Autoritatea Electorala Permanenta (AEP) a promovat, pe Facebook, inscrierea pentru votul in strainatate cu un buget de putin peste 3.000 de lei, pe o perioada de 6 luni.

In plus, reclamele sponsorizate de AEP in acest sens au targetat romanii... din Romania, in loc ca tinta reclamelor sa fie romanii care locuiesc in strainatate.

La sectiunea Ads, Facebook sustine ca foloseste urmatoarele informatii pentru a determina locul unde se afla un utilizator: locul de unde se conecteaza, datele GPS ale telefonului si adresa declarata in profilurile de Facebook sau Instagram.

In cazul romanilor din diaspora, niciuna dintre acestea nu ar corespunde cu locul unui utilizator din Romania. Acestia nu ar putea vedea reclamele platite de AEP care ar fi trebuit sa ii vizeze.

La acest link poate fi observata activitatea contului de Facebook al AEP in sectiunea Facebook Ad Library.

Suma totala cheltuita de catre pagina pentru reclame legate de probleme sociale, alegeri sau politica: 3.251 lei, in perioada martie 2019 - 14 septembrie 2019.

In perioada 8 - 14 septembrie 2019, AEP a platit pentru reclame 530 de lei.

Potrivit sursei citate, cand este selectata Romania, apar 13 reclame platite de AEP, atat active, cat si inactive.

Dintre acestea, dupa cum se poate observa din captura de ecran (reclama din mijloc), o reclama referitoare la inregistrarea romanilor pentru votul in strainatate este inca activa, desi nu ar mai trebui, in conditiile in care perioada in care cetatenii se puteau inscrie s-a incheiat duminica, 15 septembrie.

"Au mai ramas 3 zile! Inregistreaza-te acum" - se arata in reclama inca activa. Aceasta a inceput sa apara in news feed-urile utilizatorilor inca din 8 septembrie.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Politic »



Citeste si
Drumul catre succes si prabusirea platformelor de social media