Craciunul este pe 25 decembrie. Pastele este intotdeauna duminica. Pastrand proportiile, tot in mod traditional, Black Friday, ziua reducerilor masive, “pica” in ultima vinere din noiembrie. Cu toate acestea, eMag.ro a ales ca anul acesta evenimentul importat din SUA sa aiba loc pe 22 noiembrie. Care sunt ratiunile din spatele acestei miscari?

Iulian Stanciu, general manager al eMag.ro si Flanco, motiveaza acest lucru:

“Organizam Black Friday pe 22 noiembrie pentru a putea livra toate comenzile pana pe 1 decembrie, deci inainte de Ziua Nationala si inainte de Mos Niculae. Mai mult, nu vrem ca angajatii nostri sa trebuiasca sa munceasca in perioada aceea”.

Mai mult, Iulian Stanciu spune, zambind, ca dupa acest anunt multi retaileri vor anunta si ei ca vor tine Black Friday pe 22 noiembrie, in loc de 29.

In spatele acestui anunt se afla insa un lucru poate si mai important, ce tine de marketing si strategie de vanzari.

Prin mutarea evenimentului cu o saptamana mai devreme, eMag.ro si Flanco, branduri care anul trecut au cumulat aproape 40% din comenzile de Black Friday conform propriilor declaratii, se asigura ca “profita” din plin de bugetele clientilor.

Practic, concurand cu mai putine magazine, eMag.ro si Flanco se asigura ca vor concura cu mai putine magazine din retail si, poate cel mai important, “consuma” bugetele clientilor care au pus bani deoparte sau se gandesc sa cumpere produse de Black Friday.

Conform unui studiu citat de companie, 7,4 milioane de romani cunosc sarbatoarea de Black Friday, in crestere de la 4,2 milioane in 2012.

Mai mult, 4,2 milioane de romani isi manifesta intentia de a cumpara, in crestere de la 2,4 milioane anul trecut. Studiul a fost realizat pe un esantion de 2.000 de respondenti din mediul urban si rural.

In topul preferintelor se situeaza electrocasnice mici apoi haine, televizoare, telefoane mobile, incaltaminte si laptopuri.

Flanco va avea 150.000 de produse la pret redus, de trei ori mai multe decat in 2012. In weekendul 22-24 noiembrie, compania se asteapta la 1 milion de vizitatori, 180.000 de tranzactii si vanzari de 85 milioane de lei.

eMag.ro vrea sa dubleze indicii, fata de anul trecut – eMag estimeaza 200.000 de comenzi in data de 22 noiembrie, peste 4 milioane de vizite si vanzari mai mari decat Flanco – 98 milioane de lei, intr-o singura zi.

Principalii concurenti ai eMag.ro si Flanco sunt Altex, Domo, Cel.ro, EvoMag.ro, PCGarage Grup. Majoritatea magazinelor electroIT din Romania vor organiza promotii de Black Friday, ori in data de 22 ori pe 29 noiembrie.

Citeste mai multe despre ce reduceri pregatesc cei doi retaileri in articolul “Black Friday 2013: strategia si promotiile cu care eMag si Flanco vor "sa rupa gura targului"

Greii retailului si FMCG-ului din Romania, inclusiv Iulian Stanciu, vin la retailArena intre 19-20 noiembrie. Inscrie-te si prinde un loc la unul dintre cele mai importante evenimente dedicate comertului!

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alex Goaga
Alex Goaga scrie despre antreprenoriat, new media si IT&C de peste sase ani, visand (in timpul liber!) la viitoarele holograme portabile “tip Star Wars”. Pasionat de citit (benzi desenate printre altele) .

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea New Media »


Setari Cookie-uri