Romanii ce acceseaza site-urile de anunuri inclina mai mult catre a cumpara produse decat catre a vinde, arata o cercetare realizata de GfK pentru Mercador.ro pe un esantion de 600 de persoane.

Romanii acceseaza site-urile de anunturi online avand in principal intentia de a cumpara produse, iar in ceea ce priveste potentialii vanzatori, acestia sunt mai rezervati, multi necunoscand beneficiile pe care le presupune vanzarea de produse pe site-urile de anunturi online.

96% dintre participantii la studiu, cu varste cuprinse intre 18 si 45 de ani, si care locuiesc in mediul urban au accesat, cel putin o data, un site de anunuri online. Dintre acestia, 38% sunt orientati spre a cumpara produse, un procent mai mic inregistrandu-l cei care doresc sa vanda. In cazul femeilor, acestea sunt mai inclinate spre procesul de cumparare, barbatii fiind deschisi atat sa vanda, cat si sa achiziioneze diverse bunuri.

Dintre cei intervievati, aproape 40% din ei nu au realizat potentialul vanzarii lucrurilor pe care le-au folosit putin timp. De asemenea, aproape o treime din participantii la studiu continua sa depoziteze produsele sau obiectele pe care nu le mai folosesc cu frecventa. In acest sens, in conditiile existentei site-urilor de anunturi gratuite, care faciliteaza vinderea si cumpararea de produse fara intermediari, aceste obiecte se pot transforma cu usurinta in bani.

“Cei ce obinuiesc sa cumpere produse de pe site-urile de anunuri considera ca principalul avantaj este posibilitatea de gasi diverse lucruri la preturi accesibile. Romanii prefera site-ul Mercador.ro pentru usurinta folosirii, buna organizare si diversitatea ofertelor prezentate, site-ul inregistrand in acest moment peste 1,5 milioane anunturi”, mentioneaza Cristina Gheorghitoiu, Business Manager Mercador.ro.

Printre beneficiile mentionate de cei care vand produse pe site-urile de anunturi, 76% din acestia au precizat usurinta cu care anuntul lor poate ajunge la un numar cat mai mare de posibili cumparatori. De asemenea, atat cumparatorii (in proportie de 42% din total respondentilor), cat i vanzatorii (72%) apreciaza in mod deosebit avantajul tranzactiilor fata in fata, fara intermediari.

Studiul releva i faptul ca, in procesul de fidelizare a clienilor i pentru a raspunde cat mai bine nevoilor lor, site-urile trebuie sa indeplineasca anumite condiii cheie. Astfel, pentru 66% dintre cumparatori este important ca produsele puse la vanzare sa aiba fotografii relevante si ca informaiile sa fie permanent actualizate. Pentru 41% dintre respondenti foarte importanta este si buna organizare a anunturilor pe sectiuni.

Principalii concurenti ai Mercador.ro sunt Tocmai.ro sau Okazii.ro.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alex Goaga
Alex Goaga scrie despre antreprenoriat, new media si IT&C de peste sase ani, visand (in timpul liber!) la viitoarele holograme portabile “tip Star Wars”. Pasionat de citit (benzi desenate printre altele) .

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea New Media »


Setari Cookie-uri