Recrutare 2.0 pentru joburi 3.0: voluntarul "rapit" pe Facebook

Orice analiza a pietei muncii incepe cu sintagme (devenite truisme) ca "evolutia rapida a tehnologiei", "dinamica pietei de HR", "profilul candidatului sau angajatului din generatia Y"… Tendintele in HR se regasesc in solutii de cloud computing pentru stocarea datelor, utilizarea dispozitivelor mobile pentru accesarea acestor date si instrumente informatice de analiza si diagnoza, de tip business intelligence. La care se adauga, firesc, inevitabil si cu o crestere exploziva, folosirea tehnologiilor sociale.

Vorbim despre transformarea retelelor de socializare (Facebook si LinkedIn, ca mainstream-ul de azi) in veritabile si eficiente platforme de recrutare. Pe principiul ca viitorul zilei de maine se scrie in dupa-amiaza zilei de azi, ca un aparent minor gest spontan poate genera un trend care sa evolueze crucial si monopolizant, am selectat cateva "povesti adevarate" sugestive prin creativitatea si impactul lor, decupate din activitatile curente de recrutare ale grupului APT.

Voluntarul "rapit" pe Facebook

Recrutorii cu experienta folosesc canale mai mult sau putin traditionale de identificare si selectie a candidatilor, mai ales a celor "exotici". Asa s-a intamplat cu recrutarea unui candidat pentru pozitia de customer support, vorbitor de poloneza, pentru un important call center. Odata epuizate cautarile clasice, recrutorul s-a inregistrat pe contul unei comunitati de tineri voluntari, de acolo au urmat "imprietenirile" cu membrii ONG-ului respectiv, multi dintre ei provenind din tari europene. Inclusiv din Polonia, de unde sosise, in misiune de voluntariat, undeva in Ardeal, o tanara, avand profilul potrivit perfect cu job-ul respectiv. Si lucrurile au evoluat rapid: imprietenire pe Fb, discutii lejere la inceput, de tatonare, apoi oferta, respingere initiala, ajustari de comunicare, inspiratie si motivatie, acceptarea - pentru inceput doar a participarii la interviu. Problema era distanta, tanara nu cunostea deloc Romania.

Si uite asa, recrutorul nostru s-a transformat intr-un ghid (aproape turistic), a organizat tot transportul pana la sediul din Bucuresti al clientului, cu asistare permanenta, de la primirea in Gara de Nord, pana la prezentarea la client, pentru interviu. Dupa doua ore, proiectul de recrutare a fost declarat inchis cu succes si toata lumea este multumita. Iar asta, pentru ca un recrutor a simtit, din postarile si comentariile polonezei pe Facebook, ca poate marsa, pe dorinta ei de a experimenta lucruri inedite si care sa ii aduca nivele noi de cunoastere si de implinire personala, plus nevoia de a-si ajuta semenii. Ceea ce job-ul de customer support ii oferea din plin. Mission accomplished.

Citeste si:
Arafat, mesaj pentru conspiraționiștii care ”studiază” medicina pe...
Raed Arafat, mesaj pentru cei...
Citeste si:
27 de idei pentru un mic dejun gustos si sanatos
27 de idei pentru un mic...


Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri