Patimile unui cumparator de terenuri: Dupa ce am incheiat tranzactia, aflu ca nu pot sa folosesc 30% din suprafata

Problemele de infrastructura, numarul mare de proprietari, dar si calitatea unor agenti imobiliari sunt printre problemele pe care kika le-a intampinat in achizitiile de terenuri de pe piata locala. Lars Jorgen Lund, country manager Romania al kika, a povestit „patimile” prin care trece cu terenurilor cumparate in Romania in cadrul unui eveniment organizat de Bliss Romania si The Advisers/Knight Frank.

Inainte de criza, problema era sa gasesti terenuri la preturi bune, in ultimii ani pretul a scazut, dar problemele achizitiilor de terenuri nu au disparut.

„In urma cu doi ani cand am hotarat sa vedem ce terenuri sunt pe piata. Au aparut si telefoanele de la agentii imobiliari. Primul telefon pe care l-am primit a fost de la o persoana care a venit sa ne spuna ca are un teren in centru si sa ne intalnim a doua zi ca sa ni-l arate. A venit intr-un Rolls Royce Phantom. Nu aveam de gand sa platim un pret atat de mare pentru teren. Ulterior, ne-am intalnit cu patru persoane care au venit sa ne spuna ca au un teren cu 6 proprietari diferiti, dar sa nu ne facem griji ca rezolva ei, mai mult daca mai avem astfel de probleme sa le spunem. Nu am indraznit sa intreb cum rezolvau problemele. Intre timp agentul imobiliar s-a mai profesionalizat”, povesteste Lund.

Totusi, chiar daca preturile sunt mult mai realiste, problemele nu au disparut in totalitate, infrastructura ramane o piedica in dezvoltarea proiectelor companiei.

Kika vrea sa inceapa in termen scurt constructia a doua noi magazine in Romania, in nordul Capitalei si in Constanta, ambele proiecte anuntate din 2011, dar care nu au inceput inca din cauza terenurilor. Compania de mobila are in prezent un singur magazin in Romania, in cartierul bucurestean Militari, deschis dupa o investitie de 31 mil. euro in 2008. Pentru celelalte doua magazine investitiile sunt estimate la 25-30 milioane euro. Pe termen lung compania vrea sa detina 7-8 magazine in Romania, iar in prezent mai are terenuri in Oradea si Timisoara.

„In nordul Bucurestiului am aflat ca nu putem folosi 30% din suprafata terenului pentru ca sunt planuri pentru constructia de drumuri in zona. Astfel ar trebui sa investim cu 20% mai mult in magazin pentru o parcare subterana. In Constanta, trebuie sa facem infrastructura inainte de a incepe magazinul, pentru a putea sa ajungem la teren. Lipsa infrastructurii este o problema majora in Romania”, spune Lund.

Suprafetele magazinelor din Baneasa si Constanta vor fi mai mici decat cea a unitatii din Militari. Acestea se vor incadra intre 12.000-15.000 metri patrati.

Magazinul din Militari inregistreaza in weekend un trafic de peste 1.000 de vizitatori, in timp ce comanda medie se ridica in 2011 la 100 de euro.

kika a raportat in 2010 o cifra de afaceri de 48,6 mil. euro (11,5 mil. euro) si pierderi de 11,6 mil. lei (2,76 mil. euro), in scadere fata de rezultatul raportat in 2009, de 16,9 mil. lei (3,99 mil. euro), potrivit datelor furnizate de Ministerul de Finante.

Sursa foto: FreeDigitalPhotos.net

Despre autor

Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Imobiliare și construcții »



Setari Cookie-uri