TeraPlast vinde linia de profile de tâmplărie pentru 4,5 milioane de euro

TeraPlast, compania-mamă a Grupului TeraPlast, anunță vânzarea liniei de business Profile de tâmplărie către Dynamic Selling Group, producător și distribuitor de profile pentru tâmplărie termoizolantă. Transferul va fi realizat după obținerea avizului Consiliului Concurenței.

TeraPlast s-a aflat în discuții cu două companii – liderul mondial în domeniu și producătorul român Dynamic Selling Group. În urma negocierilor, tranzacția s-a concretizat cu grupul românesc, la o valoare de aproximativ 4,5 milioane de euro, care va fi ajustată la momentul transferului în funcție de nivelul capitalului de lucru.

„Business-ul de profile era singurul business din cadrul Grupului în care nu eram între primii doi jucători din piață. Strategia noastră a fost și rămâne să fim locul 1 sau 2 în oricare din piețele în care suntem prezenți. Cu partenerii noștri de la Dynamic Selling Group am analizat trei variante: achiziția business-ului, fuziunea lor cu divizia noastră de profile de tâmplărie sau vânzarea acesteia către ei. Pe coordonate financiare similare, am luat decizia de a vinde business-ul de profile de tâmplărie către producătorul numărul 1 din România. Astfel, Dynamic Selling Group își poate consolida poziția de piață, contribuind la diminuarea importurilor care, în domeniul profilelor de tâmplărie, reprezintă o cotă semnificativă din consum”, a declarat Alexandru Stânean (foto), CEO TeraPlast.

În primele nouă luni din 2020, Grupul TeraPlast a înregistrat o creștere de 14% a cifrei de afaceri, până la 167 milioane de euro, și o creștere de 46% a EBITDA, până la 20 milioane de euro.

Profilele de tâmplărie au reprezentat 9 milioane de euro din cifra de afaceri a TeraPlast în primele nouă luni din 2020. Rețeaua de distribuție a acestei linii de business include peste 200 de clienți, producători de tâmplărie termoizolantă precum și compania TeraPlast Ungaria.

Citeste si:
Topul celor mai subevaluate companii de pe bursa românească
Topul celor mai subevaluate...

Pentru 2020, Grupul TeraPlast estimează un profit net de 9 milioane de euro pentru divizia de mase plastice – de 4 ori mai mare decât în 2019. Tot pentru această divizie, Grupul are în curs de implementare proiecte de investiții de peste 32 milioane de euro.

Grupul TeraPlast este în prezent cel mai mare producător român de materiale de construcții. Grupul este compus din companiile: TeraPlast, TeraSteel România și Serbia, Wetterbest, TeraGlass, TeraPlast Recycling și TeraPlast Ungaria. Începând cu 2 iulie 2008, cea mai mare companie din Grup – TeraPlast SA - este listată la Bursa de Valori București sub simbolul TRP.

Sursa foto: Compania
Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Imobiliare și construcții »



Setari Cookie-uri