Sphera Franchise Group (SFG) a inregistrat o crestere cu 25,9% a vanzarilor consolidate, la 694 milioane lei, in primele noua luni ale anului 2019, dupa ce vanzarile din T3 au crescut cu 23,5% fata de anul precedent. Excluzand efectele adoptarii normelor contabile IFRS 16, proprietarul francizelor KFC, Pizza Hut si Taco Bell a inregistrat in T3 2019 cel mai bun trimestru de la listarea pe Bursa de Valori Bucuresti.

Performanta pe primele noua luni a fost sprijinita de cresterea continua a vanzarilor USFN Romania (restaurantele KFC) (+17,1% fata de anul precedent), USFN Italia (restaurantele KFC din Italia), (+222%) si CFF (restaurantele Taco Bell) (+184%), in timp ce vanzarile ARS (restaurantele Pizza Hut) au avansat cu 7,1% Y/Y.

“Incepand cu 1 ianuarie 2019, Sphera aplica IFRS 16, care stabileste principiile pentru recunoasterea, evaluarea, prezentarea si furnizarea informatiilor despre contractele de leasing. Avand in vedere impactul semnificativ al adoptarii IFRS 16 asupra situatiilor financiare consolidate ale Sphera, vom prezenta mai jos o comparatie a rezultatelor financiare incluzand impactul adoptarii IFRS 16 cu rezultatele financiare excluzand impactul adoptarii IFRS 16”, se mentioneaza intr-un raport al companiei publicat pe bursa.

Situatiile financiare detaliate ale Sphera Group (cu si fara impactul adoptarii IFRS 16) pot fi accesate la acest LINK.

Imbunatatirea rezultatelor in primele noua luni ale anului are la baza performanta solida a companiei din trimestrul trei, cand toate marcile Sphera Franchise Group au generat EBITDA (profit inainte de dobanzi, taxe, depreciere si amortizare) pozitiva, inclusiv noile linii de business KFC Italia si Taco Bell.

Citeste si:
Bittnet promite transferul in liga mare a bursei anul viitor
Bittnet promite transferul in...

In baza unor marje superioare in restaurante, EBITDA* normalizata (Excluzand impactul din adoptarea IFRS 16) a crescut cu 45% fata de anul precedent, pana la 30,5 milioane lei, acesta fiind cel mai bun rezultat trimestrial al companiei de la listarea sa la Bursa de Valori Bucuresti (BVB), in T4-2017. In aceeasi perioada, vanzarile consolidate au crescut cu 23,5% pana la 249 milioane lei, iar vanzarile comparabile au crescut cu 6,8%.

In T3-2019, vanzarile comparabile au fost sustinute de cresterea cu 7,7% a vanzarilor KFC Romania, cu 1,0% a vanzarilor Pizza Hut, cu 5,9% a vanzarilor KFC Italia si cu 22% a vanzarilor Taco Bell.

Profitul de exploatare in restaurante* s-a majorat cu 18,3% pana la nivelul de 88,2 milioane lei in primele noua luni din 2019, atingand 12,7% din vanzari. In acelasi timp, EBITDA* normalizati a crescut cu 26,0% pani la 67,2 milioane lei, iar profitul net* a crescut cu 17,9% pana la 38,2 milioane lei.

In T3-2019, profitul de exploatare in restaurante* s-a majorat cu 38,5% pana la nivelul de 38,8 milioane lei, EBITDA* normalizata a crescut cu 45,1% pana la 30,5 milioane lei, iar profitul net* a crescut cu 47,4% pana la 20,1 milioane lei.

Citeste si:
Companiile 'fierbinti' pe bursa dupa raportarile financiare
Companiile 'fierbinti' pe...

*Excluzand impactul din adoptarea IFRS 16.

Sursa foto: Shutterstock

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Piete de capital »




Ascultă primul podcast de FinTech și digital banking din piață.

Citeste si
Se deschide inca un restaurant KFC in Romania