EXCLUSIV: M Hospital vrea să deschidă centre medicale în patru mall-uri din București

Sursǎ foto: M Hospital

EXCLUSIV: M Hospital vrea să deschidă centre medicale în patru mall-uri din București

Cuprins Articol:

Rețeaua de servicii medicale private M Hospital vrea să deschidă în acest an centre de imagistică în patru mall-uri din Capitală, a declarat pentru Wall-Street.ro, Petronela Gălățeanu, Chief Operations Officer în cadrul companiei, luând în calcul extinderea și în alte orașe ale țării în 2026.

Am stat de vorbă cu directorul de operațiuni al rețelei M Hospital pentru a ne povesti despre planurile de investiții ale companiei, dar și să aflăm cum mai arată piața serviciilor medicale private din România, uitându-ne puțin și la serviciile oferite de spitalele de stat.

Reprezentanta M Hospital este de părere că, în pofida extinderii și deschiderilor multor centre medicale private în România, încă mai este destul de mult loc pe piață, atât pentru jucătorii existenți, dar și alți jucători noi.

Este nevoie de extindere a serviciilor medicale mai ales în condițiile în care multe zone din țară nu sunt complet acoperite, nici măcar prin sistemul de stat, iar în cazul unor specialități importante, cum ar fi cele cardiovasculare și oncologice, acestea pot fi accesate doar în câteva orașe foarte mari.

În 2025 vrem să deschidem centre de imagistică medicală, care vor fi la parterul unor mall-uri din Capitală. Avem deja parteneriate semnate cu Veranda Mall, Colosseum Mall, AFI Cotroceni și Iris TItan. Putem spune oficial că vom inaugura, la mijlocul lunii iunie, centrul din Veranda Mall”, ne-a spus Petronela Gălățeanu.

În ceea ce privește deschiderea acestor centre, directorul de operațiuni al M Hospital, investiția medie per centru este cuprinsă între 1,5 milioane și 2 milioane de euro. Așadar, investițiile în cele patru centre pe care le vizează M Hospital se vor ridica la un total între 6 și 8 milioane de euro.

M Hospital vrea să ofere în centrele pe care le va deschide în mall-uri servicii de imagistică, de la RMN până la CT și radiografii.

Totodată, H Hospital vrea să deschidă și două noi clinici, ambele în Sectorul 4 al Capitalei, dar fără să precizeze exact unde vor fi acestea, ori valoarea investiției, dar care vor fi de ordinul milioanelor de euro.

O clinică va fi dedicată pediatriei, o zonă pe care există o cerere cu o creștere constantă. Celălalt centru va fi o combinație de oncologie și imagistică medicală”, ne-a mai precizat Petronela Gălățeanu.

De ce ar funcționa centrele medicale în mall-uri

Din discuțiile cu Petronela Gălățeanu înțelegem că sunt mai mulți factori care justifică o astfel de investiție.

Primul este acela de poziționare, rețeaua venind mai aproape de pacienții săi, iar, în general, oamenii se bucură că pot găsi servicii medicale mai aproape și de casele lor.

Al doilea ar fi acela că mall-urile sunt locuri în care românii își petrec tot mai mult timpul, mergând în aceste centrel cu mai multe scopuri. Fie că vorbim de cumpărături sau pentru că merg să facă mișcare în sălile de fitness, că merg la film sau pentru a mânca în oraș, integrarea și a unor centre medicale de imagistică i-ar putea scuti de alte drumuri.

„Încercăm să ne ducem și noi către pacienți, nu doar invers. Ne gândim și la cei care au un program de lucru foarte încărcat, iar în drum către casă sau când se opresc pentru cumpărături vor putea merge în centrele noastre și pentru o investigație”, ne-a mai explicat directorul de operațiuni al M Hospital.

(Petronela Gălățeanu, Chief Operations Officer, M Hospital - Sursa foto: Compania)

Totodată, fluxul de oameni generat de centrele comerciale este și el important, este un loc în care astfel de servicii pot câștiga în vizibilitate, deoarece, deși oamenii merg la mall cu alte scopuri, pot descoperi că pot accesa și servicii medicale. Iar aici nu ne referim doar la volumul mare de oameni care trec prin mall-uri, ci și vârstele lor, în special tineri, care trebuie educați să aibă grijă de sănătatea lor.

