Vacanțe, job, salariu, viață personală, toate acestea și-au pierdut echilibrul în urma decretării stării de urgență, în condițiile pandemiei COVID-19. Trecând de la psihologie la sport, wall-street.ro a luat legătura cu câțiva specialiști pentru a afla cum ne putem întări corpul, dar și mintea în această perioadă.

„Pentru această perioadă este foarte importantă combinarea statusului mintal cu cel fizic. Bineînțeles, statul în casă alături de familie este benefic, dar trebuie să diminuăm efectele negative asupra corpului prin activitate fizică”, a declarat Toma Vasilescu, fizioterapeutul Echipei Naționale de Fotbal, pentru wall-street.ro.

Pentru perioada aceasta, în care nu avem acces la un instructor avizat, exercițiile de stretching vin în ajutorul nostru. Acestea sunt cele care pot fi efectuate cu ușurință, fără să creeze un disconfort.

”Exercițiile benefice pentru coloană și membre sunt cele de stretching. Spre exemplu, cele pentru coloana cervicală pot fi făcute de pe un scaun. Ținem capul ușor înclinat într-o parte, respirăm adânc, iar când expirăm vom simți cum ne relaxăm”, a adăugat Toma.

De asemenea, ”exercițiile de stretching nu trebuie sa fie bruște, nu trebuie să apară durerea, iar pozițiile trebuie menținute cel puțin 30 de secunde”, explică și Mădălina Necșulescu, kinetoterapeut, pentru wall-street.ro.

Citeste si:
Vladimir Putin, surprins in timp ce face exercitii in sala de fitness
Putin apare in imagini facand...

Sursă Foto: Facebook Aanandita Physiotherapy Clinic, Lucknow

Toma ne povestește cum lucruri elementare pe care le facem de-a lungul zilei pot deveni exerciții pentru menținerea elasticității musculaturii corpului.

”Ridicatul și așezatul pe scaun reprezintă, practic, o mișcare de genuflexiune. Avem setat ca obiectiv șezutul scaunului, pe care nu trebuie să zăbovim”, a declarat fizioterapeutul Echipei Naționale de Fotbal.

De asemenea, există câteva ”exerciții cu bastonul pe care le putem face pentru articulația umărului și pentru coloana cervicală. De unde baston în casă? Este simplu, coada de mătură sau un sucitor (cam de 1 metru). Astfel, ridicăm bastonul sau putem să îl rotim înspre înainte și înapoi (ca și cum am scoate apa din fântână)”, adaugă Toma.

Citeste si:
Nelu Tătaru: Cred că un al doilea val al epidemiei nu va mai fi ca...
Nelu Tătaru: Cred că un al...

Mădălina Necșulescu, kinetoterapeut, completează cele transmise de Toma și exemplifică anumite mișcări pentru articulații.

”Daca omul își simte articulațiile rigide, cu alte cuvinte, se simte înțepenit după atâtea ore de stat pe scaun, canapea, poate face exerciții articulare globale precum flexii-extensii, înclinații laterale stânga-dreapta, rotații ale membrelor. Exercițiile trebuie efectuate pe toată cursa de mișcare, fără durere, să fie executate lent și dacă se poate, uitându-se în oglindă”, ne sfătuiește Mădălina.

Tot la exercițiile de stretching apelăm și în cazul unor afecțiuni mai delicate, precum hernia de disc. Având în vedere că sistemul medical suferă câteva modificări semnificative în această perioadă, aceste mișcări reprezintă o bună modalitate de ameliorare a durerii în cazuri mai complicate.

”Exercițiile de stretching în hernia de disc nu fac altceva decât să acționeze direct, să ,,țintească" asupra mușchilor care determină durerea, atunci când aceștia sunt inflexibili, tensionați și încordați. Practic, acestea reprezintă, de departe, una dintre cele mai bune și eficiente metode sau chiar una dintre metodele de bază în lupta cu această afecțiune”, explică Dana Bădoi, tehnician maseur, pentru wall-street.ro.

Citeste si:
La risc sau în siguranță? Platforma care arată riscul de a te...
Platforma care calculează...

Ce putem face pentru copii

Toma Vasilescu nu uită să menționeze și copiii în această ecuație. El susține că este foarte importantă activitatea fizică în dezvoltarea corectă a acestora.

”Luați copiii în brațe și faceți cu ei rotații de trunchi, pentru musculatura abdominală. Este benefic să implicați și copiii în acest joc. Sau pot fi efectuate abdomene cu copiii. Ei vă setează un target, apoi voi, ca părinți, le setați lor un număr de abdomene pe care să îl facă”, adaugă Toma.

De asemenea, cei obișnuiți cu efortul fizic își pot implica familia la un concurs de Plank (Planse), exercițiu isometric.

”Puteți face cinci serii de 15/20 secunde pentru început și vă puteți lăsa copiii să câștige”, conchide Toma.

Nu în ultimul rând, specialiștii menționează că pentru probleme serioase sau simptome grave, este imperios necesar ca persoanele respective să se deplaseze într-o instituție medicală.

Sursa foto: Shutterstock

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Sănătate »



Citește și
Florin Cîțu: Menținerea ratingului de țară arată încrederea în guvernul român
Setari Cookie-uri