Per total, se anunta “o fiesta” ca niciodata.

“Black Friday este o imbinare intre rational si emotional in care, de multe ori, invinge emotionalul. In mod normal, un client judeca rational daca este cazul sa isi cumpere un nou smartphone, daca cel vechi inca functioneaza. De Black Friday insa, deseori invinge emotionalul, datorita reducerilor foarte mari”, spune Iulian Stanciu,manager al companiilor.

Pretul are o importanta extrem de mare in decizia de cumparare, de peste 70%, considera el.

Organizarea Black Friday

eMag.ro si Flanco se pregatesc de peste sase luni pentru eveniment.

“Organizarea de Black Friday este ca pregatirea unui razboi. In timpul evenimentului, managementul se uita pe patru monitoare si luam decizii ca generalii intr-un conflict armat”, spune, zambind, Stanciu.

El considera ca este o greseala anuntarea orei exacte la care vor incepe promotiile, intrucat foarte multi ar sta atunci cu mana pe F5 (refresh – n.r.) si, indiferent cat s-ar investi in servere, exista posibilitatea ca lucrurile sa nu functioneze perfect.

Invatand din anii precedenti, eMag si Flanco au marit investitiile in servere, pentru anul acesta bugetul fiind de circa 0,5 mil. euro. “Anul trecut, in ciuda miturilor, site-ul eMag.ro a stat in picioare 98% din timp. Sa ne uitam si peste Ocean, si Amazon.com a picat!”, puncteaza Stanciu.

Anul tecut, 39,5% din vanzarile de Black Friday au fost realizate in magazinele eMag.ro si Flanco, procentul urmand sa ramana similar si anul acesta.

“Oamenii se strang in familie si fac liste, discuta ce isi doresc. Per total, anul trecut am generat vanzari de 27 mil. de euro in Black Friday, fiind de altfel si motorul de crestere in retail”, mai spune Iulian Stanciu. Practic, 77,8% din cresterea intregului an a fost generata de luna noiembrie.

Cati romani au auzit de Black Friday si cati vor sa cumpere

Conform unui studiu, 7,4 milioane de romani cunosc sarbatoarea de Black Friday, in crestere de la 4,2 milioane in 2012.

Mai mult, 4,2 milioane de romani isi manifesta intentia de a cumpara, in crestere de la 2,4 milioane anul trecut. Studiul a fost realizat pe un esantion de 2.000 de respondenti din mediul urban si rural.

In topul preferintelor se situeaza electrocasnice mici apoi haine, televizoare, telefoane mobile, incaltaminte si laptopuri.

Cum se pegateste Flanco de Black Friday

Inainte de Black Friday, Flanco va mai deschide doua noi magazine, in Galati si Deva.

Programul de functionare al magazinelor va fi prelungit cu patru ore, acesta urmand a fi anuntat cu cateva zile inainte de 22 noiembrie.

Compania si-a crescut cu 30% numarul de consultanti de vanzari, stocurile cu 80%, reducerile urmand sa ajunga pana la 80%.

Totodata, compania a marit numarul de case de marcat cu 50%, reducand de asemenea timpul de facturare cu 30%. Practic, produsele se vor vinde in 2 minute, in medie.

Citeste si:

Transportul produselor cumparate se va face in 72 de ore.

Compania va avea 150.000 de produse la pret redus, de trei ori mai multe decat in 2012. In weekendul 22-24 noiembrie, compania se asteapta la 1 milion de vizitatori, 180.000 de tranzactii si vanzari de 85 milioane de lei.

Violeta Luca, CEO Flanco, subliniaza pentru wall-street.ro ca va exista un feed Live pe Twitter in care se va anunta, constant, ce produse mai sunt in stoc, care se apropie de final si, daca un client vrea sa cumpere un produs care nu mai este, i se va recomanda, automat, unul similar.

Cum se pregateste eMag.ro de Black Friday

Asa cum sublinia, in premiera, Wall-Street.ro, eMag.ro si-a marit spatiul de depozitare cu 50%, inchiriind 4.000 de metri patrati special pentru Black Friday.

Batalia depozitelor: "magia" din spatele sutelor de mii de produse stivuite la eMag si PCGarage

Batalia depozitelor: "magia" din spatele sutelor de mii de produse...

Mai mult, compania a investit 500.000 de euro in servere si platforma web pentru ca site-ul sa nu “pice” sub traficul ridicat.

Compania vrea sa dubleze indicii, fata de anul trecut – eMag estimeaza 200.000 de comenzi in data de 22 noiembrie, peste 4 milioane de vizite si vanzari mai mari decat Flanco – 98 milioane de lei, intr-o singura zi.

“Chiar daca am negociat preturile cu furnizorii si ei ne-au oferit, datorita parteneriatelor bune de pana acum preturi foarte bune, NU vom iesi pe profit dupa Black Friday. Pe termen lung insa, ne vom fideliza clientii si vom avea de castigat”, spune, increzator, Iulian Stanciu.

Per total, valoarea cumulata a reducerilor in cazul Flanco si eMag.ro de Black Friday se va ridica la 75 de milioane de lei, existand si reduceri de peste 1.000 de euro.

In mod surprinzator, Apple a acceptat sa ofere reduceri la peste 1.000 de produse. Compania americana este recunoscuta ca “tinand la pret” si fiind mai putin flexibila decat alte branduri.

eMag.ro va vinde laptop-uri la preturi de sub 1.000 de lei in timp ce laptop-urile mai scumpe, de gaming, vor fi reduse cu 30-40%.

Desi smartphone-urile au o marja mica de profit, in medie de doar 5%, eMag promite reduceri de pana la 40% la unele telefoane inteligente.

“Per total, eMag.ro si Flanco vor acoperi 40% din vanzarile totale de Black Friday din Romania”, estimeaza, increzator, Iulian Stanciu. “Vom livra pana la 30.000 de produse pe zi, zeci de tiruri vor pleca de la depozit”.

Principalii concurenti ai eMag.ro si Flanco sunt Altex, Domo, Cel.ro, EvoMag.ro, PCGarage Grup. Majoritatea magazinelor electroIT din Romania vor organiza promotii de Black Friday, ori in data de 22 ori pe 29 noiembrie.