Nutriționista și antreprenoarea Cori Grămescu susține că, în ultimele săptămâni, de la debutul pandemiei de Coronavirus, care a generat restricțiile de circulație, a remarcat o creștere a mâncatului pe fond nervos, dar și a sedentarismului. Aceasta recomandă eliminarea dulciurilor și a produselor făinoase din alimentație și consumul de fructe și legume.

„Este o perioadă foarte încărcată, cu enorm de multe schimbări și care ne solicită extrem de mult emoțional. Am observat o creștere îngrijorătoare a mâncatului pe fond emoțional și o creștere severă a gradului de sedentarism, ca urmare a instituirii interdicției de a circula. Ca urmare, este important să ne organizăm mesele în jurul alimentelor naturale, neprocesate – legume, carne slabă, lactate slabe și fructe de sezon. Ar trebui să evităm dulciurile, făinoasele (tot am avut o inflație de banana bread și clătite pe social media) și să ne alimentăm cât mai rațional și mai echilibrat. Chiar dacă avem tendința de a mânca mai mult, e mai bine să mâncăm cantități mari de legume și fructe, decât dulciuri”, a declarat Cori Grămescu, pentru wall-street.ro.

Cori Grămescu deține mai multe săli de sport și antrenează clienți, iar în această perioada recomandă o oră de sport în fiecare zi, pentru a combate efectele sedentarismului.

„În ceea ce privește sportul acasă, care este oricum mai puțin eficient decât ceea ce facem în mod normal la sălile de sport în care avem și accesorii sau aparate de fitness, ar trebui să facem zilnic o oră de sport pe zi, ca să compensăm efectele sedentarismului accentuat din aceasta perioadă. De asemenea, un aspect esențial este să ne organizăm programul de somn la cel puțin 7-8 ore pe zi ca să putem contracara efectele negative ale stresului și consumului emoțional din această perioadă”, a adăugat Grămescu.

Mișcarea, exercițiile de respirație și alimentația echilibrată contribuie la o stare fizică și psihică bună, cu care oamenii vor putea trece mai ușor peste perioada în care stau în casă.

Citeste si:
5 diete care NU trebuie urmate. Riscurile dietelor de tipul...
5 diete care NU trebuie...

„Efectele din păcate sunt foarte diverse și nocive. În mod clar izolarea socială ne afectează echilibrul emoțional, iar valul de schimbări și incertitudine pe care îl parcurgem acum nu ne ajută. Mintea umană gestionează extrem de prost variabilele complexe, iar inabilitatea de a estima măcar aproximativ rezultatul acestei perioade este anxiogenă și generatoare de multă suferință emoțională. Trebuie să învățăm să ne tratăm cu blândețe în perioada asta și să ne alocăm timp pentru a ne reechilibra emoțional și intelectual. Să facem mișcare blândă, să medităm, să facem exerciții de respirație și să mâncăm echilibrat, să citim și în general sa cultivăm un discurs intern calm și rațional pentru a putea parcurge această perioadă fără tulburări majore pe termen lung”, a mai spus Cori Grămescu.

Activitatea cluburilor de sport deținute de Cori Grămescu în București s-a mutat în online, unde încasările se situează la jumătate față de nivelul obișnuit al perioadei anterioare. Antreprenoarea se așteaptă la pierderi de circa 2.000 de euro pe lună, la nivel de grup, după ce a negociat cu proprietarii spațiilor să nu plătească chirie în perioada în care activitatea este suspendată prin ordonanță de urgență.

Cori Grămescu a deschis în 2008 LadyFIT, o sală de fitness de grup destinată exclusiv doamnelor și domnișoarelor. De-a lungul timpului a dezvoltat alte două cluburi în centrul Bucureștiului, unul în zona Piața Unirii și unul în zona Aurel Vlaicu.

Citeste si:
5 riscuri reale ale sedentarismului
5 riscuri reale ale...
Sursa foto: Arhiva personala Cori Gramescu

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Anca Olteanu
 Anca este web editor la wall-street.ro.

Te-ar putea interesa și:

Setari Cookie-uri