Facebook a platit anul trecut impozit pe profit in Marea Britanie de numai 4.327 lire sterline

Facebook a platit anul trecut in Marea Britanie impozit pe profit de numai 4.327 lire sterline (5.837 euro), desi salariatii din Londra ai companiei au castigat in medie 210.000 de lire (283.290 euro) pe an, suma care include si bonusurile, scrie publicatia The Sunday Times.

Compania si-a rasplatit anul trecut cei 362 de angajati din Londra cu actiuni in valoare de 35,4 milioane de lire (47,7 milioane euro), astfel ca divizia britanica a inregistrat o pierdere contabila de 28,5 milioane de lire (38,4 milioane euro), arata datele financiare ale Facebook UK Limited, scrie Mediafax.

Pierderea a permis Facebook sa plateasca un impozit pe profit foarte mic in Marea Britanie, una dintre cele mai mari si mai profitabile piete pentru reteaua sociala. Suma platita ca impozit pe profit de Facebook este semnificativ mai mica decat cea colectata de fiscul britanic de la un angajat obisnuit.

Astfel, o persoana cu salariul mediu de 26.500 lire sterline (35.750 euro) pe an, plateste impozit pe venit de 3.180 de lire (4.290 euro) si o contributie la sistemul national de sanatate de 2.213 lire (2.985 euro). Suma platita de Facebook in Marea Britanie sporeste controversele din jurul mecanismelor complexe utilizate de compania IT pentru a-si optimiza costurile cu taxele, potrivit publicatiei britanice.

Citeste si:
Facebook lansează primul său smartwatch. Când va fi acesta disponibil
Facebook lansează primul său...
Sursa foto: Shutterstock
Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea New Media »



Setari Cookie-uri