Concurenta in eCommerce este in general onesta, mai ales datorita domeniului de activitate destul de transparent. Unii jucatori majori din piata considera insa ca nu prea s-au facut progrese in ultimii ani si ca inca mai discutam de acte de concurenta neloiala menite sa creeze confuzii in mintea consumatorului.

La capitolul “practici neloiale” am putea discuta, conform oficialilor PCGarage.ro, de reclama comparativa, reclama inselatoare prin omisiunea unor aspecte importante, mentiuni false privind provenienta produselor si mai ales practicarea preturilor de dumping.

De cealalta parte liderul pietei, eMag.ro, considera ca jucatorii din piata joaca pe o piata corecta mai ales datorita concurentei.

Mai jos puteti parcurge declaratiile a noua jucatori majori din piata.

Afirmatia wall-street.ro “Concurenta in comertul online este corecta si onesta” a fost notata de la 1 la 10, in functie de gradul de corectitudine al ei. Astfel, daca o afirmatie primeste nota 1 inseamna ca specialisul din piata o considera total falsa/imposibil de realizat, in timp ce nota 10 inseamna ca este complet de acord cu respectiva afirmatie.

eMag.ro, nota 10

Transparenta este unul dintre avantajele clientului. Poate in orice moment sa compare preturi si servicii oferite de comerciant, si avand in vedere aceasta transparenta, orice greseala a unei companii devine publica si trebuie asumata. Companiile medii si mari existente in piata sunt serioase si stabile, concurenta a dus la cresterea valorii adaugate pentru client. Ca si comparatie intre piete, stam peste Bulgaria si chiar Ungaria la concurenta si servicii oferite.

FitDistribution, nota 8

Concurenta este in mare masura una corecta si onesta, asa cum am analizat si in cadrul ARMO, Asociatia Romana a Magazinelor Online, insa exista anumite fenomene (nu foarte semnificative ca cifre totale, dar ingrijoratoare ca trend) de concurenta neloiala, legate in principal de vanzarile online nefiscalizate, care se manifesta cu precadere pe agregatoarele de tranzactionare si site-urile de intermediere, dar si pe anumite magazine online mici individuale.

Recomandarea noastra pentru toti clientii online este sa verifice in primul rand daca site-ul sau comerciantul dintr-un agregator afiseaza datele de inregistrare fiscala, adresa, datele de contact si daca emite facturi si documente pentru produsele comercializate. In lipsa unei astfel de verificari simple, clientii risca sa cumpere produse la un pret aparent mai bun, dar pentru care nu vor beneficia de serviciile after-sales obligatorii pentru comerciantii legitimi (returnarea banilor in 10 zile, garantie, etc.)

EvoMag.ro, nota 7

Concurenta a crescut in ultimii ani. Si asta, mai ales in beneficiul clientului final. Comentul online este un domeniu foarte transparent si a devenit si mai transparent, iar “batalia” cea mai importanta se da pe terenul castigarii increderii clientului.

MagazinulTau.ro, nota 7

Ca de obicei depinde foarte mult de sistemul de referinta.Daca consideram alte domenii, atunci se poate spune ca aici lucrurile sunt roz si concureanta este corecta si onesta.

Atfel, in mediul online apar de multe ori preturi care sunt semnificativ mai mici decat cele de import, ceea ce naste semne de intrebare.

Quickmobile.ro, nota 10

Absolut. Suntem cu totii, jucatorii acestei piete, constienti ca este de datoria noastra si spre binele pietei sa facem tot posibilul pentru a crea un climat de incredere si de siguranta pentru cumparatorii nostri, iar in implinirea acestui deziderat nu este loc decat pentru fair-play. Cu totii trebuie sa avem un impact pozitiv la nivel global asupra pietei, astfel incat sa facem posibila si dezvoltarea individuala a fiecrei companii in parte.

PC Garage, nota 2

Dupa aproape 6 ani de la criza din 2008 inca mai discutam de acte de concurenta neloiala menite sa creeze confuzii in mintea consumatorului. Tot din capitolul practici neloiale discutam si de reclama comparativa, reclama inselatoare prin omisiunea unor aspecte importante, mentiuni false privind provenienta produselor si mai ales practicarea preturilor de dumping.

Cel.ro, nota 5

Anumite firme concurente au departamente specializate in discreditarea concurentei prin diverse comentarii pe forumuri cat si prin posturi platite pe bloguri.

ContentSpeed.ro, nota 5

Din punct de vedere al retentiei clientilor - fiecare magazin online adopta un model de campanie “de import” insa clientii se indreapta de cele mai multe ori catre magazinele online cu o reputatie buna. Practic, in acest moment, toti retailerii online se “bat” pe aceeasi 9,6 milioane de utilizatori online pentru ca specificul este cel generalist. Diversificarea gamelor de produse in momente cheie si lansarea anticipate a campaniilor de tip Black Friday sunt doua aspecte pe care nu trebuie sa le neglijam cand discutam despre fairplay, insa nu sunt singurele aspecte pe care trebuie sa le luam in calcul. Fara indoiala, PR-ul joaca cel mai important rol in stabilirea competitiei reale intre magazinele online.

Koyos.ro, nota 9 spre 10

Comertul online este un domeniu in care se poate juca doar cu onestitate maxima. Multe instrumente online (comparatoarele de preturi, retelele de afiliere) te obliga sa joci cu toate cartile pe masa. Cine intra in online accepta faptul ca este foarte expus tuturor cercetarilor si investigatiilor, iar singura sansa este onestitatea, atat fata de clienti cat si fata de competitori.

Cum ai caracteriza concurenta in domeniul comertului online? wall-street.ro te incurajeaza sa comentezi.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alex Goaga
Alex Goaga scrie despre antreprenoriat, new media si IT&C de peste sase ani, visand (in timpul liber!) la viitoarele holograme portabile “tip Star Wars”. Pasionat de citit (benzi desenate printre altele) .

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea New Media »


Setari Cookie-uri