Valeriu Gheorghiță, președintele Comitetului național de coordonare a activităților privind vaccinarea împotriva SARS-CoV-2 (CNCAV), și Andrei Baciu, secretar de stat în Ministerul Sănătății, vicepreședinte al CNCAV au susținut o conferință de presă în care au prezentat mai multe detalii cu privire la certificatul COVID, care a devenit activ începând de azi, 1 iulie 2021.

„Este un demers integrat, european pentru a facilita libera circulație a oamenilor între state, cu facilitarea anumitor măsuri restrictive, făcând dovada a trei informații: vaccinare, testare sau vindecare”, a spus Valeriu Gheorghiță.

Andrei Baciu a prezentat câteva elemente definitorii pentru utilitatea certificatului. Iată cele mai importante declarații:

  • Toată lumea poate să descarce certificatul digital COVID-19 de pe certificat-covid.gov.ro.
  • Cel mai important lucrue ca îl vom putea avea fie pe hârtie, unde vom putea scana acest cod QR, proces care se face automat (nu va verifica cineva manual toate hârtiile), fie îl putem prezenta pe telefonul mobil.
  • Suplimentar mai avem o chestiune important. Avem un call-center care 021414425, unde sunt preluate toate exceptiile

Sunt trei tipuri de certificate:

1. Cel legat de vaccinare (care atestă că te-ai vaccinat împotriva COVID-19). E valabil până pe 30 iunie 2022.
2. Cel care atestă vindecarea, trecerea prin boală, aici trebuie sa avem un test care să ateste acest lucru. Acest certificat e valabil 180 de zile de la ultimul test pozitiv pentru SARS-CoV-2, înregistrat în platforma informatică „Corona-forms”.
3. Un test negativ care atestă că nu avem virusul și nu putem transmite mai departe cuiva. (24 ore pentru testul antigen rapid și 72 de ore pentru testul RT-PCR)

Citeste si:
Lista farmaciilor care fac teste COVID antigen rapide
Lista farmaciilor care fac...

Adeverințele vechi de vaccinare mai pot fi folosite până pe 12 august 2021

Andrei Baciu a mai transmis că pot fi folosite în continuare şi vechile documente. Este vorba aici despre adeverinţele clasice, fie de vaccinare, fie de testare. Acestea pot fi utilizate pentru o perioadă de 6 săptămâni, adică până pe data de 12 august.

„Lucrurile la punctele de trecere a frontierei se petrec automat, nu trebuie să fie o verificare manuală a tuturor documentelor. Dacă sunt prezente excepţii de orice fel, avem un call center, 021.4144425, unde sunt preluate toate excepţiile şi toate sesizările pe care oricine poate să le facă. Avem un grup de lucru care să rezolve aceste sesizări. Cei care nu au acces la internet pot să apeleze la direcţiile de sănătate publică", a spus Baciu, potrivit Agerpres.

Cum obții certificatulul-COVID. 8 pași simpli pe care trebuie să îi parcurgi

Cei care vor dori un certificat pentru a călători în siguranță pe timpul pandemiei de COVID-19 vor avea la dispoziție posibilitatea de a-l descărca, începând de azi (1 iulie 2021). Cetățenii vor putea obține certificatul-COVID în mai puțin de 10 pași:

  1. Autentificarea se face pe baza unei adrese de e-mail.
  2. Dacă e-mail-ul este valid, sistemul informatic trimite un link, care după accesare va direcționa utilizatorul în pagina principală a platformei.
  3. Se accesează butonul verde „Certificat nou”.
  4. Se alege tipul actului de identitate în baza căruia solicitantul a fost înregistrat la testare sau vaccinare.
  5. Cetățenii români și cei cu CNP emis de autoritățile române accesează butonul „CNP”, urmat de categoria de vârstă. În câmpurile dedicate, introduc: codul numeric personal, seria și numărul actului de identitate, inițiala numelui, inițiala prenumelui și tipul certificatului dorit. Cetățenii străini selectează opțiunea „Pașaport/Act de identitate” și completează câmpurile care cuprind: „Țara care a emis pașaportul”, numărul „pașaportului sau al cărții de identitate”, inițialele numelui și prenumelui, iar apoi aleg tipul de certificat.
  6. În funcție de categorie, se completează:
  • Pentru generarea certificatului de vaccinare, se alege tipul serului administrat, județul în care a fost vaccinat și se introduce numărul corespondent lunii în care a avut loc vaccinarea.
  • Pentru generarea certificatului de recuperare după COVID, se alege județul în care s-a realizat testarea și luna în care persoana a fost confirmată pozitiv.
  • Pentru generarea certificatului de testare, se alege județul în care s-a realizat testarea și luna în care s-a efectuat. Pentru acest tip de certificat, valabilitatea este de maximum 72 de ore de la realizarea testului negativ.

7. Se apasă butonul „Salvează”, iar aplicația înregistrează cererea de generare a certificatului digital UE privind COVID.

Citeste si:
Baciu: Un singur lucru putem face pentru imunitatea maximală, să ne...
Andrei Baciu: Un singur lucru...

8. Ulterior, în secțiunea „Listă certificate” se vor putea vizualiza toate certificatele emise de pe acel cont de e-mail.

Sursa foto: captură video/ Facebook- Guvernul României

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:

Setari Cookie-uri