

Parodiind viata bogatasilor dintr-un cartier exclusivist din Seul, capitala Coreei de Sud, clipul a fost vizualizat sau parodiat la randul lui de persoane celebre, precum presedintele american Barack Obama, secretarul general al Organizatiei Natiunilor Unite si compatriot al rapperului Psy, Ban Ki-moon, artistul-disident chinez Ai Weiwei si primarul Londrei Boris Johnson.

Psy, al carui nume real este Park Jae-Sang, este cu adevarat adulat in tara lui pentru succesul planetar al piesei sale si a fost decorat in luna noiembrie 2012 cu una dintre cele mai prestigioase recompense nationale, Ordinul Meritului Cultural Okgwan.

Pentru Coreea de Sud, cultura populara reprezinta o sursa potentiala de export, in conditiile in care aceasta tara "sufera" inca din cauza faptului ca produsele sale sunt umbrite de cele exportate de uriasii ei vecini, China si Japonia.



Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea New Media »


Setari Cookie-uri