Liberty Center va trece, in acest an, printr-o serie de transformari atat in privinta aspectului interior si exterior, cat si a mixului de chirasi si a organizarii. Schimbarile fac parte dintr-o strategie mai ampla de revitalizare a mall-ului, implementata incepand cu noiembrie 2016 de catre compania de consultanta imobiliara JLL Romania, in al carui portfoliu de proprietati in administrare se afla Liberty Center. Corina Stamate, center manager JLL Romania, se ocupa de administrarea mall-ului din sectorul 5 al Bucurestiului si a explicat in detaliu, pentru wall-street.ro, rezultatele pe care le-au adus masurile luate in cazul Liberty Center si care sunt planurile pentru 2018.

Liberty Center, mall inaugurat pe 31 octombrie 2008, a fost printre cele mai afectate centre comerciale in timpul crizei. Situatia economica dificila, cu efecte asupra consumului, nu a fost insa singura problema a mall-ului din sectorul 5 care, la momentul deschiderii, avea un grad de ocupare ”destul de ridicat”, dupa cum spune Corina Stamate, center manager JLL Romania, companie de consultanta imobiliara care a preluat administrarea Liberty Center in noiembrie 2016.

„Prin prisma situatiei economice si a deschiderii unor noi centre comerciale, de tip destinatie, precum AFI Cotroceni, care este totusi la o distanta relativ apropiata, Liberty Center a ajuns sa nu-si mai gaseasca o pozitionare foarte concreta pe piata, oamenii simtind lucrul acesta si mutandu-se spre alte zone unde gaseau mai multe optiuni”, spune Corina Stamate, center manager JLL Romania, intr-un interviu acordat wall-street.ro.

Cinematograful si foodcourt-ul, locomotivele mall-ului Liberty Center

JLL Romania a preluat administrarea mall-ului detinut de compania Rosequeens Properties – controlata de cele trei banci care au finantat dezvoltarea centrului comercial si anume Bank of Cyprus, Eurobank si Alpha Bank, care au preluat mall-ul, in 2012, de la firma Liberty Center SRL, intrata in insolventa, ulterior in faliment – in noiembrie 2016, moment in care gradul de ocupare al mall-ului era de 52%, iar numarul de vizitatori ajunsese la 8.000 pe zi.

”Era o situatie destul de greoaie din perspectiva a ce puteai oferi vizitatorilor care intrau in centrul comercial. Desi exista in continuare ancora de supermarket si cateva unitati pe zona de foodcourt, totusi vizitatorii, cand veneau in centrul comercial, vedeau foarte multe spatii inchise. Din punct de vedere operational, nu era optim si atunci ramaneau cu o impresie si o imagine negative”, spune Corina Stamate, center manager in cadrul JLL Romania, care are o experienta de noua ani in zona de retail si care a lucrat pentru scheme de retail si mall-uri care aveau nevoie de un ”refresh”, printre care Atrium Center Arad si AFI Palace Ploiesti.

Momentul deschiderii Happy Cinema, cinematograful operat de compania omonima cu capital romanesc 100%, din noiembrie 2016 – anterior in Liberty Center functionase The Light Cinema, dar acesta a fost inchis in 2014 – a fost foarte important pentru cresterea numarulu de vizitatori.

Liberty Center, mall, centru comercial, Corina Stamate, JLL Romania

”Ne-a adus un mare boost in trafic si, in paralel cu diverse mici masuri operationale si de reigienizare, curatare a mall-ului, iluminat corect, regandirea zonelor de sitting in cadrul centrului comercial plus partea de foodcourt, oamenii au inceput sa revina in centru. Traficul era destul de scazut in principal pentru ca nu era nimic pe zona de divertisment si aici vine partea de directie strategica pe care am aplicat-o pentru anul 2017, respectiv repozitionarea centrului ca fiind dedicat in mare parte pe zona de servicii si divertisment. In cadrul sectorului 5 nu exista un alt cinematograf in afara celui pe care-l avem noi in Liberty si nicio zona de foodcourt atat de ampla – are 800 de metri patrati, in momentul de fata sunt cinci operatori, printre care McDonald`s, KFC, Springtime si urmeaza sa redeschidem doua unitati pana de Paste, iar zona de foodcourt va avea un grad de ocupare de 95%. In momentul acesta, zona de foodcourt este princioala locomotiva a centrului comercial si e principalul diferentiator pe care Liberty Center il are fata de alte zone de retail sau scheme de retail din sectorul 5”, precizeaza Corina Stamate, center manager in cadrul JLL Romania.

