Subiectul intrarii Carrefour pe segmentul livrarilor online prezinta pentru Daniel Nicolescu, CEO al procesatorului de plati PayU, o adevarata incantare – acest lucru este vizibil „cu ochiul liber”, urmarindu-i limbajul corpului cat si judecand dupa abundenta de informatii pe care ar vrea sa le ofere.

De altfel, Daniel a subliniat inca din 2011 ca in urmatorii ani mari retaileri traditionali vor intra pe piata comenzilor pe Internet.

„Intr-adevar, este Anul intrarilor!”, subliniaza seful PayU, din tonalitate dandu-ti seama ca pune majuscula pe subiect. „Se deschide o noua verticala – dupa Metro, acum un an, a urmat Carrefour si Cora se pregateste de asemenea, prin site-ul Cora Digital. In prezent, acestia din urma nu vand insa decat o gama redusa de produse pe Internet”.

El continua spunand ca este „absolut sigur” ca anul acesta mai multe business-uri ce fac vanzari in prezent doar in magazine fizice vor intra si pe livrari online, la domiciliu. Cora a implementat comanda online si apoi ridici de la ei din magazine, in timp ce Carrefour a mers cativa pasi mai departe si permite comanda online prin plata cu cardul si aducerea pachetului, de o valoare egala sau mai mare cu 150 de lei, acasa.

PayU a discutat cu Carrefour aceasta miscare din vara anului trecut, fiind o dubla initiativa – atat a lantului de hipermarket-uri, care face acest lucru in alte state, cat si a PayU care, in paralel, a contactat anul trecut aproape toti marii retaileri offline, indiferent de domeniul de activitate. „Nu pot da nume, insa ma astept sa intre pe piata nu doar cei din mediul agro-alimentar ci, de ce nu, si companii de bricolaj, de exemplu”, spune Nicolescu.

In completarea lui vine si Felix Patrascanu, seful companiei de curierat Fan Courier, compania ce detine in prezent exclusivitate pe livrare cu hipermarketul Carrefour. „Din ce stiu din piata, si Dedeman si Praktiker doresc sa intre pe zona de livrari online mai puternic, cred ca aici este viitorul. Si tot pe online se sprijina, din ce in ce mai mult, business-ul de curierat”, spune el, contactat de wall-street.ro.

Carrefour se sprijina mult si pe background-ul din afara tarii, fiind mai usor de implementat sistemul in Romania. Segmentul de online al hipermarket-ului este un business unit complet independent, cu stocuri proprii si forta de munca specializata. Pe langa forta interna, pentru acest proiect pilot compania a apelat si la cateva masini ale Fan Courier.

1. Ai cumpara produse din hypermarket pe Internet?



Am mai cumparat 5-10 masini, am angajat cativa oameni, speram ca in scurt timp proiectul sa se dovedeasca un succes si sa «fim nevoiti» sa comandam si mai multe masini!”, spune, optimist, Felix Patrascanu.

Una dintre problemele cu care s-ar putea confrunta intrarile unor astfel de hiper-magazine offline in zona de comenzi pe Internet este deja clasica problema a mentalitatii consumatorului roman, in urma cu ani buni fata de cei din vest – neincrederea in plata cu cardul. „Cred ca este necesara si posibilitatea platii la primire, ramburs”, considera Patrascanu. In prezent, Carrefour permite comenzi doar dupa plata prin card, online.

„Este un act de mare curaj din partea Carrefour si o dovada de seriozitate!”, exclama Nicolescu, de la PayU. De partea cealalta, reprezentantul firmei de curierat spune ca, din feedback-ul primit de curierii sai, clientii au fost foarte multumiti.

„Important este sa se mentina aceleasi preturi din magazine si calitatea produselor sa fie excelenta”.

Nu-si „canibalizeaza” vanzarile din magazine?

Carrefour nu face decat sa isi mareasca vanzarile si sa atinga noi consumatori prin intrarea in zona de livrari la domiciliu. „De exemplu, eu nu am timp sa ma duc sa fac cumparaturile la Carrefour. Mi se pare incredibil sa pot sa imi cumpar TOT ce am nevoie, de acasa, din confortul propriului fotoliu, si sa vina curierul la usa, a doua zi, sa imi iau produsele! Astept chiar acum telefon de la ei, am comandat ieri, inclusiv un whisky”, spune el, zambind. „Intotdeauna vor fi multi clienti pe care Carrefour nu ii poate atinge”.