PNL propune in Programul de guvernare al Cabinetului Orban, in domeniul Transporturi si infrastructura, o serie de actiuni, cum ar fi implementarea unui program accelerat de redresare si de stopare a declinului companiilor de stat din domeniul transporturilor, inclusiv prin masuri precum privatizarea acestora, demararea procedurilor privind introducerea bugetului multianual.

"Se va realiza accelerarea implementarii si finalizarea investitiilor in continuare in scopul dezvoltarii si modernizarii retelei terestre de transport si pentru cresterea absorbtiei de fonduri europene nerambursabile pentru exercitiul financiar 2014-2020", se arata in programul de guvernare, citat de Agerpres.

Noul guvern va finaliza, printre altele, urmatoarele proiecte in executie: Autostrada A1: Lugoj-Deva (Lot 3), Autostrada A3: Bors-Nadaselu- sectiunile Biharia - Bors si Suplacu de Barcau- Chiribis, Campia Turzii-Targu-Mures - lot Iernut-Chetani, Centura Bacau, A10: Sebes-Turda - lot 1, de la intrarea pe autostrada de la Sebes pana la Paraul Iovului si va accelera implementarea proiectului pod suspendat peste Dunare la Braila, aflat in executie.

Printre proiectele noi de investitii se numara autostrazile Sibiu-Pitesti; Targu Mures-Iasi-Ungheni, Inel Bucuresti (A0), iar autostrada Comarnic-Brasov in lungime de 58 km si costuri de 997,75 milioane de euro se va promova ca proiect pilot in PPP, prin dialog competitiv. Decizia se va lua doar daca se va obtine sprijinul Comisiei Europene si daca IFI (Institutiile Financiare Internationale), Banca Mondiala, BEI si BERD vor fi de acord sa participe la finantarea proiectului.

Executivul Orban si-a propus ca TAROM "sa redevina o companie cu adevarat orientata spre client, oferind cele mai bune, mai sigure si mai originale servicii la nivel regional/international, pentru satisfactia atat a clientilor individuali, cat si a celor de tip corporate. Avand in vedere pierderile inregistrate de companie in ultimii ani si pentru implementarea directiilor de actiune, este necesar un set de masuri care sa conduca la optimizarea costurilor, reducerea pierderilor si obtinerea veniturilor vizand, in principal: efectuarea unor analize realiste asupra tuturor contractelor incheiate de companie, cu accent pe contractele de achizitie a aeronavelor in sistem leasing si asocierile companiei cu diferite societati comerciale, precum si gasirea unor solutii legale care sa permita incetarea/rezilierea acelor contracte generatoare de pierderi mari".

In domeniul Comunicatiilor, in vederea eficientizarii actului public in sectorul IT, precum si a consolidarii coordonarii in scopul dezvoltarii societatii informationale, guvernul sustine mai multe masuri de reorganizare menite a simplifica procesele si a concentra resursele statului in mod judicios, cum ar fi infiintarea Autoritatii pentru Digitalizarea Romaniei (ADR), in subordinea guvernului si a prim ministrului, cu rolul de a realiza si de a asigura implementarea Strategiilor si a Politicilor publice in domeniul digitalizarii.

"In contextul transformarii digitale, securitatea cibernetica nu mai reprezinta doar o optiune, ci o obligatie pentru noi toti: cetateni, companii, organizatii, state. Guvernul va implementa toate deciziile UE cu privire la strategiile de securitate cibernetica, continuand astfel promovarea Romaniei pe scena celor care si-au creat deja un nume in domeniu. In contextul transformarii digitale, dar si a deciziei UE in ansamblul sau (sectorul public si privat) de a creste investitiile pentru inteligenta artificiala la cel putin 20 de miliarde de euro pana in 2020 apoi 20 de miliarde de euro/an in urmatorul deceniu, guvernul va sustine un program de investitii in ecosistemul IT&C pentru startup-urile si companiile ce pot juca un rol decisiv in acest domeniu", se mai arata in programul de guvernare.

Pentru redresarea Postei Romane si recastigarea pozitiei pe piata sunt avute in vedere, in principal, urmatoarele directii de actiune: accelerarea procesului de capitalizare si implementarea obiectivelor post-capitalizare a companiei, analizarea strategiilor si proiectelor demarate de companie, a profitabilitatii produselor, dar si a contractelor, precum si regandirea politicilor comerciale ale companiei, descentralizarea activitatii companiei pe toate palierele si crearea premiselor transformarii structurilor de tip regional in centre de profit, dezvoltarea unui program investitional echilibrat, pe baza unei prioritizari care sa corespunda necesitatilor companiei.

Sursa foto: Shutterstock

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Piete de capital »




Ascultă primul podcast de FinTech și digital banking din piață.

Citeste si
Efectul alegerilor pe bursa: Ca apa sfinitita, nu se intampla nimic