Stocul de birouri din Capitală ajunge doar pentru 40% din angajații chiriașilor

Odată cu relaxarea restricțiilor de deplasare, impuse de pandemia Covid-19, companiile încep să își reia activitatea în sediile situate în clădiri de birouri, dar într-o primă fază cu doar 40% dintre angajați, potrivit unui sondaj realizat de compania de consultanţă imobiliară Cushman & Wakefield. Motivul? Este imposibilă revenirea la birou cu toți angajații cu respectarea normelor de distanțare recomandate.

Astfel, dacă în perioada de izolare la domiciliu impusă de autorități, doar 4% dintre angajați și-au continuat activitatea de la birou, gradul de populare a clădirilor de birouri va creşte în următoarea perioadă de zece ori.

Cu toate acestea, mai mult de jumătate dintre angajații din zona serviciilor vor continua, cel puțin pentru o perioadă, să lucreze de acasă, reiese din sondajul aplicat în perioada 21 - 29 mai pe un număr de 33 de companii din București și Cluj cu un total de peste 17.000 de angajați care își desfășoară activitatea în clădiri de birouri.

Jumătate dintre aceste companii au revenit sau vor reveni la birou cu o parte importantă dintre angajați în decursul lunii iunie, aproape 20% dintre firme și-au programat revenirea în septembrie, în timp ce 13% dintre companiile intervievate, în special mici și medii, își propun să revină la birou abia la începutul anului viitor.

În acest context, 30% dintre firmele intervievate spun că în următoarele 12 luni vor avea nevoie de mai puțîn spaţiu de birouri, 61% dintre firme își acoperă necesarul de birouri cu spaţiile deja contractate, în timp ce 9% dintre firme preconizează că vor avea nevoie de spaţiu suplimentar.

Citeste si:
Record de tranzacții pe piața de spații logistice în pandemie
Încă un domeniu care a...

"Companiile vor continuă să practice un mix între muncă de la birou și munca de acasă dintr-o serie de motive, precum dorința unora dintre companii de a testa eficacitatea muncii de acasă pe un interval mai lung de timp sau atitudinea mai prudentă a unor angajați, care vor să evite pe cât posibil locurile aglomerate, precum mijloacele de transport în comun", spune Mădălina Cojocaru, partner Cushman & Wakefield Echinox.

Ea adaugă că cel mai important aspect este însă legat de faptul că, la o densitate medie de circa 10 mp / angajat, cât era standardul în piața locală înainte de pandemie, este imposibilă revenirea la birou cu toți angajații cu respectarea normelor de distanțare recomandate.

Considerăm că acest procent de 40% este aproape de capacitatea maximă a spaţiilor de birouri deja închiriate în contextul actual, reconfirmând necesitatea sediilor de birouri și chiar potențialul de redimensionare a acestora prin preluarea unor spaţii suplimentare.

Mădălina Cojocaru

Citeste si:
TOPUL proiectelor de birouri ce urmează a fi livrate în Bucureşti...
TOPUL celor mai importante...

Stocul de birouri moderne din București și Cluj se ridică la aproape 3,5 milioane de metri pătrați, găzduind peste 300.000 de angajați din domenii diverse, precum IT, telecom, servicii financiare (bănci – asigurări), servicii profesionale (avocați – consultanți), media, etc.

Despre autor
Marius Alexandru Stanciu
Absolvent al Facultatii de Economie din cadrul Academiei de Studii Economice din Bucuresti si al unui program de Master, cu specializarea Economie Europeana, sustinut in aceeasi institutie, Marius Alexandru Stanciu dispune de o experienta jurnalistica de peste 12 ani, dobandita in cadrul redactiei Wall-Street.ro si acopera din punct de vedere editorial evenimente si interviuri din piata imobiliara, piata asigurarilor si pensii private.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Imobiliare și construcții »



Setari Cookie-uri