Nu în ultimul rând, factorul psihologic este și el unul foarte important, deoarece un mall este mai puțin intimidant decât un spital sau o clinică, unde oamenii ajung, de obicei, cu probleme de sănătate.

Oficialul rețelei de servicii medicale private ne-a mai spus că analizează și extinderea în alte orașe, în funcție de cererea și oferta din acele zone.

Ne dorim să ducem acest concept și în afara Bucureștiului. Este un plan pe care noi îl avem pentru 2026, iar în acest sens prospectăm centrele regionale unde cererea de servicii de imagistică este una foarte ridicată, iar oferta este una foarte subțire”, ne-a mai explicat Petronela Gălățeanu.

Compania se uită cu precădere la zonele din județele Constanța, Argeș și Buzău.

Cei mai mulți români încă merg la doctor doar atunci când au probleme

În ceea ce privește motivele pentru care românii merg la doctor, deși lucrurile s-au mai schimbat în ultimii ani, rămân majoritari cei care ajung în clinici și spitale doar când au mare nevoie de medici.

„Obiceiurile românilor s-au mai schimbat. Într-un ritm lent, dar tot mai vizibil. Într-adevăr, încă există o categorie foarte mare de pacienți care vin la medic atunci când se confruntă cu o problemă de sănătate foarte vizibilă. De cealaltă parte, este îmbucurător că sunt tot mai mulți români care vin la doctor înainte ca o problemă medicală să fie una evidentă”, ne-a mai explicat reprezentanta M Hospital.

În ceea ce privește raportul dintre cei care vin să-și rezolve o problemă serioasă de sănătate și cei care sunt preocupați de starea lor de sănătate fără să aibă probleme vizibile, în cadrul celor de la M Hospital, circa 30-40% vin strict pentru prevenție, dar înțelegem că media pieței ar fi mai mică.

Este adevărat, în cazul nostru, pentru că am comunicat constant că suntem integrați în mai multe programe naționale de decontare care se adresează zonei de prevenție, avem un procent mai mare de pacienți care vin strict pentru prevenție”, ne-a mai spus Petronela Gălățeanu.

De ce apelează românii la clinicile private

Directorul de operațiuni al M Hospital vede timpii mai scurți de rezolvare a problemelor pacienților ca fiind unul dintre cele mai importante motive pentru care românii aleg să se meargă în clinicile private în detrimentul celor de la stat. Evident, nu este singurul.

Totodată, Petronela Gălățeanu ne spune că, într-adevăr, factorul costuri încă este unul descurajant pentru români, gândindu-se că unitățile private sunt scumpe, doar că, atunci când au probleme, banii nu mai sunt atât de importanți, aceștia căutând cele mai bune și mai rapide soluții pentru a-și rezolva problemele de sănătate.

Când ai o problemă nu vrei să fii pus în situația în care trebuie să aștepți. Vrei să-ți rezolvi problemele cât mai repede. Totodată, le preferă și pentru că, de cele mai multe ori, clinicile private dispun de aparatura și materialele necesare. Este știut faptul că în unele spitale de stat, de multe ori medicii nu au cu ce să lucreze, iar în unele cazuri listele de așteptare sunt deranjant de lungi”, ne-a mai spus Petronela Gălățeanu.

De asemenea, un factor important pentru pacienți îl reprezintă medicii în sine. Sunt mulți medici cunoscuți la care pacienții apelează tot timpul sau îi recomandă către prieteni, cunoscuți, iar unii dintre medicii care lucrează și în spitalele de stat sunt urmați de pacienți și în clinicile private cu care colaborează.

Cu alte cuvinte, medicii sunt în sine un vector de creștere a numărului de pacienți pentru clinicile private, pacienți care au încredere în anumiți doctori și merg după ei oriunde ar lucra.

