Scumpirea materialelor de construcții, costurile mai mari la utilități și războiul de la graniță frânează apetitul românilor pentru renovarea caselor, cei mai mulți preferând să rămână sub pragul de 1.500 de euro, deși un sunt și români care sunt dispuși să treacă de pragul de 5.000 de euro.

Potrivit unui sondaj realizat de producătorului de pavaje Star Stone, 1 din 2 români care locuiesc la casă au în plan lucrări de îmbunătățire, renovare și amenajări exterioare a proprietății în următorii 2 ani.

Dintre cei au planuri de renovare, aproape 60% spun că vor aloca până la 1.500 de euro, nivel la care lucrările de renovare sunt minime. Mai departe, circa 20% iau în calcul un buget de până la 3.000 de euro, iar 12% ar alege un buget care să se încadrez până în pragul de 5.000 de euro. Nu în ultimul rând, circa 10% vor aloca peste 5.000 de euro.

Autorii sondajului spun că, deși românii sunt, în continuare, interesați de îmbunătățirea spațiului în care locuiesc, cifrele sunt mai mici decât anul trecut, aceștia apreciind că prețurile în creștere ale materialelor de construcții, împreună cu majorarea costurilor la utilități și războiul de la graniță sunt principalii factori care influențează negativ evoluția pieței rezidențiale de construcții.

Peste jumătate dintre cei care vor face renovări exterioare în următorii 2 ani se vor axa pe lucrări de tâmplărie, de renovare a acoperișului și de termoizolații, 35% sunt interesați de montaje de pervazuri pentru ferestre, 42% de amenajări peisagistice, iar 25% dintre aceștia iau în calcul să monteze pavaje în curțile locuințelor. Mai mult de o treime vor monta pavaj premium cu aspect de piatră naturală, iar un sfert vor opta pentru pavaj premium vibropresat (25,22%).

„Montarea de pavaje a devenit un lucru tot mai obișnuit în proiectele de amenajări exterioare. Din ce în ce mai populare, modelele de dale de pavaj sunt o opțiune foarte utilă și de durată pentru personalizarea spațiului. Statistic, în Europa sunt montați, anual, 100 de metri pătrați de dale de pavaje de persoană în fiecare an. În România, deși departe de aceste statistici, vorbim de o piață în creștere” a declarat, într-un comunicat remis redacției, Cristian Pop, Director General STAR STONE.

Magazinele de bricolaj, locurile preferate de cumpărătorii de materiale de construcții

Cât privește locul de achiziție a materialelor de construcții, peste 3 sferturi dintre români își cumpără materiale de construcții pentru amenajările interioare și exterioare de la magazine de tip DIY (Dedeman, Leroy Merlin, BricoDepot etc.). Deși peste jumătate dintre respondenți nu au vreo preferință legată de proveniența materialelor de construcții folosite, 40% preferă să fie produse în România.

Iar atunci când cumpără materiale de construcții, românii țin cont de următoarele lucruri:

  • calitate (82%);
  • aspect (46%);
  • ușurința în montaj (39%);
  • preț - preferând produsele mai ieftine (36%).

În ceea ce privește periodicitatea cu care românii fac lucrări de amenajări interioare sau exterioare, 25% aleg să facă asta anual, îmbunătățind gradual locul în care trăiesc. Totodată, circa 15% dintre români schimbă câte ceva prin casă și prin curte în fiecare sezon, iar 23% la fiecare 2 – 3 ani.
Sondajul a fost realizat în mediul online, pe un eșantion reprezentativ de 1.189 de respondenți și are o marjă de eroare de +/- 2%.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Imobiliare și construcții »


Setari Cookie-uri