Companiile din România au cheltuit anul trecut în medie 2.000 de euro per postul de lucru în reamenajarea spațiilor pe care le ocupă în clădirile de birouri, iar spațiile au fost regândite pentru suprafețe mai mici, concentrându-se pe design și ergonomie, potrivit companiei specializate în amenajări de birouri Workspace Studio.

Dinamica pozitivă a fost susținută de nevoia companiilor de a oferi angajaților spații de birouri atractive, alături de strategia companiei de a dezvolta portofoliul și de a integra în proiectele de amenajări soluții de mobilier, acustice, partiționare și pardoseli de cea mai înaltă calitate și ergonomie și cu accent pronunțat pe design.

În acest context, Workspace Studio anunță că și-a crescut anul trecut afacerile la 22,5 milioane de euro.

„Dezvoltarea Workspace Studio are la bază premisa că spațiile amenajate după standarde de înaltă calitate devin o necesitate conștientizată de tot mai multe organizații.

Pe segmentul premium piața crește, iar portofoliul nostru de soluții și servicii este construit încât să răspundă exigențelor de confort, ergonomie, design și sustenabilitate ale birourilor moderne, în care angajații vin și muncesc cu plăcere”, a declarat, într-un comunicat remis redacției, Horațiu Didea, Managing Partner Workspace Studio.

(Sursa foto: Workspace Studio)

Noul sens al spațiilor de birouri: context pentru colaborare, inovație și mentorat

Comparativ cu 2021, anul trecut numărul proiectelor de dimensiune medie, cu valori intre 250.000-400.000 euro, realizate de Workspace Studio s-a dublat. Mai mult de jumătate dintre acestea au presupus o regândire a spațiului pe o suprafață mai mică cu până la 25%, dar cu investiții substanțiale în creșterea calității. Orientarea către creșterea nivelului de calitate, ergonomie și design s-a remarcat și în proiectele mari, cu valoare peste 1 milion de euro.

Bugetul mediu alocat, ce ia în calcul stația de lucru individuală și cota aferentă din spațiile comune, a crescut la peste 2.000 euro/post de lucru pe fondul integrării unor soluții și piese de mobilier cu ergonomie și design superioare.

Suprafața ocupată de birourile individuale a scăzut la sub 45% din suprafața totală, iar accentul s-a pus pe spațiul alocat zonelor de colaborare, socializare și relaxare, care a crescut spre 60% în majoritatea proiectelor.

Astfel, pe măsură ce concurența pentru atragerea talentului se intensifică în majoritatea domeniilor, spațiul de birou devine mai exclusivist și totodată o carte de vizită a companiei, precum și un instrument de comunicare a valorilor și culturii organizației. De asemenea, biroul se dezvoltă către rolul funcțional de catalizator al proceselor de muncă socială -schimb de idei și know how, învățare și mentorat, lucru în echipă, creație și inovație.

„2022 a fost un an de reașezare, în care companiile au evaluat efectele schimbărilor produse în pandemie, au luat decizii privind modul de lucru viitor și au acționat în direcția creării unor spații de birou care să susțină nevoia actuală. Pe fondul distanțării, companiile constată fracturi în colaborarea în cadrul echipelor, acumulare mai lentă de cunoștințe pentru angajații noi, răspuns mai puțin rapid și productivitate mult mai scăzută a proceselor de colaborare. În acest context, amenajările pe care le demarează au ca obiectiv transformarea biroului în destinații în care echipele să își dorească să se întâlnească și să trăiască experiențe plăcute, care nu pot fi trăite la distanță”, explică Horațiu Didea.

De asemenea, spațiile care oferă intimitate on demand și zonele de concentrare sau muncă individuală, precum cabinele acustice, au adresat nevoia angajaților care nu au condiții optime de lucru acasă și s-au regăsit în peste 90% dintre proiectele din 2022.

2023, miză pe ergonomie, design și sustenabilitate

Deși fiecare spațiu de lucru trebuie construit în jurul culturii organizației și specificului muncii, există câteva direcții recurente. Acestea se regăsesc în majoritatea proiectelor, pentru a crea birouri spectaculoase și atractive, care să răspundă atât nevoilor organizațiilor, cat și celor ale oamenilor care muncesc în ele.

Principalele tendințe post pandemie sunt accentul pe ergonomie și pe design, flexibilizarea spațiului prin soluții de partiționare cu izolare fonică și caracteristici tehnice superioare, soluțiile acustice, precum cabine acustice sau elemente decorative cu rol acustic, precum și sustenabilitatea soluțiilor integrate în arhitectura de interior, ce reprezintă un aspect tot mai important în toate amenajările.

„Dacă până acum dinamica Workspace Studio a fost susținută de calitatea serviciilor și orientarea către ergonomie, începând din 2022 adăugăm și miza pe design și sustenabilitate, două direcții care vor schimbă fața și filozofia amenajărilor, atât în office, cât și în rezidențialul premium și de lux. Sunt aspectele care au contribuit la dublarea cifrei de afaceri anul trecut și care vor întreține performanța companiei” a mai spus Horațiu Didea.

(Horațiu Didea - Sursa foto: Workspace Studio)

Astfel, portofoliul de produse arhitecturale al Workspace Studio s-a dezvoltat astfel încât să răspundă nevoii spațiului modern, atât din perspectiva designului, cât și ca funcționalitate și valori. Lucrând în permanență cu furnizori orientați către calitate înaltă, Workspace Studio a integrat în proiectele demarate cele mai performante soluții de pe piață, care aduc un grad ridicat de eficiență și sustenabilitate.

Sursa foto: Workspace Studio

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Imobiliare și construcții »


Setari Cookie-uri