Practic, Facebook schimba News Feed-ul astfel incat sunt prioritizate postarile de la prieteni, membrii familiei si ale grupurilor, in fata posturilor de la publisheri sau branduri, scrie CNN.com.

Compania va scoate in evidenta postarile care starnesc conversatii si interactiuni intre prieteni, in timp ce pun pe plan secund clipurile, stirile si postarile business-urilor pe care multi le consuma pasiv – fara a comenta sau a shareui.

Adam Mosseri, Facebook VP, descrie aceasta miscare a o “rebalansare” a algoritmilor Facebook.

Citeste si:

Desi oficialii companiei, in frunte cu Mark Zuckerberg, CEO, evita sa spuna ce se intampla cu adevarat iesind in fata cu “nevoia oamenilor de a interactiona mai mult si a nu consuma pasiv”, de fapt Facebook obliga din ce in ce mai mult companiile si publisherii sa plateasca pentru ca postarile lor sa fie vizibile.

Mark Zuckerberg spune ca se asteapta ca modificarea algoritmului de ranking sa duca la scaderea timpului pe care utilizatorii il petrec pe Facebook, dar calitatea timpului petrecut va creste. "Postari active, in fata celor pasive", spune el, prin "pasive" intelegand mesaje din partea brandurilor sau stiri ale publisherilor.

Modificarea se va resimti, treptat, in urmatoarele luni.