În zilele noastre, o companie care nu există in mediul online va avea un success limitat pe piață sau chiar nu va avea deloc. Un website ca imagine virtuală a firmei este indispensabil în prezent, dar pentru a ieși in evidență prin intermediul lui, are nevoie de un design web de calitate.

De ce este important web design-ul?

Fie că este vorba despre un site tehnic, comercial sau de prezentare, aspectul general și capacitatea de a îmbina elementele utile cu cele estetice vor schimba in mod dramatic opinia vizitatorilor asupra afacerii pe care încerci să o promovezi. Competiția e acerbă iar vizitatorii unui site nu vor petrece prea mult timp pe un site prost organizat și necaptivant vizual.

O agentie de branding are expertiza necesară să dezvolte împreună cu un web developer un website reprezentativ pentru brand-ul tău, construind în baza manualului de brand creat în prealabil. Indiferent că se reface unul existent sau se pornește de la zero, agenția va aborda proiectarea website-ului cu gândul la:

1. Prima impresie contează

Prima sesiune pe care un vizitator o are pe site va influența opinia asupra afacerii tale. În câteva secunde te vor cataloga într-un context pozitiv sau negativ bazându-se strict pe impresia formată.

Aspectul învechit sau neatractiv, organizarea conținutului în mod non-intuitiv lasă o amprentă negativă asupra afacerii pe care o reprezintă, ceea ce duce la abandonarea paginii vizitate și la accesarea websiteurilor competiției.

Pe de altă parte un design reușit va menține interesul utilizatorilor, va lungi sesiunea de navigare și îi va convinge să îl parcurgă pe tot.

2. Aspectul trebuie bazat pe optimizare SEO

Un site poate să atragă doar atunci când este vizibil. Odată stabilit aspectul, acesta trebuie optimizat pentru motoarele de căutare. Nimeni nu va avea șansa unei prime impresii pozitive dacă website-ul tău nu poate fi găsit. Afișarea acestuia ca rezultat de căutare printre primele poziții este un factor important. Problema ce trebuie rezolvată ține de echilibrul între aspectul site-ului și optimizarea atât „on page” cât și „off page”, dacă ținta este vizibilitate în căutări. Practic, paginile trebuie să fie încărcate în cel mai scurt timp posibil, lucru influențat în mod direct de elementele paginii și optimizarea codului aferent. Website-ul care pe lângă aspect are și performanțele necesare unei vizualizări rapide, indiferent de platformă, desktop sau mobil, va mulțumi atât vizitatorii cât și motoarele de căutare.

3. Încrederea generată

Navigarea intuitivă și descoperirea facilă a informațiilor căutate de vizitatori sunt la fel de importante precum aspectul. Indiferent cât de impresionante sunt eventualele animații sau elemente grafice ale site-ului dacă acestea nu sunt la obiect, vizitatorii nu vor putea accesa ușor și rapid informația pe care o caută și vor considera că pierd timpul pe platformă.

4. Lucrul în echipă

Competiția nu doarme niciodată. Practic, toate aspectele punctate mai sus sunt cunoscute și de competiție, dacă vrei să câștigi noi clienți trebuie să ieși in evidență. În proiectarea site-ului este necesară cooperarea cu web developer-ul, orice firmă trebuie să își cunoască punctele forte și ceea ce o distinge pe piață dar mult mai important este să comunice la obiect toate informațiile necesare agentiei de branding, pentru a putea fi implementate cu succes de către web developer cu care s-a colaborat bine în trecut. Doar cu implicarea activă a firmei tale se poate forma un design de succes pentru website-ul tău.

5. Consecvență

Odată ce mock-up-ul website-ului a fost creat de agentia de branding se poate trece la detalii. Toate paginile trebuie să prezinte consecvență când vine vorba de: layout (organizare generală comună), fonturi și stiluri. Prin consecvență se va crea o imagine reprezentativă in spațiul online și, astfel, vei fi ușor de recunoscut.

6. Conținut actualizat

Adaptarea conținutului site-ului la trend-uri sau crearea de oferte speciale in perioadele de sărbători (Valentine’s Day, Sărbători Pascale, Crăciun) reprezintă o metodă facilă de a fi relevant. Va oferi oportunitatea de a posta conținut în tema momentului și va aduce un interes crescut pentru afacerea ta.

7. Conversie

Toate elementele de mai sus au drept obiectiv transformarea vizitatorilor în potențiali clienți, o agenție de branding va face din website un instrument de ghidare către pagina / formularul de contact. Fie că e vorba de butoane tip CTA (call to action) sau îndrumarea prin linkuri către departamentele de vânzări, un website este reușit in momentul în care pune vizitatori în contact direct cu firma ta.

Sursa foto: https://bvrlodge.ro/

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea New Media »


Setari Cookie-uri