Liberty Center: miza pe zona de servicii

In paralel cu dezvoltarea zonelor de foodcourt si divertisment – in afara de cinematograf si foodcourt, la etajul al doilea al Liberty Center mai sunt disponibile bowling, biliard, loc de joaca pentru copii , cazino si jocuri electronice –, mixul retaierilor de fashion, cosmetice si parfumuri, de la parter, a fost imbunatatit, iar etajul 1 al mall-ului a fost repozitionat pe zona de servicii. In plus, anul trecut supermarketul Billa a fost inlocuit de Carrefour Market, fiind primul magazin care a trecut prin aceasta transformare in urma achizitionarii Billa de catre Carrefour.

”Am mers pe targetarea anumitor retaileri din zona de fashion, care sa se adapteze totusi profilului consumatorilor care ne frecventeaza si am deschis in mai anul trecuit Colin`s, pe o suprafata de 200 de metri patrati, un multibrand Kenvelo, Lee Cooper, Time Out pe 350 de metri patrati, Format Lady, pe 200 de metri patrati. Mai avem cateva deschideri si anul acesta, astfel incat la finalul lui 2018 vom avea parterul 90% ocupat. Parterul ramane pe zona de fashion, cosmetice, parfumerie si supermarket; etajul 1 il repozitionam pe zona de servicii – aici am gasit o nisa foarte buna pentru sectorul 5, si anume servicii dedicate copiilor, avem o sala de karate speciala pentru copii, o scoala de canto, teatru, chitara care chiar a avut un succes fantastic si in sase luni de la deschidere si-a dublat suprafata, datorita cererii foarte ridicate, avem si sala de fitness si salon de coafura , iar etajul 2 ramane foodcourt si entertainment”, detaliaza Corina Stamate.

Toate aceste masuri au dus, pe parcursul anului trecut, la cresterea numarului de vizitatori, care a ajuns in prezent la 11.000 de persoane pe zi, adica patru milioane de vizitatori pe an. Gradul de ocupare a crescut si el, ajungand la 78%, iar obiectivul pentru acest an este inchirierea a 90% din cei 26.000 de metri patrati inchiriabili ai Liberty Center.

”Ne dorim sa ajungem la 13.000-14.000 de persoane pe zi, ceea ce ar fi optim raportat la faptul ca este un centru de proximitate, nu este un mall tip destinatie si atunci un astfel de trafic ar asigura si un nivel bun de venituri pentru chiriasii nostri. Un alt plus pe care l-am avut anul trecut a fost cresterea cu 16% a vanzarilor pe metru patrat, trend care se pastreaza si la inceputul acestui an”, spune Corina Stamate.

Ce presupune transformarea mall-ului Liberty Center din 2018?

Pentru atingerea acestor obiective, Liberty Center, care are un ”catchment area” de 250.000 – 300.000 de persoane, va trece, in acest an, printr-un proces de ”refurbishment”, adica o renovare si reimprospatare despre care Corina Stamate spune ca spera ”sa fie un moment in care sa reusim sa stergem impresia negativa existenta de ani de zile asupra Liberty Center”.

Liberty Center, mall, centru comercial, Corina Stamate, JLL Romania

”Se vor reimprospata toate suprafetele comune, zona de foodcourt va avea un concept dedicat si speram sa reusim sa-l aducem la nivel european, la fel ca la celelate centre comerciale; partea de fatade, suprafata vitrata, va avea un nou design si ne-am gandit la ea ca la un punct destul de important din perspectiva imaginii mall-ului, situat intr-o intersectie care in momentul cu cel mai mare trafic are peste 20.000 de masini in jur. In paralel si zona de patinoar va avea un refurbishment care va fi gata la finele anului”, spune Corina Stamate, center manager in cadrul JLL Romania.

Chiriasii care si-au prelungit contractele si vor ramane in Liberty Center isi vor ”improspata” si ei magazinele, iar parcarea subterana de 600 de locuri pe doua niveluri va trece si ea printr-un proces de renovare si reamenajare, urmand a fi introdusa si plata pe ora, cu primele doua ore gratuite pentru consumatori.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Imobiliare și construcții »


Setari Cookie-uri