Autoritatea Electorala a promovat pe Facebook votul din strainatate, dar reclama a fost targetata pentru cei din Romania

Autoritatea Electorala Permanenta (AEP) a promovat, pe Facebook, inscrierea pentru votul in strainatate cu un buget de putin peste 3.000 de lei, pe o perioada de 6 luni.

In plus, reclamele sponsorizate de AEP in acest sens au targetat romanii... din Romania, in loc ca tinta reclamelor sa fie romanii care locuiesc in strainatate.

La sectiunea Ads, Facebook sustine ca foloseste urmatoarele informatii pentru a determina locul unde se afla un utilizator: locul de unde se conecteaza, datele GPS ale telefonului si adresa declarata in profilurile de Facebook sau Instagram.

In cazul romanilor din diaspora, niciuna dintre acestea nu ar corespunde cu locul unui utilizator din Romania. Acestia nu ar putea vedea reclamele platite de AEP care ar fi trebuit sa ii vizeze.

La acest link poate fi observata activitatea contului de Facebook al AEP in sectiunea Facebook Ad Library.

Suma totala cheltuita de catre pagina pentru reclame legate de probleme sociale, alegeri sau politica: 3.251 lei, in perioada martie 2019 - 14 septembrie 2019.

In perioada 8 - 14 septembrie 2019, AEP a platit pentru reclame 530 de lei.

Potrivit sursei citate, cand este selectata Romania, apar 13 reclame platite de AEP, atat active, cat si inactive.

Dintre acestea, dupa cum se poate observa din captura de ecran (reclama din mijloc), o reclama referitoare la inregistrarea romanilor pentru votul in strainatate este inca activa, desi nu ar mai trebui, in conditiile in care perioada in care cetatenii se puteau inscrie s-a incheiat duminica, 15 septembrie.

"Au mai ramas 3 zile! Inregistreaza-te acum" - se arata in reclama inca activa. Aceasta a inceput sa apara in news feed-urile utilizatorilor inca din 8 septembrie.

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Politic »


Comunicate de presă

Vrei ca informatia ta sa ajunga la publicul tau tinta? Publica un comunicat de presa →


Setari Cookie-uri