Care este legatura dintre lemn, munti si lungul drum al produselor care ajung in marile magazine: cum arata sediul CHEP

Pentru multi, drumul produselor care ajung in marile lanturi de hipermarketuri ramane un mister, asta desi este un proces extrem de anevoios si nelipsit de provocari. Pentru CHEP, insa, unul dintre cei mai importanti furnizori de servicii logistice de pooling din lume si din Romania, intreaga activitate de coordonare a activitatii de transport pe baza de paleti din lemn se realizeaza dintr-un sediu cu o suprafata de putin peste 300 de metri patrati, la etajul 11 al unui proiect din zona Barbu Vacarescu – Floreasca, despre care oficialii companiei spun ca ofera o priveliste panoramica asupra orasului si care, in zilele senine, realizeaza o comuniune cu Muntii Carpati, vazuti in departare.

In sediul central al companiei, lucreaza in prezent 15 angajati, aici fiind concentrat nucleul de vanzari, customer service si echipa de management.

„Am luat in calcul si dimensiunea echipei in urmatorii 3-5 ani, astfel incat noul spatiu sa permita aceasta expansiune”, spun reprezentantii CHEP Romania.

OSF Global, din Palas Iasi:...
Citeste si: Sediul unde gasesti printre birouri jocuri de puzzle sau boardgames

Accentul, in birourile CHEP, a fost pus pe zona de receptie, unde elementele de mobilier in nuante de stejar natur scot in evidenta peretele viu, care aminteste „de sustenabilitatea modelului de business CHEP, reutilizarea prin inchiriere a paletilor”. Mai mult, compartimentarea realizata partial din sticla clara si partial din panouri din lemn are rolul de a delimita zona de intrare de cea de lucru, dar si de a sustine mesajul ca serviciile companiei sunt transparente si bazate pe eficienta.

„Punctele forte ale noului sediu, din punctul nostru de vedere, sunt acelea ca ne-a permis sa oferim un mediu de lucru mai prietenos, mai reprezentativ pentru echipa si business, in paralel cu eficientizarea activitatii. Localizarea in nordul Capitalei, in proximitatea sediilor centrale a numeroase companii client si accesul mai facil catre Ploiesti – unde e situat principalul service centre CHEP din Romania – ne permite sa optimizam suplimentar atat rutele, cat si timpul alocat transportului.

Pe langa facilitatile unei cladiri de categorie A, reprezentantii CHEP apreciaza ca un sediu ideal sustine imaginea/reputatia companiei in randul clientilor si al partenerilor sai, dar si la nivelul echipei, unde aduce un plus de valoare brandului de angajator.

CBRE Romania isi muta...
Citeste si: CBRE Romania, 1.000 de metri patrati in ansamblul Aviatorilor 8

Exista insa si un dezavantaj, acesta fiind reprezentat de traficul intens din zona de nord a orasului, dar si acesta poate fi vazut in nota pozitiva. „Este o zona vie din punct de vedere al vietii de business”, apreciaza oficialii companiei.

Sediul in care isi desfasoara activitatea CHEP dispune de 3 sali de sedinta, dintre care una este modulara, astfel incat se pot obtine chiar si patru sali, daca e necesar, iar la acestea se adauga doua birouri inchise.

Sala de mese a sediului CHEP este amplasata langa bucatarie, la foarte mica distanta de spatiul deschis in care lucram, pe acelasi etaj.

Deloitte Romania isi muta...
Citeste si: Deloitte Romania isi muta birourile: 8.500 mp in The Mark

„Colegii nostri opteaza, in egala masura, pentru pranzul la birou sau in afara acestuia. In sala de mese sunt disponibile materiale de lectura despre politica Zero Harm, de siguranta la birou si in deplasarile pe teren, si un Zero Harm TV, pentru o familiarizare mai usoara cu aceste recomandari”.

Business-ul CHEP se bazeaza pe inchirierea si reutilizarea paletilor folositi in transportul marfurilor, oferind un serviciu complet de furnizare, gestionare, reparare si reciclare a paletilor inchiriati, modelul de business fiind similar cu cel al automobilelor inchiriate in leasing operational. Conversia la sistemul de inchiriere CHEP presupune si eliminarea activitatilor de depozitare a paletilor, precum si reducerea riscului de refuz al marfii la receptie si a penalitatilor aferente din partea lanturilor din comertul modern.

In prezent, CHEP Romania deruleaza cea mai mare parte din business in categoria produselor de curatenie si igiena personala (40%), bauturi (20%), produse alimentare (20%), ulei (10%) si consumabile din hartie si ambalaje (10%). In viitorul apropiat, furnizorul de solutii logistice se asteapta sa vada, pe langa cresterea solicitarilor de paleti de dimensiune Euro, o accentuare a numarului de solicitari pentru paletii de tip display aflati in portofoliu (jumatatea si sfertul de palet). Acestia sunt conceputi pentru cresterea vanzarilor si a vizibilitatii in magazine, fiind usor de implementat in diversele formate de retail. Cresterea acestei categorii de produse este corelata cu dezvoltarea accelerata a retailului modern, prin formate de magazine de tip discount si proximitate.

In ultimul an, CHEP a deschis al doilea depozit din tara, in Timisoara, o investitie mixta intre furnizorul de solutii logistice si compania de servicii logistice FM Logistic. In ceea ce priveste planurile de dezvoltare, reprezentantii CHEP se asteapta ca in perioada urmatoare sa isi extinda activitatea si intr-o alta zona a tarii pentru optimizarea transportului.

Printre concurentii indirecti ai CHEP in piata locala se numara Comelectro Magurele, Pal Europ - Rom Grup, Mikim Brasov, Aldy Prod sau Mobvip.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Imobiliare si constructii »



Citeste si
Colliers: Investitorii vor prefera "activele trofeu" in urmatorii ani