Achizitia companiei romanesti UberVu de catre canadienii de la HootSuite a facut cativa tineri romani milionari in dolari. Estimarea realizata de TechCrunch, fara a cita surse, indica faptul ca HootSuite a cumparat cu suma de 15-20 de milioane de dolari business-ul lansat de romani in 2007.

Cine sunt cei trei tineri care au reusit, dupa multa munca dar si indrazneala, sa vanda afacerea?

Vladimir Oane: este cel pasionat de tehnologie – de unde si pozitia sa de CTO in cadrul companiei. A pornit inca din facultate ca dezvoltator Web la RedAnt, dezvoltator din Australia, devenind apoi CEO la Metromind, companie de consultanta si tehnologie in eCommerce.

A devenit apoi partener la Captain Go si, inainte de a lansa alaturi de cei doi parteneri ai sai UberVu, a activat ca advisor la 2Performant.

La 24 de ani fonda UberVu si, aproape sapte ani mai tarziu, reusea tranzactia spectaculoasa de milioane de dolari.

Prin reusita cu UberVu, Oane a reusit sa dezminta ceea ce se spunea despre el – ca proiectul nu conteaza si el este arogant. El declara, in 2010 - “Chiar si eu sunt contestat, sunt considerat arogant, se spune ca UberVu "nu conteaza" desi prin ceea ce am reusit in putin timp pot dovedi contrariul. Oricum, in SUA mai ales, oamenii se fac remarcati fara sa dea in ceilalti”.

In august 2012, intr-un interviu pentru wall-street.ro, Vladimir Oane afirma ca trebuie sa cunosti notiuni de marketing, contabilitate si excel, “o gramada de chestiuni care va trebui sa le stii, dar nu inca de la inceput, in primele luni”.

El considera ca, in Romania, succesele notabile din zona IT/tehnologie le numeri pe degetele de la o mana. “Succesul il masori printr-un exit, validarea de pe piata”. Din noul val de antreprenori ar trebui sa ne uitam la oameni, precum Octav Druta sau cei de la Summify, angajati acum la Twitter.

Dan Ciotu – valceanul ocupa functia de CTO la UberVu si a studiat la Cambridge. Ca si Oane, este pasionat de tehnologie si dezvoltare software. In cadrul UberVu se ocupa de vanzari, suport, angajari, finante. Prioritatea sa este aceea de a construi procese scalabile pentru a sustine business-ul pe termen lung. Ramane de vazut, dupa achizitia de catre HootSuite, daca “flerul” sau va da roade.

Dragos Ilinca – tot din Valcea, in prezent petrece mai mult timp in Boston decat in Romania, asigurandu-se ca marketingul companiei zbarnaie. De-a lungul timpului a lucrat ca software developer la Romtelecom sau EBS Romania, iar in 2007, alaturi de ceilalti doi colegi ai sai, a fondat UberVu. El a absolvita Facultatea de Automatica la Brasov.

Dragos se ocupa de marketing digital la UberVu, avand background in online copywriting si un Master in Compuer Science. Este de asemenea mentor in acceleratoare precum Seedcamp, Ignite, Springboard si TechCity.

Pe aceeasi tema, Antreprenorii din Generatia Net au rezultate

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alex Goaga
Alex Goaga scrie despre antreprenoriat, new media si IT&C de peste sase ani, visand (in timpul liber!) la viitoarele holograme portabile “tip Star Wars”. Pasionat de citit (benzi desenate printre altele) .

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea New Media »


Setari Cookie-uri