Teraplast vinde divizia Steel irlandezilor de la Kingspan

Grupul TeraPlast a încheiat un acord cu Kingspan Group în vederea vânzării diviziei Steel, acord supus însă unor condiţii suspensive obişnuite de implementare, inclusiv aprobării de către organismele de concurenţă relevante, informează compania.

Tranzacţia va fi supusă şi aprobării finale a Adunării Generale Extraordinare a Acţionarilor TeraPlast.

Valoarea diviziei Steel este estimată la 410 milioane de lei, iar preţul final va fi stabilit prin ajustarea acestei valori cu datoriile nete şi capitalul de lucru, în baza unei formule agreate. Tranzacţia nu include plată în participaţii sau alte instrumente financiare şi nu determină schimbări în structura acţionariatului TeraPlast, se precizează în într-un comunicat de presă citat de Agerpres.

Tranzacţia vizează întreaga participaţie a TeraPlast SA (compania-mamă a Grupului TeraPlast) în subsidiarele TeraSteel SA, TeraSteel DOO Serbia şi Wetterbest SA.

"Istoria Grupului nostru este marcată de proiecte ample de dezvoltare atât a portofoliului de produse, cât şi a celui de business-uri. Această tranzacţie va aduce plus valoare pentru acţionarii noştri, printre care se numără cele mai mari fonduri de pensii din România. Totodată, arată şi faptul că acţiunea TRP este subevaluată chiar şi la capitalizarea actuală. Finalizarea ei va marca pentru TeraPlast un nou început, la fel ca multe altele în cei 125 de ani de istorie. Ca şi până acum, vom continua să ne dezvoltăm şi să ne extindem business-ul. Divizia Steel a Grupului TeraPlast se află în faţa unui nou început alături de liderul mondial în domeniu", a declarat Alexandru Stânean, CEO TeraPlast.

TeraSteel este liderul pieţei de panouri sandwich din România şi, împreună cu TeraSteel Serbia, este unul dintre exportatorii de top în piaţa EEC (Europa Centrală şi de Est). Wetterbest deţine a doua poziţie pe piaţa de ţiglă metalică din România.

Potrivit comunicatului citat, Divizia Steel a generat 578 milioane de lei din cifra de afaceri consolidată a grupului TeraPlast în 2019 şi a contribuit cu peste 50 milioane de lei la EBITDA Grupului.

Grupul TeraPlast a înregistrat în 2019 o cifră de afaceri de 972,6 milioane de lei, în creştere cu 21% faţă de anul anterior, pe fondul unui context favorabil al pieţei construcţiilor, precum şi prin capitalizarea investiţiilor anterioare realizate de companiile din grup.

În 2019, EBITDA (profitul înainte de dobânzi, impozite, depreciere şi amortizare) consolidat al grupului a crescut cu 41%, la 91,2 milioane de lei.

Cu o tradiţie de peste 120 de ani, grupul TeraPlast este în prezent cel mai mare producător român de materiale de construcţii. Grupul este compus din companiile: TeraPlast, TeraSteel România şi Serbia, Wetterbest, TeraGlass, TeraPlast Recycling şi TeraPlast Ungaria.

Începând cu 2 iulie 2008, cea mai mare companie din grup - TeraPlast SA - este listată la Bursa de Valori Bucureşti sub simbolul TRP.

Sursa foto: Teraplast

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Piețe de capital »



Setari Cookie-uri