Pe piata imobiliara din Romania doar 25% din tranzactii sunt intermediate de agenti, in timp ce in alte state procentul poate ajunge pana la 95%. Motivul principal este reprezentat de lipsa de incredere a clientului in agentul imobiliar, sustin reprezentantii RE/MAX, franciza specializata in domeniul imobiliar la nivel global.

„In acest moment, pe piata din Romania, procentul tranzactiilor intermediate de un agent imobiliar este de doar 25%. Prin comparatie, in Canada, 95% din trazactii se realizeaza prin intermedierea oferita de un agent imobiliar, iar in alte tari din Vestul Europei procentul ajunge la 65%”, a declarat Razvan Cuc (foto), director regional RE/MAX Romania.

Diferenta, data de lipsa increderii in agentii imobiliari

Acesta a subliniat, de asemenea, ca, aceasta diferenta majora este data, cu precadere, de lipsa increderii clientilor in agentii imobiliari. Este insa important de mentionat ca, de foarte multe ori, clientii nu au primit un beneficiu major prin colaborarea cu un agent imobiliar. Reprezentantul RE/MAX Romania mai sustine ca aceste probleme sunt generate in primul rand de lipsa unui set de norme care sa reglementeze aceasta industrie, cat si de lipsa unei educatii specifice in acest sens.

„Credem ca si pe piata din Romania, ca si pe alte piete europene, ar trebui sa existe reprezentarea exclusiva prin care un agent imobiliar sa reprezinte interesele unei singure parti – cumparator sau vanzator. In acest fel acesta va gasi cele mai bune variante pentru partea pe care o reprezinta, iar clientul va fi mult mai multumit”, a mai spus Razvan Cuc.

Cum ar trebui ales un agent imobiliar

Reprezentantul RE/MAX Romania a declarat, in plus, ca alegerea agentului imobiliar este foarte importanta pentru ca, la finalul tranzactiei, clientul sa fie multumit de serviciile primite. „Recomandarile sunt un criteriu important dupa care un client alege agentul. De asemenea, apartenenta la un brand este importanta si ofera o garantie asupra serviciului, la fel ca si instrumentele pe care le are agentul pentru a-l servisa: marketing si promovare, portofoliul de clienti si tranzactii realizate, nivelul de educatie si, in mare masura, abilitatile agentului de a relationa cu clientul si de a transmite incredere si profesionalism”, a mai spus Razvan Cuc.

De asemenea, este important ca fiecare client sa se asigure ca agentul i-a inteles interesele si ca i le reprezinta in piata pana la gasirea celei mai bune proprietati.

Primii pasi pentru educarea pietei

Conform reprezentantului RE/MAX, primii pasi pentru schimbarea in bine a pietei imobiliare este educarea, iat in acest sens compania ofera o serie de trainguri specifice destinate nu doar agentilor din reteaua RE/MAX, ci oricarei persoane din domeniu care isi doreste sa devina profesionist.
„Pentru a veni in sprijinul pietei, dar si pentru a sustine birourile ce se afilieaza retelei noastre, dezvoltam continuu programe de training, adaptate pentru piata locala si croite special pentru nevoile agentilor imobiliari. In plus, intreprindem actiuni concrete de educare a pietei, pentru a schimba imaginea agentului imobiliar in Romania”, a mai incheiat Razvan Cuc.
In Romania, RE/MAX Romania a incheiat anul 2014 cu 12 francize in sase mari orase din tara. Pentru 2015, planurile companiei se vor concentra pe Bucuresti si pe dezvoltarea retelelor din orase precum Timisoara, Iasi si Constanta.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »


Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Imobiliare și construcții »


Setari Cookie-uri