Reprezentantii industriei media romanesti lanseaza astazi versiunea locala a unei campanii paneuropene, coordonata de asociatia EDAA - European Interactive Digital Advertising Alliance, pentru a creste gradul de constientizare a utilizatorilor in privinta publicitatii online de tip comportamental.

Aceasta initiativa urmareste sa informeze utilizatorul asupra publicitatii comportamentale online (denumita si publicitate bazata pe interesul utilizatorului) si a optiunilor pe care acesta le are la indemana pentru a gestiona modul in care ii sunt livrate reclamele online.

Campania va rula pe cele mai vizitate site-uri din Romania, in perioada 14 Noiembrie - 20 decembrie si se adreseaza utilizatorilor de Internet.

Acest proiect este implementat la nivel local de catre IAB Romania si Consiliul Roman pentru Publicitate – RAC. Campania este sustinuta de un numar reprezentativ de actori implicati in publicitatea online.

Intreaga campanie europeana a fost creata, dezvoltata si finantata de catre EDAA (European Interactive Digital Advertising Alliance) si implementata impreuna cu Mediacom Romania. Conceptele creative sunt variate si includ mesaje precum: “Afla cum poti sa controlezi publicitatea pe care o vezi online”, “Acest simbol te ajuta sa personalizezi publicitatea online” - cu referire la simbolul grafic ce apare in reclamele furnizate pe baza interesului consumatorului.

Citeste si:
Publicitatea online în vreme de incertitudine
IAB România: Publicitatea...

La apasarea pe bannerul respectiv, utilizatorul este condus pe o pagina de informare despre publicitatea online, despre modul in care aceasta finanteaza continutul online si serviciile digitale disponibile pe scara larga sau despre modul in care utilizatorul isi poate administra preferintele pentru livrarea publicitatii online bazata pe interes (gestionarea cookie-urilor prin platforma centralizata - www.youronlinechoices.eu). Pe aceeasi pagina, consumatorii pot urmari doua filme explicative legate de modul cum functioneaza publicitatea online de tip comportamental.

Totodata, utilizatorii pot accesa platforma online: www.youronlinechoices.eu pentru informatii mai detaliate ce clarifica modul in care sunt colectate datele, tipul de date preluate de la utilizatori si modul in care sunt utilizate datele respective pentru a furniza reclame, impreuna cu optiunile disponibile utilizatorilor.

Simbolul grafic face parte integranta din initiativa europeana de autoreglementare a Online Behavioural Advertising – OBA - condusa de EDAA si sustinuta de Comisia Europeana, IAB Europe, EASA, EACA si de alte organizatii care au ca obiectiv dezvoltarea si protejarea industriei de publicitate digitala.

Citeste si:
Piata de publicitate online a crescut in 2018 cu 22%, in Romania
Publicitatea online din...

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea New Media »



Citește și
A doua soluție digitală împotriva coronavirus: CeMaFac.ro
Setari Cookie-uri