Printul n-a murit, iar acest lucru este dovedit de noua strategie a retailerilor de pe piata locala de bricolaj care investesc sute de mii de euro, chiar milioane in campanii de promovare la nivel local, un buget consistent fiind directionat si catre revistele de prezentare cu sute de pagini in care sunt promovate produsele care se regasesc in magazine.

Cum sezonul renovarilor si cel al constructiilor de case a inceput, retailerii specializati in bricolaj profita de valul pozitiv din piata si de faptul ca exista o nevoie reala de renovari si constructii in toata tara si au lansat, pe rand, cataloage de produse in incercarea de a-i incuraja pe romani sa le treaca pragul magazinelor pentru achizitia de solutii pentru casa si gradina.

Primul pas in acest sens a fost facut de britanicii de la Kingfisher, compania care detine brandul Brico Depot la nivel local, si care anunta la jumatatea lunii aprilie o ampla campanie de promovare la nivel local, cu un buget destul de generos si care punea accent pe cele 10.000 de repere disponibile spre vanzare in revista de prezentare.

In cadrul unei intalniri cu presa, oficialii Brico Depot sustineau ca pentru prima data in Romania un retailer specializat in bricolaj va pune la dispozitia clientilor sai un catalog de produse desfasurat pe nu mai putin de 320 de pagini, care contine detaliile a peste 80% dintre produsele comercializate in cele 15 magazine din intreaga tara, oferind de la solutii de constructii, materiale, aoperisuri sau izolatii pana la unelte pentru constructii, amenajari exterioare, garduri sau solutii pentru gradina – precum gratare sau copertine, ideale in orice casa la curte.

Popularizarea catalogului tiparit de vanzare este una dintre principalele directii ale britanicilor care administreaza brandul Brico Depot la nivel local, iar acesta a devenit disponibil in magazine la inceputul lunii mai.

“Credem ca noul catalog va aduce o schimbare de strategie”, spunea, la prezentarea catalogului de vanzare, Christian Mazauric, managerul care in urma cu aproximativ un an a preluat conducerea operatiunilor Brico Depot la nivel local.

Brico Depot: Campanie publicitara de 1,2 mil. euro si un buget de marketing de 4 mil. euro

Campania de promovare prin intermediul catalogului, precum si campania derulata cu doi dintre cei mai cunoscuti actori romani de comedie – Mihai Boboneste si Adrian Vancica - protagonisti si in productia Las Fierbinti difuzata la Pro TV s-ar fi ridicat la 1,2 milioane de euro, in timp ce retailerul britanic ar avea un buget total de marketing care depaseste 4 milioane de euro, potrivit unor informatii publicate de portalul AdPlayers.ro.

Potrvit oficialilor companiei, citati de Adplayers.ro, bugetul de creatie, strategie si productie al materialelor de comunicare Brico Depot este de aproximativ 500.000 de euro, incluzand toate cheltuielile de creatie, productie a campaniei, materialelor de comunicare si ambasadori de brand (endorsment).

Praktiker raspunde cu primul catalog online dedicat spatiilor de gradina si de camping: peste 1.000 de produse la vanzare

O strategie similara la nivel local a aplicat-o si Praktiker, companie care a lansat primul catalog online dedicat solutiilor pentru gradina si camping care cuprinde nu mai putin de 220 de pagini in care sunt prezentate produse destinate relaxarii in natura, fie care este vorba de gradina, camping sau terasa de pe bloc.

In noua campanie de promovare a catalogului destinat solutiilor de gradina, Praktiker ofera clientilor mai multe solutii de mobilier din produse care ar oferi o rezistenta sporita – asa cum este cazului mobilierului din rattan, a celui din fier forjat sau a celui din lemn.

Strategia Praktiker de a miza pe un catalog online, usor de descarcat din apicatie vine si dupa ce lantul de magazine de bricolaj a anuntat recent ca a inceput serviciile de vanzare online, printr-o platforma de eCommerce, iar rezultatele se pare ca nu au intarziat sa apara, inca din prima zi de la lansare site-ul companiei fiind luat cu asalt.

Praktiker a devenit, astfel, al treilea retailer specializat in vanzari de solutii pentru casa si gradina care ofera optiunea clientilor de a achizitiona produse online, dupa Dedeman si Arabesque.

Pe lista lanturilor de DIY care au anuntat ca isi doresc acest sistem se mai numara Brico Depot si Hornbach, dar si francezii de la Leroy Merlin, al treilea cel mai mare retailer de bricolaj din Romania.

Contactati de catre wall-street.ro, reprezentantii Praktiker sustin ca pe parcursul anului vor mai aparea astfel de cataloage online de produse, in lucru fiind un astfel de catalog de materiale de constructii si unul de izolatii.

In ciuda investitiilor derulate de marii retaileri de bricolaj, Dedeman este primul retailer care a implementat un catalog virtual, dar si disponibilitatea acestuia direct in propria aplicatie pentru smartphone si tableta.

Strategia cataloagelor tiparite sau a revistelor de profil nu este o noutate, in prezent, in Romania, cea mai citita revista fiind catalogul de produse al lantului german de magazine Kaufland, cu peste 4,3 milioane de reviste distribuite la nivel national, urmat de suplimentul Click! Ghid TV (tiraj: circa 220.000) si de suplimentul de weekend al Libertatea (tiraj: 125.000)

Piata locala de bricolaj traverseaza poate una dintre cele mai animate perioade, fiind marcata de fuziuni si achizitii, exituri sau repozitionari. Leroy Merlin, alaturi de Dedeman,Praktiker, Kingfisher, OBI, si Hornbach sunt principalii actori ai celui mai dinamic sector din retail, inca din anul 2014.

Printre cei mai mari jucatori specializati pe acest segment se numara lanturile locale Dedeman sau Arabesque, precum si Praktiker, Kingfisher, Hornbach sau Mr. Bricolage.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »


Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Imobiliare și construcții »


Setari Cookie-uri