Fiind o comunitate online globala, pentru Facebook este extrem de important ca utilizatorii sa fie in siguranta atunci cand folosesc aplicatiile companiei. Tocmai din acest motiv, inca din 2006, acestia lucreaza cu experti din toata lumea pentru a dezvolta politicile, practicile si produsele oferite, astfel incat sa vina in sprijinul celor care se confrunta un risc crescut de suicid sau auto-vatamare.

De Ziua Mondiala de Prevenire a Suicidului, Facebook a anuntat o serie de noutati despre informatiile aflate si masurile aplicate pe parcursul ultimului an, precum si despre actiunile suplimentare care urmeaza sa fie implementate pentru a se asigura ca toti utilizatorii sunt in siguranta, in special cei aflati intr-o situatie vulnerabila.

Imbunatatirea modului in care continutul legat de sinucidere si auto-vatamare este gestionat

La inceputul acestui an, Facebook a inceput sa gazduiasca sesiuni periodice de discutii si consultanta cu experti din toata lumea pentru a aborda unele dintre cele mai dificile subiecte legate de suicid si auto-vatamare. Printre acestea se numara modul in care sunt gestionate scrisorile de adio, riscurile create de continutul online asociat acestor subiecte si portretizari ale suicidului cu potential de a deveni subiecte de stiri. Mai multe detalii despre aceste intalniri sunt disponibile pe noua pagina dedicata Prevenirii Suicidului, creata de Facebook in cadrul Centrului de Siguranta.

In urma acestor intalniri, au fost luate mai multe masuri pentru a imbunatati modul in care acest tip de continut este gestionat.

  • Politicile Facebook care vizeaza auto-vatamarea sunt mai stricte acum, astfel incat sa nu mai permita imagini ce redau ranirea propriei persoane, pentru a evita promovarea sau declansarea neintentionata a auto-vatamarii, chiar si in cazurile in care un utilizator cauta sprijin sau se exprima ca parte a procesului sau de recuperare.
  • In ceea ce priveste Instagram, a fost ingreunat procesul de cautare pentru acest gen de continut si au fost luate masuri pentru ca acesta sa nu mai poata fi recomandat in sectiunea Exploreaza.
  • De asemenea, pentru a adresa problema complexa a continutului legat de tulburari de alimentatie din aplicatiile companiei, politicile Facebook interzic acum orice fel de continut care ar putea promova astfel de tulburari.
  • Alaturi de aceste politici mai stricte, Facebook continua sa le ofere resurse celor care posteaza continut ce promoveaza tulburarile de alimentatie sau auto-vatamarea, chiar daca postarile respective sunt sterse.
  • O alta masura este ascunderea continutul sensibil, in cazul taieturilor vindecate, survenite in urma auto-vatamarii, pentru a evita promovarea neintentionata a auto-vatamarii.

Colaborarea cu diferiti experti s-a dovedit atat de valoroasa, incat compania a decis sa angajeze un specialist in sanatate si well-being in cadrul echipei sale dedicata politicilor de siguranta. Aceasta persoana se va concentra exclusiv pe impactul politicilor si al aplicatiilor Facebook asupra sanatatii si a starii de bine si va explora noi modalitati de imbunatatire a sprijinului acordat comunitatii, inclusiv in cazul subiectelor legate de suicid si auto-vatamare.

In plus, pentru prima data, Facebook anunta ca exploreaza modalitati de a impartasi datele publice de pe platforma legate de modul in care oamenii vorbesc despre sinucidere, incepand prin a le asigura cercetatorilor acces la instrumentul de monitorizare a retelelor de socializare, CrowdTangle. Pana in prezent, CrowdTangle a fost disponibil, in primul rand, pentru a ajuta redactiile si editorii media sa inteleaga ce se intampla pe Facebook. Compania este incantata sa puna acest instrument la dispozitia a doi cercetatori renumiti care se concentreaza pe prevenirea suicidului. Prin intermediul acestuia, ei vor putea explora modul in care informatiile partajate pe Facebook si Instagram pot fi utilizate pentru a face progrese in prevenirea suicidului si in sprijinul acordat in astfel de cazuri.

In plus, pe langa tot ceea ce compania face pentru a descoperi mai multe oportunitati si locuri in care poate pune la dispozitie resursele existente, Facebook continua sa construiasca noi tehnologii care sa ajute la identificarea si luarea de masuri in cazul continutului cu potential daunator, inclusiv prin indepartarea acestuia sau prin ascunderea continutului sensibil. Din aprilie pana in iunie 2019, acestia au actionat asupra a 1.5 milioane de postari de pe Facebook legate de suicid si auto-vatamare, iar mai mult de 95% dintre acestea au fost identificate inainte de a fi raportate de catre un utilizator. In aceeasi perioada, Facebook a actionat asupra a peste 800.000 de postari de acest gen pe Instagram, din care mai mult de 77% au fost identificate inainte de a fi raportate de utilizatori.

Un spatiu mai sigur pentru conversatii dificile

In urma intalnirilor avute cu expertii implicati, acestia au confirmat ca una dintre cele mai eficiente modalitati de prevenire a suicidului este ca persoanele aflate la risc sa pastreze legatura cu prieteni si membri ai familiei. Facebook are un rol unic in facilitarea acestui tip de conexiuni si tocmai de aceea anunta masuri suplimentare pentru a-i sustine pe cei care discuta astfel de subiecte sensibile, in special persoanele tinere.

Pentru a-i ajuta pe tineri sa discute in siguranta subiecte precum suicidul, resursele online au fost imbunatatite prin includerea ghidului pentru un #chatsigur dezvoltat de Orygen in Centrul de Siguranta al Facebook si in resursele disponibile pe Instagram, atunci cand cineva cauta continut legat de suicid si auto-vatamare.

Ghidul pentru un #chatsigur a fost dezvoltat alaturi de tineri pentru a le oferi sprijin celor care ar putea reactiona la continutul legat de suicid postat de alti utilizatori sau pentru cei care si-ar putea dori sa-si impartaseasca propriile sentimente si experiente cu gandurile, sentimentele sau comportamentele suicidare.

Facebook va continua sa investeasca in oameni, tehnologii si resurse, pentru a-i proteja mai bine pe utilizatorii aplicatiilor sale. Viziteaza pagina de Resurse pentru Prevenirea Suicidului pentru a afla mai multe.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alex Goaga
Alex Goaga scrie despre antreprenoriat, new media si IT&C de peste sase ani, visand (in timpul liber!) la viitoarele holograme portabile “tip Star Wars”. Pasionat de citit (benzi desenate printre altele) .

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea New Media »


Setari Cookie-uri