Acțiunile Norofert (NRF), unul dintre cei mai importanți producători români de îngrășăminte organice, au intrat la tranzacționare pe piața AeRO a Bursei de Valori București pe 3 martie 2020. La trei ore după începerea tranzacționării, acțiunile creșteau cu 24%, pe fondul unui rulaj de 793.000 lei.

Norofert, companie înființată în 2000 de Florin Popescu și din 2015 condusă de fiul acestuia, Vlad Popescu, a rămas de-a lungul anilor o afacere de familie iar astăzi este unul dintre cei mai importanți producători de inputuri agricole ecologice din România.

Pe 18 iulie 2019, Norofert a realizat un plasament privat pentru acțiunile sale, în timpul căruia compania a atras 7,25 milioane de lei de la 71 de investitori din piața de capital. Oferta s-a închis în termen de 8 ore de la lansare, devenind astfel cea mai rapidă ofertă privată de la Bursa de Valori București din istoria recentă. Investitorii au subscris un număr de 712.500 de acțiuni nou emise, la o valoare nominală de 0,4 lei pe acțiune și o primă de emisiune de 9,6 lei pe acțiune. Capitalizarea de piață a companiei la momentul plasamentului privat era de peste 20 de milioane de lei.

„Impactul capitalului atras prin plasament privat este fără precedent și ne-a ajutat să ne dezvoltăm în mod semnificativ afacerea, precum și să începem extinderea noastră externă. Mulțumim tuturor acționarilor care ne-au susținut să facem acest prim pas pe bursă și așteptăm cu entuziasm să creștem împreună, deoarece vom folosi în continuare mecanismele de finanțare oferite de piața de capital pentru a dezvolta activitatea Norofert”, a declarat, într-un comunicat de presă, Vlad Popescu, CEO și Președinte al Consiliului de Administrație al Norofert Group.

Capitalul atras în timpul plasamentului privat din vară a fost direcționat către lansarea și promovarea liniei Karisma, extinderea echipei cu 28 de membri noi, precum și echiparea și demararea operațiunilor din noua fabrică din Filipeștii de Pădure. În urma investițiilor, capacitatea de producție a fabricii a crescut de zece ori, iar compania și-a crescut portofoliul de produse de la 24 la peste 60, grupate în trei linii principale – Norofert Organics pentru agricultură ecologică la scară largă, Karisma pentru agricultura convențională la scară largă și Norofert Fito, pentru fermieri mici și grădinărit. În perioada următoare plasamentului privat, compania a reușit să-și crească baza de clienți de la 39 la 1 iulie 2019, la 402 clienți la 31 decembrie 2019.

“Ne bucurăm să vedem intrată în ringul bursier o nouă companie care a atras finanțare de la investitori de pe piața de capital și a utilizat banii acestora pentru dezvoltare. Finanțarea atrasă de Norofert confirmă că investitorii din piața de capital au bani și sunt deschiși tuturor oportunităților de afaceri de succes” a declarat Radu Hanga, Președintele Consiliului de Administrație al Bursei de Valori București.

În urma plasamentului privat, familia Popescu reprezentată de Vlad Popescu, CEO și Președinte al Consiliului de Administrație, și Ileana Popescu, deține o participație de aproximativ 60%, în timp ce free-float-ul companiei pe bursă este de 40%. Consilierul autorizat care a asistat Norofert în desfășurarea plasamentului privat în iulie 2019, precum și a asigurat admiterea la tranzacționare a fost SSIF Goldring, Cornerstone Communications s-a ocupat de relațiile cu investitorii companiei iar casa de avocatură NNDKP a acordat asistență Norofert în pregătirea structurii corporative pentru listare și a furnizat auditul legal.

„Interesul inegalabil pe care investitorii l-au acordat companiei Norofert este un semn clar că BVB este locul potrivit pentru companii inovatoare de a strânge capital pentru dezvoltarea lor și așteptăm cu nerăbdare să ne continuăm misiunea de a asista cât mai multe IMM românești în procesul de listare pe bursa locală” a declarat Zuzanna Kurek, Partener la Cornerstone Communications și Membru în Consiliul de Administrație Norofert.

În data de 2 martie 2020, Norofert a publicat rezultatele financiare preliminare pentru anul fiscal 2019. Grupul a încheiat anul trecut cu o cifră de afaceri consolidată de 14,8 milioane lei, cu o creștere de 59% față de rezultatul din 2018. Creșterea veniturilor a fost în primul rând rezultatul eforturilor echipei de vânzări care s-a alăturat companiei în august 2019, precum și a extinderii gamei de produse - ambele evoluții fiind posibile datorită capitalului strâns în timpul plasamentului privat. În ciuda tuturor investițiilor intense realizate în 2019, Norofert a încheiat anul cu o creștere de 12% a profitului brut, acesta atingând nivelul de 5,2 milioane lei, și un profit net de 4,6 milioane lei.

Având în vedere evaluarea companiei în momentul plasamentului privat din 2019, acțiunile Norofert au un raport preț/câștig (PER) de aproximativ 4,5, care este unul dintre cele mai reduse nivele înregistrate de companiile listate la Bursa de Valori București în momentul de față.

Sursa foto: Norofert

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Ionut Sisu
Ionuț Șișu scrie pentru Wall-Street.ro din anul 2011, iar în prezent ocupă funcția de redactor-șef adjunct . El și-a început activitatea în presă în 2007, în departamentul de limbă engleză al Mediafax monitorizare. În perioada 2008-2009, Ionuț a acoperit domeniile piețe de capital și finanțe personale în cadrul Business Standard, publicația de afaceri a trustului Realitatea-Cațavencu. După o scurtă perioada de timp în cadrul Corect...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Piețe de capital »



Setari Cookie-uri