Antreprenorul care vrea să elimine anunțurile imobiliare fantomă cu ajutorul realității augmentate

Un grup de cinci antreprenori români, printre care și Alexandru Printz, fondatorul companiei de consultanță imobiliară Mr. Exclusivitate, a lansat recent pentru iOS și Android o platformă de tip agregator imobiliar care integrează realitatea augmentată în procesul de tranzacționare și prin intermediul căreia aceștia își propun să elimine obișnuitele anunțuri fantomă sau agenții imobiliari neprofesioniști.

"Zoomo va putea pune umărul la profesionalizarea pieței imobiliare deoarece nu ai cum să minți clientul în această aplicație. Nu ai cum să spui că proprietatea ta se află «la doar cinci minute» de Piața Iancului, când de fapt este în Pantelimon sau că are ieșire la artera principala când de fapt mai sunt două străzi până acolo. Într-o zonă anume, va fi foarte ușor pentru un client să vadă, prin realitatea augmentată, ce proprietăți sunt în jurul său la vânzare, ceea ce înseamnă că este un grad ridicat de transparență cu privire la poziționarea proprietății. Astfel, românii nu vor mai accepta «aproape de tot ce contează pentru tine» să fie în câmp sau «la 10 minute de metrou» să fie o jumătate de oră de mers cu mașina, trecând pe roșu noaptea", spune Alexandru Printz (foto).

Antreprenorul anticipează, de asemenea, faptul că până la finalul pandemiei va exista o schimbare substanțială și la nivelul comportamentului chiriașilor și cumpărătorilor de locuințe, în sensul că vor fi mult mai atenți la ceea ce închiriază sau cumpără.

Sunt clienți care s-au săturat de anunțuri false, «cârlige» plătite cu prețuri care doar să îi momească s.a.m.d.. Probabil că vor exista multe aplicații din zona imobiliară care vor trebui să se reinventeze.

Alexandru Printz

Citeste si:
Consultant: Sfârșitul verii a dus la deblocarea tranzacțiilor...
Consultant: Sfârșitul verii a...

Acesta mai susține că o astfel de aplicație transparentă în care se fie vizibilă exact poziția proprietăților (foto jos - n.r.) era extrem de necesară pe piață.

"Nu ai de unde să știi ce se va întâmpla după pandemie, însă ceea ce cred este că viitorul acestei pieței imobiliare va fi guvernat de către tehnologie. Rolul agentului va rămâne important în închiderea tranzacției, negocierea termenilor, dar tehnologia va își va spune cuvântul", mai spune antreprenorul.

Cum a apărut ideea unei aplicații imobiliare bazată pe realitatea augmentată

Alexandru povestește că se afla în Piața Mare din Sibiu anul trecut, împreună cu un partner de afaceri, și se uitau la toate imobilele din zonă, întrebându-se cât ar costa un apartament acolo. Au luat toate platformele care existau atunci pe piață și au început să caute.

Citeste si:
Antreprenor: 30% din angajați vor lucra tot "din vârful patului" și...
Antreprenor: O treime din...

"Am observat că procesul în sine este foarte greoi, pe lângă faptul că ne arătau poze plătite și link-uri către proprietăți care erau de fapt în altă parte. Și atunci ne-am gândit cât de interesant ar fi să avem o aplicație care ne-ar permite cu telefonul să scanăm proprietățile și să ne arate exact cât costă dacă sunt la vânzare", a povestit antreprenorul. Atunci a decis să investească câteva zeci de mii de euro, prin intermediul unui start-up lansat în februarie și denumit MRX Technologies.

"În momentul de față, avem 60 de agenți activi în aplicație, aproximativ 300 de proprietăți din Cluj-Napoca, București, Pitești, Constanța și Satu Mare, și estimăm că până la finalul lunii vom trece de 400 de imobile. Pentru clienți aplicația este gratuită, însă pentru agenți costul unui anunț în platformă pornește de la 5 euro pe lună. Un mare element de diferențiere pentru agenți este că nu vor exista extraopțiuni de promovare pentru ca un anunț să fie mai vizibil", arată Alexandru Printz.

De asemenea, în viitor vor căuta soluții pentru dezvoltare, fie că vorbim despre piața de capital, investitori privați sau credite pentru a susține modelul de business.

În opinia sa, deși sunt multe aplicații de profil în piața imobiliară, există, în continuare, spațiu pentru dezvoltare puternică în zona proptech (property technology - n.r.), fără să luăm în discuție aplicații de tipul agregatoarelor imobiliare sau de închirieri.

Citeste si:
Antreprenor din imobiliare: Perioada bâlciului politic ar trebui să...
Antreprenor: Perioada...

În România, nu există cultura riscului asumat la nivelul de start-up. Nu există astfel nici firme care să aibă un portofoliu de start-up-uri de tehnologie, de exemplu, proptech, fintech, medtech, firme care să aibă un portofoliu de 50 de astfel de mici companii în care să investească sume de bani încă de la începutul ideii, asumându-și că poate 40 dintre acestea eșuează, dar 10 vor avea succes. Modelul este invers și anume: întâi arată că poți și după aceea discutăm și de investițîi.

Alexandru Printz

Dar, cu cât tehnologia va fi mai accesibilă și ușor de utilizat, cu atât oamenii o vor folosi mai mult, apreciază antreprenorul, care conchide că aplicațiile nișate precum Zoomo se vor diferenția prin simplitate și interfață prietenoasă cu utilizatorul.


Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Imobiliare și construcții »



Setari Cookie-uri