Produsele alimentare proaspete ar trece de bariera generata de neincrederea in calitatea, prospetimea si igiena garantate de un magazin online, daca acestea ar fi oferite de un retailer cunoscut. Un procent de 35% dintre utilizatorii de Internet ar comanda online produse proaspete de la marii retaileri, fata de doar 2% cumparatori actuali, arata studiul realizat de Exact Cercetare si Consultanta.

Principalul avantaj perceput de cumparatori atunci cand fac cumparaturi online este economia de timp pe care o fac, 80% dintre romanii internauti plasand acest avantaj pe prima pozitie a topului.

De-a lungul timpului, studiile au aratat ca produsele alimentare (fie ele ambalate sau proaspete) si chiar bauturile alcoolice sau non-alcoolice au o probabilitate mica de a fi cumparate online. Procentele celor care au achizitionat online astfel de produse sunt unele dintre cele mai mici: 6% au mentionat ca au cumparat produse alimentare ambalate si doar 2% produse alimentare proaspete. Iar principalele motive sunt neincrederea in prospetimea lor (56%), in conditiile igienice asigurate atat la depozitare (53%), cat si la livrare (28%).

“Trebuie sa avem insa in vedere un pattern de achizitie al cumparatorului pe care il intalnim in mai multe categorii de produse. In urma cu 5 ani, produsele vestimentare – imbracaminte, incaltaminte – erau pe ultimele locuri in lista de cumparaturi achizitionate. Motivul principal era imposibilitatea de a le proba si de a testa calitatea materialelor. In ultimii 2 ani insa, aceasta categorie a ajuns pe primele locuri, concurand cu electronicele si electrocasnicele. Experienta pozitiva cu magazinele online de produse vestimentare a eliminat treptat aceasta bariera. Aceeasi bariera – neincrederea in achizitionarea unor produse de calitate si proaspete in cazul celor alimentare – trebuie luata in considerare de marii retaileri care doresc sa determine cumparatorul sa le achizitioneze produsele online”, declara Lacramioara Loghin, managing director Exact Cercetare si Consultanta.

Daca in prezent, 6% dintre onlineri achizitioneaza produse alimentare in online, in viitor 58% declara ca ar achizitiona produse alimentare ambalate, daca lanturile mari de magazine ar oferi aceasta posibilitate.

“87% dintre cei intervievati ar cumpara produse daca marile lanturi de magazine si-ar extinde serviciile in online. Inclusiv produsele alimentare proaspete, care trec cel mai greu aceasta bariera a sigurantei calitatii si prospetimii ar fi achizitionate de 35% dintre cumparatorii, utilizatori de Internet, in conditiile in care ele sunt endorsate de un retailer cunoscut”, declara Cristina Goga, client service senior Exact Cercetare si Consultanta.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea New Media »


Setari Cookie-uri