Marketingul online este un instrument puternic care îți ajută afacerea să atingă cele mai înalte culmi ale succesului. Fără marketing online, azi este imposibil să ajungi la cât mai mulți potențiali clienți, să-i atragi la tine pe site și să-i transformi în clienți recurenți pentru afacerea ta.

Din momentul în care ai înființat o afacere, următorul pas este să-ți pui la punct strategia de marketing potrivită. Apoi, dacă ai o afacere care pare că nu mai dă randament, merită să privești la strategia de marketing pe care ai adoptat-o. Cel mai probabil, este nevoie de îmbunătățiri, de schimbări, de noi viziuni. Prin urmare, în strategia potrivită de marketing se poate ascunde secretul succesului unei afaceri.

Poți să-ți crești afacerea sau să contribui la evoluția acesteia apelând la strategii de marketing online diferite, adaptate domeniului în care activezi, influențelor din mediul extern, obiectivelor tale concrete pe termen scurt, mediu și lung. Prin strategia potrivită vei reuși în mod cert să te dezvolți corespunzător.

Pentru aceasta, nu trebuie să te grăbești să adopți o strategie la întâmplare sau o strategie despre care știi că a funcționat pe un alt business. Pur și simplu, ai nevoie de cea mai potrivită strategie de business și marketing pentru afacerea ta, iar aceasta poate să nu fie atât de ușor vizibilă, dacă nu este privită din perspectiva unui profesionist cu experiență.

De ce și când ai nevoie de o strategie de marketing?

Strategiile de marketing online sunt primul aspect pe care trebuie să-l ai în vedere la deschiderea unui business. Desigur, ele nu sunt mai puțin importante dacă ai o afacere mai veche și dacă vrei să te asiguri că-ți păstrezi popularitatea, recunoașterea și portofoliul de clienți care au dorința de a experimenta și care ar putea oricând să aleagă competiția în detrimentul tău.

Strategiile de marketing online te ajută să-ți analizezi atât punctele slabe, cât și pe cele forte, să-ți canalizezi atenția și energiile în direcțiile potrivite, cu accent asupra factorilor ce pot determina remedierea unor probleme și evoluția afacerii pe toate planurile.

Totodată, aceste strategii contribuie la stabilirea publicului și a clienților țintă, astfel încât să dezvolți afacerea în funcție de cereri și nevoi, asigurând satisfacția acestora și succesul tău. De asemenea, strategiile te vor ajuta să-ți analizezi competiția și să afli cum o poți depăși.

Așadar, o strategie de marketing este binevenită oricând, în orice moment și în orice context, contribuind la ușurința în organizare și la o dezvoltare optimă a businessului tău.

Obiectivele strategiilor de marketing

Principalele obiective de marketing pe care trebuie să le țintești cu fiecare strategie sunt următoarele:

- creșterea vizibilității în mediu online;

- păstrarea renumelui în piață;

- depășirea competiției, cu respectarea regulilor pieței;

- stabilirea punctelor slabe și remedierea acestora;

- stabilirea punctelor tari și accentuarea acestora în vederea atingerii succesului;

- creșterea numărului de clienți;

- evitarea și reducerea cheltuielilor;

- optimizarea rezultatelor într-un timp mai scurt și cu mai puține implicații financiare.

Toate aceste obiective de marketing cumulate te vor ajuta să alegi cele mai bune strategii de marketing online și să le implementezi în mod eficient.

TOP 5 strategii de marketing pentru un business de succes

Cele mai bune strategii de marketing vizează acțiunile pe care le poți realiza, astfel încât să-ți îmbunătățești actualele performanțe și să evoluezi cu ușurință. Drept exemplu, îți prezentăm 5 strategii de marketing pe care să le ai în vedere.

Optimizează designul și estetica

Primul contact este întotdeauna cel vizual. Ca de exemplu, dacă ai un magazin online care nu are un design plăcut, atractiv, care nu este ușor de accesat sau care se încarcă greu, în mod cert vei pierde un număr important de potențiali sau actuali clienți. Același lucru se aplică și businessurilor vechi care oferă în mod constant aceleași lucruri și aceeași viziune pe termen lung, fără a face schimbări și a surprinde publicul în mod plăcut.

Colaborează cu un web designer pentru a te asigura că dispui de un site ce permite găsirea ușoară a serviciilor și produselor pe care le dorește publicul tău țintă și asigură-te că experiența lor va fi una pe măsura așteptărilor și a dezvoltărilor tehnologice de actualitate.

Realizează colaborări eficiente

Colaborarea cu o serie de personalități publice sau cu anumite companii, în scopul promovării tale, te vor ajuta să-ți stabilești, să-ți optimizezi și să implementezi strategiile de marketing.

Analizează cu atenție oamenii cu care lucrezi și asigură-te că propui colaborări echitabile care să asigure o satisfacție bilaterală.

Păstrează legătura în permanență cu potențialii și actualii clienți

Fiecare client nou reprezintă un plus pentru dezvoltarea afacerii tale. Dar bineînțeles, nu trebuie să-i treci cu vederea pe cei care ți-au fost alături de-a lungul timpului. De aceea, îți recomandăm să apelezi la campanii de fidelizare și inclusiv, să oferi bonusuri, reduceri, chiar și celor care nu au certitudinea de a se transforma în clienți și celor care sunt tentați oricând să aleagă un alt partener. Poți oferi cupoane de reducere, cadouri sau transport gratuit.

Dezvoltă propriile programe de afiliere

Prin intermediul programelor de afiliere îi poți încuraja pe creatorii de conținut să te promoveze eficient, iar remunerația va fi realizată în funcție de performanțe și de rezultate. Aceasta poate fi o nouă oportunitate de a te promova în mod eficient și de a ajunge la un număr mai mare de potențiali clienți, precum și de a-ți păstra notorietatea, fără implicații financiare mari.

Oferă mai multă atenție pentru SEO

Cu fiecare text conceput în mod creativ și atractiv, dar și cu ajutorul materialelor video potrivite, poți, de asemenea, să îți îndeplinești obiectivele. Cu toate acestea, ar trebui să nu omiți și principiile SEO prin intermediul cărora să te asiguri că businessul tău se bazează pe cuvinte cheie relevante și că ajunge acolo unde trebuie.

SEO îți va fi de folos și pentru a-ți crește notorietatea în mediul online, prin atingerea unei autorități ridicate a paginii și a domeniului, până la obținerea unei poziții pe primele locuri în topul căutărilor Google.

Dacă vrei să dezvolți o afacere de succes, strategiile de marketing potrivite te vor ajuta să-ți faci remarcat pe deplin potențialul. Vei obține cele mai bune rezultate apelând la o agenție de marketing profesionistă și cu experiență, care te va putea îndruma pas cu pas.

Sursa foto unsplash.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:

Mai multe articole din secțiunea New Media »


Setari Cookie-uri F