De multe ori, navigăm în mediul virtual fără a sesiza multitudinea de mesaje publicitare prin care actorii din online încearcă să ne cucerească. Și totuși, sunt cazuri în care site-urile cu un concept de web design bine pus la punct reușesc să ne acapareze atenția de-a lungul călătoriei noastre pe Internet.

De multe ori, navigăm în mediul virtual fără a sesiza multitudinea de mesaje publicitare prin care actorii din online încearcă să ne cucerească. Și totuși, sunt cazuri în care site-urile cu un concept de web design bine pus la punct reușesc să ne acapareze atenția de-a lungul călătoriei noastre pe Internet.

Este vorba despre acele mici trucuri de design web prin care putem fi convinși cu ușurință să urmărim un video, să achiziționăm un produs sau să completăm un formular - pe scurt, să ”convertim”.

Așadar, pentru a interacționa cu internauții prin intermediul unei interfețe atractive și ușor de utilizat, e important să știi care sunt cele mai recente trenduri din domeniu care marchează anul 2022:

1. Minimalismul

Mai puține cuvinte, o paletă de culori liniștitoare, imagini vii și îndemnuri foarte clare la acțiune sau, într-un cuvânt: simplitate. În 2022, la modă sunt conceptele de web design care mizează pe minimalism și care îi încurajează, totodată, pe utilizatori să exploreze paginile site-ului cu mai multă profunzime. Supraîncărcarea paginilor web cu informații sau cu elemente vizuale este de mult out of fashion, iar asta se întâmplă mai ales datorită faptului că internauții își doresc să ajungă rapid la ceea ce îi interesează, fără a fi întâmpinați pe site-uri de blocuri de text sau de imagini care obosesc privirea.

2. Designul unitar

Utilizatorii de Internet din prezent se pot simți deseori copleșiți de problemele cotidiene de care aleg să se detașeze optând pentru această sursă de entertainment. Din acest motiv, web designerilor le revine misiunea de a adapta grafica proiectelor pe care le dezvoltă astfel încât să reducă anxietatea celor care le accesează. Site-urile cu design aerisit, curat, care își păstrează consistența transmit vizitatorilor lor sentimentul de securitate și de siguranță, deci se numără și ele printre trendurile anului care urmează.

3. Micro animațiile

E drept: animațiile nu sunt o noutate în designul web, însă specialiștii spun că vorbim despre o tendință în creștere în 2022. Mobilitatea subtilă a elementelor integrante din structura unui site oferă utilizatorilor o experiență de navigare mult mai interesantă. În plus, micro animațiile pot reprezenta un excelent instrument pentru marcarea zonelor cheie ale unei pagini, fiind una dintre cele mai eficiente tactici pentru direcționarea atenției vizitatorilor în direcția dorită.

4. Designul dark

Tot mai multe companii optează pentru crearea unor website-uri în modul întunecat, iar această tendință va fi din ce în ce mai populară și în anul care tocmai se apropie. Opțiunile de interfață cu lumină scăzută și cu un contrast redus aduc un mare plus la capitolul user experience, astfel de site-uri fiind mai ușor de privit de către cei ce le accesează. Un exemplu care vine să suștină acest trend este https://www.implantcapilar.com/, unul dintre site-urile care fac parte din portofoliul agenției End Soft Design.

5. Video pe homepage

Dacă vrei să te asiguri că ții pasul cu moda în materie de web design, în 2022 una dintre cele mai bune modalități de a face asta este să integrezi un video pe homepage-ul site-ului. Videoclipurile atrag atenția vizitatorilor și îi ajută, de multe ori, să se familiarizeze mai rapid cu specificul și oferta companiilor de care sunt interesați. Dacă te inspiră și pe tine acest trend, iată cum a fost pus în aplicare de către specialiștii End Soft Design pe site-ul www.p-a.ro (Popp si Asociatii).

În lumea online așa cum se prezintă ea astăzi este important să te remarci din mulțime, iar o strategie de web design eficientă te poate ajuta să-ți atingi acest obiectiv.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:

Mai multe articole din secțiunea New Media »


Setari Cookie-uri F