In anul de la IPO-ul Facebook, unele lucruri nu s-au schimbat: Zuckerberg se imbraca la fel, angajatii sunt in continuare in general multumiti si Facebook inca vorbeste despre “misiunea sa sfanta” – a conecta intreaga lume si a o face mai deschisa.

Pe de alta parte insa, era in care Facebook putea fi privit ca un efort antreprenorial trece cu fiecare secunda, devenind din ce in ce mai mult o corporatie si un business.

Facebook este in prezent o corporatie gigant cu o capitalizare de peste 60 miliarde de dolari, circa 5.000 de angajati (unii romani) si o baza de utilizatori activi de peste 1,1 miliarde. Poate cel mai important lucru este faptul ca acum trebuie sa raspunda de actiunile sale in fata actionarilor si nu a utilizatorilor.

Acest simplu fapt are si fara indoiala va avea in continuare un impact puternic asupra Facebook, atat in felul in care angajatii vor opera cat si asupra noilor elemente si servicii ce vor fi introduse.

Focus mai mare pe a face bani

Pentru o buna parte din istoria sa, Facebook nu a parut extrem de interesata in a monetiza, dar acest lucru s-a schimbat radical o data cu listarea la bursa. In aceeasi scrisoare, amintita la inceputul articolului, Zuckerberg s-a pozitionat ca fiind din ce in ce mai interesat in a face bani. Si nu au fost doar vorbe goale.

Zuckerberg a scos in evidenta faptul ca fiecare manager al companiei are datoria de a veni cu strategii elaborate despre cum fiecare divizie a retelei sa produca bani. In acest rastimp, Facebook a incercat sa “stoarca” cat mai multi bani din fiecare utilizator.