Oricat de pasionat de design ai fi, o aplicatie foarte buna, care “sa prinda”, nu poate avea succesul scontat fara o exprienta a utilizatorului cat mai placuta. “Desi suntem niste impatimiti ai design-ului, discutiile principale pe care le avem zilnic, indiferent ca este vorba de un element grafic sau de un feature incep cu o singura intrebare: cum afecteaza user experience-ul, cat de folositor si simplu de folosit este pentru utilizator”, spune Mihai Pocorschi, actionar al moBuy, “prima aplicatie care iti rasplateste cumparaturile”.

moBuy, companie prezenta la IAB Forum 2013, a atras pana in prezent clienti precum KFC, Puma sau Pizza Hut. Clientul descarca aplicatia si beneficiaza, pe loc, in magazinele partenere, de reduceri sau puncte de loialitate pe care le poate folosi ulterior pentru a achizitiona produse.

In spatele moBuy se afla Will Sterns, presedinte al moBuy Solutions, fotograf din New York. El a absolvit Art Center College of Design si printre proiectele acestuia se numara colaborari cu: New York Times, Vogue, MTV, ELLE France, Rolling Stone, Columbia Pictures, SONY/BMG.

Partea romaneasca a afacerii este acoperita de, Razvan Margineanu, CTO mobuy Solutions, care este specializat in management. A lucrat in industia de publicitate si film timp de 10 ani, ocupandu-se de visual effects pentru feature films atat din Romania cat si din Statele Unite. Printre colaborarile sale se numara companii precum: trustul Intact, Media Pro, Orange, Vodafone.

Mihai Pocorschi (foto jos) a lucrat in domeniul advertising-ului (productie si post-productie) in ultimii 14 ani, pentru clienti ca Vodafone, Heidi, Lays, Trustul Intact, MediaPro, MTV. A lucrat de asemenea in domeniul post-productiei de film.

User experience, “the name of the day”

Experienta utilizatorului este de departe cel mai important lucru atunci cand dezvolti si lansezi aplicatii pe piata.

“Cel mai atragator design si cea mai atragatoare idee sunt sortite esecului daca nu sunt sustinute de un user experience perfect. Desi suntem niste impatimiti ai design-ului, discutiile principale pe care le avem zilnic, indiferent ca este vorba de un element grafic sau de un feature incep cu o singura intrebare: cum afecteaza user experience-ul, cat de folositor si simplu de folosit este pentru utilizator”, detaliaza Mihai Pocorschi.

Proiectul moBuy a fost construit cu gandul la extindere internationala, pentru intreaga Europa, nu doar pentru Romania, iar in prezent actionarii proiectului vad oportunitati si in afara continentului. Tintele moBuy in viitorul apropiat si mediu sunt Germania, Anglia, Franta, Italia si Spania, insa fiecare dintre aceste piete, se grabeste sa completeze Mihai, are specificatiile ei asa ca lansarile nu vor avea loc simultan ci dupa pregatiri si cercetari de piata temeinice.

“La fel de interesante sunt piete mai apropiate de casa, cum ar fi Polonia si Rusia, unde deschiderea catre mobile marketing este foarte mare”, mai spune el.

Provocari moBuy

Cea mai mare provocare pentru companie in prezent este sa perfectioneze “experienta utilizatorilor”. “Ne dorim ca mobuy sa fie o alegere fireasca pentru oricine detine un smartphone si doreste sa isi faca cumparaturile sau sa serveasca masa in locatiile noastre partenere. Desigur, pentru asta avem nevoie sa ajungem la urechile cat mai multor oameni, iar aceasta este o provocare pentru orice start up”.

in continuare, romanii nu cumpara foarte des de pe terminalele mobile, insa “in curand” vor incepe sa foloseasca tot mai mult smartphone-urile si in magazine, considera reprezentantul moBuy.

“Multe dintre aplicatiile de top de pe iTunes si Google Play Store sunt platforme de eCommerce”, subliniaza Mihai.

El estimeaza ca in urmatoarele 12 luni vor ajunge la cel putin 50.000 de utilizatori. In prezent aplicatia a fost downloadata de peste 3.000 de ori, lansarea oficiala avand loc la inceputul lunii septembrie.

“Este imbucurator sa primim o validare din partea unor nume mari precum: Pizza Hut, KFC, Douglas, Puma, The Body Shop. In momentul de fata suntem in discutii cu mai multi potentiali parteneri. Ne dorim foarte mult sa introducem in scurt timp in aplicatie oferte din categoria fashion”, puncteaza el, aratand interesul pentru una dintre nisele cu cea mai mare crestere a vanzarilor online.

Intrebat ce venituri estimeaza pentru 2013, el a evitat un raspuns direct, spunand ca pentru moment principalul lor scop este cresterea numarului de utilizatori si de parteneri.

“moBuy este un proiect de durata. Este prematur sa vorbim despre venituri acum, principalul nostru obiectiv pentru moment este sa oferim, pe rand, utilizatorilor o experienta placuta si brandurilor o platforma de care au nevoie. Suntem norocosi sa ne bucuram de sustinerea unor investitori din New York cu viziune, care cred in moBuy. La momentul potrivit, insa, ne vom indrepta atentia si asupra aspectului financiar”, spune el, fara sa ofere informatii exacte.

In prezent, firma are o echipa de 10 oameni.

Cum ti se pare aplicatia moBuy? Crezi ca ar putea "prinde" si in afara tarii? wall-street.ro te incurajeaza sa comentezi.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alex Goaga
Alex Goaga scrie despre antreprenoriat, new media si IT&C de peste sase ani, visand (in timpul liber!) la viitoarele holograme portabile “tip Star Wars”. Pasionat de citit (benzi desenate printre altele) .

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea New Media »


Setari Cookie-uri