Recrutarea de medici și specialiști este o provocare pe jucătorii din piață

În ceea ce privește medicii și specialiștilor, dar și importanța lor în cadrul clinicilor, recrutarea lor este o provocare foarte mare cu care se confruntă și mediul de privat, dar și sistemul de stat, în condițiile în care mulți medici tineri încă mai caută oportunități de a lucra în afara țării, fiind atrași nu doar de salariile mai mari, ci și de condițiile de lucru.

„Într-adevăr, este o mare provocare. Evident, mulți pleacă în afară și pentru bani, dar cei care fac profesia asta din pasiune și pentru că vor să ajute oamenii sunt atrași de provocarea profesională pe care le-o oferă cazuistica, dar și de faptul că au resursele necesare pentru a rezolva cazurile pe care le întâmpină”, ne-a mai explicat directorul de operațiuni al M Hospital.

De altfel, unul dintre motivele pentru care mulți medici preferă să lucreze în cadrul rețelelor private, în detrimentul celor de stat, dincolo de factorul financiar, este și acela că nu trebuie să-și facă griji cu aspectele administrative ale unui spital.

Ca medic, vrei să te ocupi de ceea ce ai învățat, să rezolvi probleme de sănătate, nu să-ți faci griji că nu ai nu știu ce tratament sau echipament. Mintea ta trebuie să fie concentrată 100% pe problemele pacienților, nu pe ale spitalului sau clinicii în care lucrezi”, ne-a mai spus Petronela Gălățeanu.

Afaceri de peste 36 mil. lei în 2024 pentru M Hospital

(Sursa foto: M Hospital)

Potrivit directorului de operațiunii al M Hospital, anul 2024 a fost unul în care s-au adaptat la investițiile din anii anteriori și au început să vadă rezultatele concrete ale unei viziuni pe termen lung.

”Am finalizat dezvoltarea ambulatoriului cu toate specialitățile necesare unei policlinici complete, oferind pacienților acces rapid și integrat la consultații, investigații și monitorizare medicală. Un pas major a fost și extinderea rețelei noastre de imagistică medicală. Am instalat, la finalul anului, un nou aparat RMN în cadrul centrului din Witting, parte dintr-un plan amplu de dezvoltare care va duce la deschiderea a alte 5 noi centre de imagistică în 2025”, ne-a mai spus Petronela Gălățeanu.

Totodată, M Hospital a pus bazele secției de oncologie medicală, cu tratamente administrate în regim de spitalizare de zi, pentru o capacitate de 10 paturi. O altă realizare importantă a anului 2024 este extinderea departamentului de ambulanță.

La finalul lui 2024, echipa M Hospital numără aproximativ 400 angajați și colaboratori, dintre care aproximativ 20% s-au alăturat echipei în ultimele 12 luni.

„Am crescut atât în zona medicală – odată cu extinderea secției de oncologie, cât și în cea operațională și administrativă, în special în zona de call center, IT și marketing. De asemenea, am dezvoltat zona de «Îngrijiri Paliative» unde am reușit să ne poziționăm în vârful pieței din România pe acest palier de servicii medicale”, ne-a mai precizat oficialul M Hospital.

În ceea ce privește volumul de lucru, în 2024, M Hospital a avut peste 32.000 de programări, fie că vorbim de regim de ambulatoriu, spitalizare de zi, investigații imagistice sau analize de laborator.

Cele mai frecvente afecțiuni au fost cele cardiovasculare, endocrinologice (în special tulburările tiroidiene), neurologice și dermatologice. De asemenea, numărul pacienților oncologici a crescut odată cu deschiderea noii secții dedicate tratamentului prin chimioterapie și imunoterapie.

„Anul 2024 a fost unul de echilibru financiar pentru noi. Am încheiat cu o cifră de afaceri de 36,5 milioane lei, fiind primul an în care M Hospital a înregistrat profit, după ce în ultimii trei ani ne-am concentrat pe investiții în infrastructură, tehnologie medicală și echipă. A fost încă un an în care am păstrat ritmul de creștere setat, de 50% anual, iar încasările din prima parte a anului confirmă trendul creșterii și pentru 2025”, a conchis Petronela Gălățeanu.

Personalizate pentru tine