Dezvoltatorul imobiliar spaniol Hercesa vrea sa vanda un teren de 20.000, amplasat in zona Pasajului Basarab, vizavi de Carrefour Orhideea, considerat de firma ca fiind “cel mai bine pozitionat pentru o vanzare”, pentru a-si finanta viitoarele investitii din Romania, a spus pentru wall-street.ro, Mauricio Mesa Gomez, directorul general al companiei in Romania.
“Avem un teren de 20.000 mp vizavi de Carrefour Orhideea, cu deschidere la bulevardul Orhideelor, o amplasare foarte buna pentru dezvoltari de retail sau chiar pentru un camin studentesc pe care dorim sa il vindem pentru a finanta proiecte viitoare in Romania. Suntem deja in discutii avansate cu mai multe companii de dezvoltari imobiliare interesate si speram ca pana la finalul anului sa incheiem tranzactia”, spune Gomez.

Terenul a fost achizitionat de companie din fonduri proprii in 2007, varful pietei imobiliare locale. Intrebat cum va fi pretul de vanzare, comparative cu pretul platit pentru teren Gomez nu a dat cifre exacte, insa a spus ca “vorbim cu siguranta de o alta piata, cu alte preturi. Totusi este o zona in care preturile nu au scazut atat de mult ca in altele si in care exista interes din partea potentialilor cumparatori. In plus, avem deja un reper pentru tranzactii in zona”.

Gomez a adaugat ca desi preturile sunt in scadere fata de punctul de varf al pietei este important totusi sa ai o viziunea globala ca investitor. “Renuntam la un bun pentru a putea derula alte investitii”, a subliniat din nou Gomez.

De ce au ales sa vanda acest teren si nu un altul, compania mai detinand doua terenuri goale in Capitala? “Este cel mai bine pozitionat pentru o vanzare”, a declarat seful Hercesa.

In aceeasi zona, compania Interprime Properties a cumparat un teren langa Carrefour Orhideea.

Ce proiecte ar putea fi finantate cu banii de pe acest teren? Gomez a mentionat ca printre proiectele “aflate in carti” se numara o noua faza din Vivenda Residencias, proiect in care sunt deja 420 de apartamente finalizate din care doar circa 100 sunt nevandute. Noua faza ar costa 5 mil. euro si ar urma sa cuprinda 100 de unitati locative destinate programului Prima Casa, adica la preturi de circa 60.000 euro. Compania a mai vandut o parcela de teren in incinta proiectului Vivenda catre Lidl, care urmeaza sa deschida in cateva luni un magazine.

Compania a vandut anul trecut 80 de apartamente in Vivenda, iar pentru anul acesta si-a propus o tinta de vanzari de 100 de unitati locative.

Al doilea proiect luat in considerare pentru dezvoltare este un hotel pe Mircea Voda, in centrul Capitalei, pentru care exista deja autorizatie de constructie. Investitia in acest proiect este estimata la 10 mil. euro.

Compania mai are un teren in Ghencea pe care ar fi urmat sa construiasca un proiect residential, insa dezvoltarea acestui proiect nu intra in planurile pe termen scurt si mediu ale companiei.

De altfel, si pe terenul din zona Orhideelor ar fi urmat sa fie construit tot un proiect residential.

Recent, compania a anuntat ca a finalizat aproape complet constructia cladirii Hotel Cismigiu, dupa o investitie de 15 mil. euro.

Retail jobs
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Imobiliare și construcții »


Setari Cookie-uri