Dezvoltatorul imobiliar NEPI Rockcastle lansează o campanie de colectare selectivă

Dezvoltatorul imobiliar NEPI Rockcastle introduce în toate cele 20 de centre comerciale deținute în România un proiect de colectare selectivă și administrare a deșeurilor la sursă. Campania are drept scop educarea publicului pentru un stil de viață prietenos cu natura.

Implementarea campaniei de conștientizare și educare a consumatorului este realizată în două etape, sub conceptul „Natura unui MULȚUMESC”, adresată atât clienților, cât și retailerilor din centrele comerciale, și încurajează comportamentul responsabil față de mediul înconjurător. 54 de centre comerciale, dintre care 20 la nivel local, vor încuraja și recompensa cu un mesaj de mulțumire vizitatorii care adoptă un comportament responsabil, o politică ambițioasă care să garanteze o reciclare selectivă de calitate și de durată.

În prima etapă a proiectului, implementată în centrele comerciale și zonele exterioare acestora, s-au instalat recipiente de colectare selectivă compartimentate după tipul de deșeu: hârtie și carton, plastic și metal, deșeu menajer. Prin realizarea procesului de colectare selectivă, în viitor, clienții centrelor comerciale din grupul NEPI Rockcastle contribuie la reducerea consumului de energie, reducerea poluării, păstrarea unui mediu curat și reducerea cantităților de deșeuri depozitate.

În următoarea etapă a proiectului care va fi lansată în prima parte a anului viitor, în zona de food court a mall-urilor se va implementa un sistem de colectare selectivă pentru reciclarea corectă a deșeului menajer și reducerea plasticului, o strategie proactivă de colectare a deșeurilor la sursă. Bazată pe regula celor 4R: Refolosește, Redu, Reciclează, Repetă!, inițiativa va fi un exemplu de economie circulară și un mod eficient de a proteja mediul prin reducerea plasticului din zona de food court și colectarea selectivă a deșeului alimentar.

Astfel, în centrele comerciale din România, campania “Natura unui MULȚUMESC” este ilustrată printr-o serie de materiale de comunicare și vizualuri care atrag atenția asupra coșurilor de colectare selectivă și încurajează folosirea corectă a lor. „Natura unui MULȚUMESC” dă voce beneficiarilor direcți: Apa, Pădurea, Orașul și pune publicul față în față cu schimbările pe care colectarea selectivă le poate aduce concret în fiecare dintre cele trei medii.

Citeste si:
Coronavirus| 20 de centre comerciale din România își modifică...
Coronavirus| 20 de centre...

De ce este nevoie să reciclăm?

  • Deșeurile pe care le generăm ajung în cea mai mare parte la groapa de gunoi sau sunt arse. Doar 46% erau reciclate în 2017, în țările din EU-28, Islanda, Suedia, Norvegia, acestea fiind transformate în produse și materiale cu o valoare mai mică decât cele inițiale;
  • În fiecare an, la nivel global producem 2,12 miliarde de tone de deșeuri care ajung în gropile de gunoi, dintre care 22% reprezintă resturi alimentare, 19% materiale plastice, 13% reprezintă hârtie, piele și materiale textile 11%; 80% din deșeuri îngropate în sol ar putea fi reciclate;
  • O singură sticlă de plastic reciclată economisește energie pentru a ilumina un bec de 100 wați timp de 4 ore. Reciclarea ei creează 20% mai puțină poluare a aerului și 50 % mai puțină poluare a apei decât producția unei sticle noi;
  • Descompunerea completă a unei sticle de plastic durează până la 500 de ani;
  • Energia necesară pentru producerea a 1,5 milioane de tone de plastic ar putea produce energie pentru 250.000 de case;
  • Sunt 25 de trilioane de deșeuri de plastic în oceane. Dintre acestea, 269.000 de tone plutesc la suprafață, în timp de 4 miliarde de microfibre de plastic pe km2 se găsesc în adâncul oceanelor;
  • Peste 100,000 de animale marine mor în fiecare an din cauza deșeurilor de plastic pe care le înghit sau în care sunt prinse.

În România, NEPI Rockcastle deține 20 de centre comerciale în cele mai importante orașe din țară. Din portofoliul NEPI Rockcastle din România, fac parte Mega Mall, Promenada Mall București, Shopping City Sibiu, Promenada Sibiu, Vulcan Value Centre București, Iris Titan Shopping Center București, Shopping City Timișoara, City Park Mall din Constanța, Ploiești Shopping City, Brăila Mall, Shopping City Galați, Shopping City Târgu Jiu, Severin Shopping Center, Shopping City Piatra Neamț, Shopping City Satu Mare, Shopping City Deva, Shopping City Râmnicu Vâlcea, Shopping City Buzău și Shopping City Târgu Mureș.

Sursa foto: Pixabay

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Imobiliare și construcții »



Setari Cookie-uri