Romanii ce acceseaza site-urile de anun■uri inclina mai mult catre a cumpara produse decat catre a vinde, arata o cercetare realizata de GfK pentru Mercador.ro pe un esantion de 600 de persoane.

Romanii acceseaza site-urile de anunturi online avand in principal intentia de a cumpara produse, iar in ceea ce priveste potentialii vanzatori, acestia sunt mai rezervati, multi necunoscand beneficiile pe care le presupune vanzarea de produse pe site-urile de anunturi online.

96% dintre participantii la studiu, cu varste cuprinse intre 18 si 45 de ani, si care locuiesc in mediul urban au accesat, cel putin o data, un site de anun■uri online. Dintre acestia, 38% sunt orientati spre a cumpara produse, un procent mai mic inregistrandu-l cei care doresc sa vanda. In cazul femeilor, acestea sunt mai inclinate spre procesul de cumparare, barbatii fiind deschisi atat sa vanda, cat si sa achizi■ioneze diverse bunuri.

Dintre cei intervievati, aproape 40% din ei nu au realizat potentialul vanzarii lucrurilor pe care le-au folosit putin timp. De asemenea, aproape o treime din participantii la studiu continua sa depoziteze produsele sau obiectele pe care nu le mai folosesc cu frecventa. In acest sens, in conditiile existentei site-urilor de anunturi gratuite, care faciliteaza vinderea si cumpararea de produse fara intermediari, aceste obiecte se pot transforma cu usurinta in bani.

“Cei ce obi║nuiesc sa cumpere produse de pe site-urile de anun■uri considera ca principalul avantaj este posibilitatea de gasi diverse lucruri la preturi accesibile. Romanii prefera site-ul Mercador.ro pentru usurinta folosirii, buna organizare si diversitatea ofertelor prezentate, site-ul inregistrand in acest moment peste 1,5 milioane anunturi”, mentioneaza Cristina Gheorghitoiu, Business Manager Mercador.ro.

Citeste si:
Tocmai.ro arunca manusa: livrare gratuita pentru utilizatorii...
Tocmai.ro arunca manusa:...

Printre beneficiile mentionate de cei care vand produse pe site-urile de anunturi, 76% din acestia au precizat usurinta cu care anuntul lor poate ajunge la un numar cat mai mare de posibili cumparatori. De asemenea, atat cumparatorii (in proportie de 42% din total respondentilor), cat ║i vanzatorii (72%) apreciaza in mod deosebit avantajul tranzactiilor fata in fata, fara intermediari.

Studiul releva ║i faptul ca, in procesul de fidelizare a clien■ilor ║i pentru a raspunde cat mai bine nevoilor lor, site-urile trebuie sa indeplineasca anumite condi■ii cheie. Astfel, pentru 66% dintre cumparatori este important ca produsele puse la vanzare sa aiba fotografii relevante si ca informa■iile sa fie permanent actualizate. Pentru 41% dintre respondenti foarte importanta este si buna organizare a anunturilor pe sectiuni.

Principalii concurenti ai Mercador.ro sunt Tocmai.ro sau Okazii.ro.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea New Media »



Citeste si