"Cer public demisia ministrului Tudorel Toader. Parchetul General a publicat scrisoarea trimisa pe 17 februarie 2016 de ministrul Justitiei catre Parchete, pentru declansarea procedurii de selectie a procurorului general. E clar in scrisoare ce trebuia sa cuprinda dosarul de candidat trimis la MJ: CV si scrisoare de intentie. Toader a spus ca din dosar lipsea calificativul la ultima evaluare si ca exista o ordonanta de clasare. Si a afirmat ca pentru aceste motive procedura ar fi fost nelegala. Am asteptat 10 zile, l-am invitat public pe ministrul Toader sa isi clarifice acuzatiile. A tacut. Scrisoarea care clarifica se afla la Ministerul Justitiei in tot acest timp. Toader a preferat sa o ignore si sa minta o natiune intreaga. Invit acum, ca am clarificat procedura de numire, sa revenim la identificarea temeiului legal al revocarii procurorului general. Nu conteaza numele, nici persoana. Conteaza institutiile", a scris Raluca Pruna intr-o postare pe Facebook.

Parchetul General a publicat, sambata, criteriile, conditiile si documentele solicitate de Ministerul Justitiei pentru desfasurarea procedurii care a stat la baza numirii in anul 2016 a lui Augustin Lazar in functia de procurorul general.

"Urmare a afirmatiilor manipulatorii lansate in mass-media, aratam care au fost criteriile, conditiile si documentele solicitate de catre Ministerul Justitiei pentru desfasurarea procedurii de numire, in aprilie 2016, a procurorului general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie - procedura legala si transparenta", se arata intr-un comunicat al Parchetului General.

Comunicatul are atasat doua documente, respectiv o adresa din 17 februarie 2016 a Ministerului Justitiei trimisa la Parchetul General, precum si "Criteriile si calendarul procedurii de recrutare pentru ocuparea functiei de procuror general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie", document emis tot de Ministerul Justitiei.

Amnistia si Gratierea....
Citeste si: Amnistia si Gratierea. OUG ar putea fi adoptata in 19 decembrie

In adresa respectiva erau enumerate documentele necesare candidatilor: un CV si o scrisoare de intentie care sa cuprinda o scurta prezentare a candidatului, detalii despre experienta profesionala si calitatile care il recomanda pentru ocuparea functiei. Se mentiona faptul ca documentele candidatilor trebuie trimise prin email la Ministerul Justitiei.

Al doilea document publicat de Parchetul General enumera criteriile anuntate in 2016 de Ministerul Justitiei pentru candidatii la functia de procuror general: vechime minima de 10 ani in functia de judecator sau procuror; calificativul "foarte bine" la ultima evaluare; nu au fost sanctionati disciplinar in ultimii 3 ani.

Comunicatul Parchetului General este o replica la afirmatiile ministrului Justitiei, Tudorel Toader, care a declarat in mai multe randuri ca dosarul de candidatura depus de Augustin Lazar nu era complet, deoarece lipsea calificativul "foarte" bine la ultima evaluare.

Tudorel Toader: Proiectul de...
Citeste si: Toader: Recursul compensatoriu, initiat sub guvernarea anterioara

Sursa foto: Agerpres FOTO