Intregul proiect prevede largirea tronsonului aferent inelului II la 4 benzi de circulatie, crearea unui nou bulevard de legatura care va traversa noul cartier ISHO, podul nou cu 4 benzi peste Bega si spectaculoasa pasarela pietonala dezvaluita de dezvoltator la inceputul acestei toamne. Studiul de fezabilitate este realizat prin grija Mulberry Development si este donat municipalitatii.

"Solutia pe care proiectantii au dezvoltat-o este benefica pentru intregul oras, contribuind la fluidizarea traficului prin construirea unei noi cai de acces pe axa nord sud. Chiar daca include o solutie foarte eleganta si de mare atractivitate, proiectul este gandit pentru a fi eficient in ceea ce priveste costurile si perioada de executie", nuanteaza Ovidiu Sandor (foto), dezvoltatorul ISHO.

Proiectantii estimeaza o perioada de sase luni pentru obtinerea avizelor, a autorizatiei de constructie si organizare a procedurilor de licitatie neceasare, lucrarea poate fi realizata in 12 luni, conform proiectantilor. Cu ocazia acestui proiect va fi complet refacuta infrastructura de utilitati (apa, canal) in zona strazii Baader si va fi adusa la zi infrastructura de pe Splaiul Nistrului.

Dincolo de acest proiect, partea de bulevard cu patru benzi aferent inelului II care traverseaza noul cartier ISHO urmeaza sa fie realizata in intregime de catre dezvoltator, pe cheltuiala sa, pentru a fi ulterior donata orasului. Aceasta componenta este deja intr-o faza avansata de autorizare, urmand ca lucrarile de executie sa inceapa de indata ce va fi obtinuta autorizatia de constructie, finalizarea lucrarilor fiind planificata la mijlocul anului viitor.

JLL: Lipsa de infrastructura...
Citeste si: JLL: Lipsa infrastructurii a facilitat aparitia de proiecte mixte

In cursul lunii septembrie, dezvoltatorul proiectului ISHO a prezentat proiectul de utilitate publica, in urma consultarilor cu autoritatile locale. Varianta propusa a fost aceea de a separa traversarea pietonala de cea auto, cu scopul de a imbunatati experienta pietonala, a traficului pe biciclete si auto. A fost aleasa o solutie pragmatica, functionala pentru doua benzi de circulatie pe sens si o pasarela separata, care ofera ocazia realizarii unei lucrari cu aspect architectural, ce include un amfiteatru ce coboara la raul Bega si pune un accent deosebit pe iluminatul pe timp de noapte.

Proiectul pasarelei este semnat de arhitectul timisorean Bogdan Zaha, care in prezent profeseaza in Viena. Podul este concepul de biroul timisorean de arhitectura Andreescu si Gaivoronschi. Proiectarea tehnica a podului si a pasarelei este realizata de SSF, o companie timisoreana care proiecteaza poduri in Germania si Romania. Celelalte componente, inclusiv largirea strazilor aferente inelului II la patru benzi, sunt concepute de Drumproiect.

Bridge & pedestrian overcrossing at ISHO, Timisoara from Mulberry on Vimeo.

Mulberry Development este o companie specializata in dezvoltarea proiectelor imobiliare, fondata de antreprenorul Ovidiu Sandor. Compania este cunoscuta pentru realizarea a doua proiecte majore in cele mai importante orase secundare din Romania: City Business Centre, Timisoara si The Office, Cluj-Napoca.

Un nou hotel Radisson Blu va...
Citeste si: Rezidor deschide un nou hotel Radisson in proiectul ISHO din Timisoara