Patru noi proiecte de locuinte dezvoltate de investitori straini in Capitala, in zone centrale si semicentrale, sunt scoase incepand de joi la vanzare, numarul total fiind de 1.100 de unitati, realizate in urma unor investitii de peste 100 de milioane de euro.

Noile dezvoltari se gasesc in zonele Batistei (investitor elvetian), Tineretului (dezvoltatorul imobiliar lituanian Hanner Group), Pipera (grupul israelian Tagor) si bulevardul Ficusului (compania spaniola Volumetric), si sunt destinate atat segmentului mediu cat si celui de lux si au fost lansate la Targul Imobiliar National - tIMOn.

"Intr-o piata deja stabilizata, observam diferente specifice de preturi de la o zona la alta. Astfel, pentru cele mai mici dintre locuintele din fiecare ansamblu, Adora Pipera are un pret de 47.400 euro, The Park Tineretului 55.000 euro, Ficusului Residence 109.300 euro si Batistei Apartments 210.000 euro", au declarat organizatorii targului. Volumetric a inceput constructia unui imobil de 12 apartamente in nordul Capitalei, pe bulevardul Ficusului, noteaza Mediafax.

Dezvoltatorii imobiliari sunt cei care trebuie sa gaseasca solutii proprii de finantare si de proiectare a dezvoltarilor urbane.

Investitia este prima de acest tip dintr-o serie de astfel de proiecte pe care Grup Volumetric le va dezvolta in urmatorii ani in Romania. Grup Volumetric, cunoscut in Romania mai ales pentru ansamblul rezidential Privilegio Brasov, va investi in proiect 1,5 milioane de euro. Adora Pipera va fi dezvoltat in faze si este al patrulea proiect din Romania al companiei israeliene Tagor. Acesta va avea in total 600 de apartamente, iar investitia se ridica la 57 milioane de euro. The Park Tineretului, lansat de curand de Hanner Group, reprezinta o investitie de 37 milioane de euro din fonduri proprii si va cuprinde 460 de apartamente langa parcul Tineretului din Capitala.

"In conditiile in care bancile au ales sa isi retraga finantarile acordate proiectelor imobiliare este de salutat orice investitie in domeniul rezidential, orice constructie de locuinte noi care sa contribuie la un fond de locuinte in care 90% este reprezentat de apartamente vechi construite in urma cu mai bine de 30 ani. In conditiile in care bancile asteapta profituri uriase fara investitii minimale, dezvoltatorii imobiliari sunt cei care trebuie sa gaseasca solutii proprii de finantare si de proiectare a dezvoltarilor urbane", a declarat Vlad Vlasceanu, director tIMOn.

El a mentionat ca fata de editiile din anii trecuti ai targului in acest an se observa o crestere semnificativa a cheltuielilor dezvoltatorilor pentru promovare si marketing, pe care il considera un semnal bun pentru piata rezidentiala.

"Dezvoltatorii imobiliari au investit in acest an in promovare si marketing cu 40-50% mai mult decat anul trecut, ceea ce este un semnal bun pentru piata rezidentiala. Fata de editiile anterioare ale targului, unde vedeam materiale publicitare in care erau taiate cu markerul preturile vechi si trecute cele noi, anul acesta vedem ca lucrurile s-au imbunatatit semnificativ. Dezvoltatorii prezenti la tIMOn au investit 700.000-800.000 de euro in promovare, aproape ca in vremurile bune ale pietei, cand cheltuia peste un milion de euro", a mentionat Vlasceanu.

Reprezentantul tIMOn a adaugat ca standurile bancilor sunt cele mai saracacioase, aratand lipsa de strategie a institutiilor bancare in ceea ce priveste piata rezidentiala. "Bancile au investit cel mai putin in promovarea la acest targ pentru ca se multumesc cu Prima Casa, program garantat de stat, iar strategia acestora se orienteaza catre reclame cu Harap Alb. Bancile nu au o strategie care sa vizeze piata rezidentiala din Romania", a afirmat Vlasceanu.

Pe de alta parte, Ion Catutoiu, managing partner in cadrul companiei de consultanta imobiliara RealTime, spune ca pe piata au inceput sa fie mai activi dezvoltatorii care construiesc ceea ce piata cere si isi permite. "In prezent, dezvoltatorii de locuinte trebuie sa fie curajosi, inteligenti si sa stea in strada pentru a vedea ce vrea piata, desi mai sunt investitori care stau in birouri si iau modele din alte tari si le aplica fara succes in Romania. Din fericire pe piata sunt mai multi cei din prima categorie", a spus Catutoiu. Targul Imobiliar National -tIMOn se va desfasura in perioada 16-19 octombrie in Piata Constitutiei din Bucuresti.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Imobiliare și construcții »


Setari Cookie-uri